POLSKA
Przed sezonem tarnowianie byli postrzegani, jako tzw. czarny koń rozgrywek, który może napsuć krwi faworytom do medalów. Po trzech kolejkach nie ma już chyba osoby, która wskazywałaby Jaskółki, jako liczącego się gracza. Żużlowcy Tauron Azoty Tarnów pełnią rolę czerwonej latarni Speedway Ekstraligi z zerowym dorobkiem punktowym.
W Lany Poniedziałek, Jaskółki zmierzyły się w częstochowie z tamtejszym Włókniarzem. Po dwóch kolejkach żużlowcy spod Jasnej Góry również byli bez zwycięstwa, jednak w drugi dzień świąt przerwali tą passę. - Kiedy zbliżyliśmy się na jeden punkt, gospodarze nam odjechali. Ten tor się zmieniał, był trudny do odczytania. Gospodarze znakomicie odczytywali ścieżki i wykorzystywali to w trakcie zawodów. Należy podkreślić jednak, iż przygotowanie nawierzchni było wręcz wzorowe, tor znakomicie nadawał się do ścigania. Zabrakło punktów niektórych zawodników i to zadecydowało o tym, że to Włókniarz cieszy się z dwóch punktów - mówił po meczu Marian Wardzała, trener Tauron Azoty Tarnów.
Najskuteczniejszym zawodnikiem w tarnowskim obozie był Fredrik Lindgren, zdobywca 10 punktów. Dla Szweda był to dopiero drugi start w barwach Jaskółek. - Fredrik pokazał, że potrafi jechać. Dostał swoją szansę i wiedział, że musi się pokazać z dobrej strony. Stać go naprawdę na bardzo dobry wynik - podkreśla selekcjoner Tauron Azoty.
Słabiej niż oczekiwano spisał się dotychczasowy lider Jaskółek, Sebastian Ułamek. Kapitana zespołu tłumaczy nieco nieprzyjemny upadek, jaki zaliczył w swoim pierwszym starcie. - Na szczęście wszystko w porządku, choć tuż po upadku mówił, że nie czuje się najlepiej. To było potężne uderzenie, które z pewnością nie należy do przyjemności. Nie dziwię się, więc, że nie był dzisiaj sobą - tłumaczy Wardzała.
Dla Jaskółek prawdziwą piętą Achillesa jest postawa juniorów, którzy wyraźnie nie dają sobie rady w ekstraligowej walce. Jakby tego było mało w spotkaniu z Włókniarzem zabrakło kontuzjowanego Jakuba Jamróga. Ciężar zdobywania punktów w wyścigach młodzieżowych musiał wziąć na siebie Tadeusz Kostro. - Tadka można trochę usprawiedliwiać, bo w ubiegłym sezonie startował w II lidze. To zupełnie inna półka rozgrywek. Teraz musi rywalizować z najlepszymi zawodnikami w Polsce. Mimo to naprawdę radzi sobie całkiem poprawnie. Z każdym meczem jest, co raz lepiej. Jeśli chodzi o motocykle to korzysta ze sprzętu, jaki przywozi mu Krzysiek Kasprzak. Problem tylko w tym, że nie może on na nim trenować, gdyż silnik jest dostarczany tuż przed zawodami. Musi, więc jechać w ciemno. To nie jest problem dla doświadczonego zawodnika, natomiast w przypadku młodzieżowca to ma spore znaczenie. Jeszcze nie potrafi właściwie odczytać pracy silnika, z wysokości parkingu także trudno jest ocenić, co należy poprawić - mówi trener tarnowian.
Po trzech kolejkach żużlowcy z Tarnowa nadal pozostają bez dużych punktów. Kibice i sponsorzy klubu powoli się niecierpliwią, przed sezonem oczekiwania były znacznie inne. - To zrozumiała sprawa, dosyć tego! My musimy zacząć wygrywać. Kolej na to, aby odbić się od dna i nie dopuścić do kolejnych porażek na własnym torze. Jestem realistą, nie chcę obiecywać kibicom, że będziemy wygrywać na wyjazdach, oczywiście bardzo byśmy tego chcieli, ale przede wszystkim wygrywajmy mecze u siebie, a to już będzie bardzo dobrze - uważa Wardzała.
Tarnowianom niczym tlenu brakuje polskiego obywatelstwa dla Martina Vaculika. To rozwiązałby wiele problemów Jaskółek. - Myślę i wierzę w to, że nastąpi to już w przyszłym meczu z Caelum Stalą Gorzów. Życzyłbym sobie, aby od tego spotkania Jaskółki zaczęły punktować. Jeżeli Martin będzie już mógł startować, jako junior, będę miał do dyspozycji pełny skład, a Vaculik dostanie swoją szansę w pierwszej fazie zawodów, później będzie wykorzystywany, jako zmiennik dla najsłabszych w zespole - mówi coach Jaskółek. - Mam podstawy do niewielkiego optymizmu w tej sprawie. Liczę, że wszystko ułoży się po naszej myśli - dodaje.
W najbliższą niedzielę żużlowcy Tauron Azoty Tarnów zmierzą się na własnym torze z Caelum Stalą Gorzów. Selekcjoner Jaskółek zapewnia, że tym razem kibice nie będą oglądać jazdy gęsiego. - Odbyliśmy już jedną rozmowę w tej sprawie. Jedno jest pewne więcej razy takiego toru nie zobaczymy w Tarnowie. Zaznaczam jednak, iż na mecz z Zieloną Górą nawierzchnia została przygotowana w taki sposób na wyraźne życzenie zawodników. Na kolejne zawody tor zostanie zrobiony zupełnie inaczej, została dosypana nowa nawierzchnia i zapewniam, że teraz będzie na całej szerokości sprzyjał walce - mówi.
Jaskółki chcą jak najlepiej przygotować się do starcia z zespołem Golloba i spółki. - Planujemy serię treningów. Nie chciałbym tutaj mówić, w których dniach, ale chcemy, aby zawodnicy mocno potrenowali, gdyż tor będzie zupełnie inaczej przygotowany i muszą go rozszyfrować - zakończył Wardzała.
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów