eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 104
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Marek Cieślak zmierzył się z problemami
 2010-07-21 14:17:34  Redakcja    Przegląd Sportowy

Wielu idzie krok dalej i już wiesza na szyjach naszych reprezentantów złote medale. W sobotę w Gorzowie odbędzie się półfinał Drużynowego Pucharu Świata. Faworytem są Polacy, którzy za rywali mają Duńczyków, Rosjan i Czechów. Większość ekspertów i kibiców jest pewna, że biało-czerwoni zdeklasują przeciwników.

Finał odbędzie się 31 lipca w Vojens. Przegląd Sportowy dostrzegamy pięć problemów, które mogą niepokoić trenera Marka Cieślaka przed walką o Trofeum Ove Fundina. Selekcjoner rozwiewa jednak nasze wątpliwości.

1. TAKTYKA NA PÓŁFINAŁ
- Rok temu przed półfinałem w Peterborough rzuciłem hasło, że może lepiej będzie przegrać, by pojechać w barażu w Lesznie - rozpoczyna Cieślak. - Mówiłem tak, bo spodziewałem się, że mocni Australijczycy mogą nam sprawić problemy. Poszło jednak wyśmienicie i uzyskaliśmy bezpośredni awans do finału. Teraz też dobrze byłoby wystartować w czwartkowym barażu w Vojens, bo moglibyśmy poznać geometrię toru i oswoić się z łukami. Jeden z nich wyraźnie różni się od drugiego. Nie poradzę jednak chłopakom, żeby w Gorzowie, przed własną publicznością, nie wygrali i chciałbym, żeby to było jasne. Nie pójdę do Jarka Hampela czy Tomka Golloba i nie powiem im, żeby przegrali z Romanem Poważnym. Damy sobie radę bez sztuczek. Kadrowicze są w takim gazie, że nawet z trudnym technicznie torem w Vojens powinni sobie poradzić.

2. NAJSŁABSZE OGNIWO
- W kadrze mam pięciu zawodników. O czterech z nich mówię, że powołali się sami. Jednego, czyli Adriana Miedzińskiego, dobrałem. Czy może okazać się naszym najsłabszym ogniwem? W sporcie nigdy nie należy nikogo z góry skreślać. Liderom też przytrafiają się wpadki. Rune Holta jednego dnia ma wystrzałowy występ, by następnego pojechać przeciętnie. Adrian jest z nami, bo to ambitny chłopak, któremu warto pomóc. Poza tym reprezentację trzeba odmładzać. Nie miałem żadnego dylematu powołując Miedzińskiego. Myślałem o Wiesławie Jagusiu, bo dwa lata temu kapitalnie pojechał w Vojens. Jednak Wiesiek w tym sezonie nie potrafi się odnaleźć. Teraz alternatywą dla Miedzińskiego mógłby być Krzysztof Kasprzak, który wreszcie zaczą dobrze jeździć. Powołam go, gdyby któremuś z zawodników - odpukać - coś się stało.

3. HUMORY RUNE HOLTY
- Rok temu miałem z Holtą kłopoty. Chciałem, żeby jechał w półfinale w Peterborough, ale źle się czuł i poprosił, bym zwolnił go ze startu. Odpowiedziałem, że w takim razie pojedzie w barażu w Lesznie. Jednak uzyskaliśmy bezpośredni awans, a Rune wykombinował sobie, że obiecałem mu występ w finale. Tak się nieszczęśliwie dla niego złożyło, że w Anglii wszyscy pojechali znakomicie i byłbym niesprawiedliwy, gdybym kogoś z tamtej piątki posadził na trybunach. Doszło więc do awantury z Holtą i to trochę popsuło atmosferę. Jednak wszystko już sobie wyjaśniliśmy. Rune na pewno nie czuje do mnie urazy. Wiele razy rozmawialiśmy od tamtego czasu. W tym roku nie mamy sześciu, a tylko pięciu zawodników, więc nie będzie tego niezadowo lonego, który obejrzy zawody z pozycji widza.

4. TOR W GORZOWIE
- Na początku sezonu Unia Leszno przyjechała do Gorzowa, a Jarek Hampel i Janusz Kołodziej wypadli słabo. Tor był wtedy twardy, a oni nie mieli silników na taką nawierzchnię. Gdyby teraz było podobnie, mogłoby to stanowić pewien problem. Jednak tak się nie zdarzy, a nawierzchnia będzie dobra do szybkiej jazdy. Gospodarze dosypali glinki. Także dzięki temu w ostatnich zawodach ligowych Tomek Gollob trzy razy bił rekord toru. Poza tym Hampel, Janusz Kołodziej i Miedziński w miniony piątek trenowali na stadionie Stali, by lepiej poznać ten obiekt.

5. KONCENTRACJA
- Wszyscy wieszają nam złote medale na szyi, a to jest niebezpieczne. Czekają nas trudne zawody. Myślę zwłaszcza o finale. Duńczycy będą w Vojens niebezpieczni, bo jadą u siebie i zrobią wszystko, by stanąć na najwyższym stopniu podium. Musimy być skoncentrowani. Zrobię wszystko, by nasi zawodnicy nie poczuli się mistrzami przed turniejem. Rok temu też byliśmy faworytami, a gdyby nie deszcz, to różnie się mogło skończyć. Miało być lekko, łatwo i przyjemnie, a dopiero ostatni bieg zadecydował o tym, że zdobyliśmy złoto - podkreśla selekcjoner.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu