eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 97
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Marek Cieślak: To była podpucha
 2010-09-09 12:37:28  Patryk Rojek    inf.własna

We wczorajszym meczu półfinałowym fazy play-off CNMSE Falubaz Zielona Góra minimalnie pokonał na własnym torze Betard Wrocław 46:44. Mimo, iż gospodarze okazali się lepsi, w kontekście rewanżowego spotkania to goście są w korzystniejszej sytuacji. Do czasu. Kierownictwo Falubazu złożyło bowiem skuteczny protest i sędzia odebrał Wrocławianom sześć punktów.

Spotkanie zakończyło się więc wynikiem 46:38, tak więc w rewanżowym pojedynku Betard będzie musiał odrobić, nie dwa, ale aż osiem punktów. Bardzo podenerwowany całą tą sytuacją był trener gości, Marek Cieślak. - Jestem załamany, ale co mam zrobić „gamoniów” nie brakuje. Kierownik drużyny musi dopilnować takich szczegółów, to na jego barkach spoczywa ten obowiązek. Zawodnik ma inne sprawy na głowie, choć oczywiście nie można go w pełni usprawiedliwiać. Mam żal do kierownika drużyny - przyznaje.

Co ciekawe kierownictwo Falubazu „pomogło” gościom w wyprowadzeniu motocykla Piotra Świderskiego. - To była podpucha. Gospodarze zastosowali pewien „wybieg”, mianowicie wyprowadzili motocykle Aleksandra Loktajewa, dając jasno do zrozumienia, że można już opuszczać parking. Mechanicy Piotrka dali się złapać i wyprowadzili motocykl. Zielonogórzanie tylko czekali na ten moment, zgłosili protest i uciekło sześć punktów - żali się Marek Cieślak. - Oni nic nie stracili bo Rosjanin zakończył zawody bez dorobku punktowego - dodaje.

- Szczerze mówiąc nie wiem kto był głównym autorem tego protestu. Po ostatnim biegu „spłynęło” z nas ciśnienie, wynik był bardzo dobry i już zaczęliśmy omawiać spotkanie rewanżowe. Nagle zrobiło się zamieszanie i okazało się że odjęto nam sześć punktów - mówi trener Betardu.

Przepis na który powołali się Zielonogórzanie, już od kilku lat wzbudza sporo kontrowersji. Po raz pierwszy został zastosowany w 2006 roku, kiedy ówczesny kierownik drużyny Unii Leszno Wojciech Dankiewicz (obecny menadżer Rafał Dobruckiego) złożył identyczny protest. W efekcie to jego drużyna mogła się cieszyć z dwóch punktów. Później jeszcze parokrotnie stosowano tego typu wybieg, za każdym razem podnosiły się głosy, iż tego typu przepis powinien być zmieniony lub całkowicie usunięty. - Wiele przepisów w polski żużlu jest durnych. Przecież tego motocykla nikt nie wywiózł, cały czas był na terenie stadionu, znalazł się jedynie poza obrębem parkingu. W każdej chwili można było go sprawdzić. Niestety zapis regulaminowy jest jednoznaczny i co do tego nie mam wątpliwości. Pytanie pozostaje jedynie o sens takiego rozwiązania - zastanawia się Marek Cieślak. - Przez takie sytuacje upada ranga Drużynowych Mistrzostw Polski. Zastanawiam się co by było, gdybyśmy wygrali we Wrocławiu dajmy na to sześcioma punktami, jak będą się czuli zawodnicy Falubazu? Czy będą uważali, że są w Finale, gdyż byli lepsi? - dodaje.

Cieślak nie jest zainteresowany ukaraniem osób odpowiedzialnych za ten incydent, jak sam przyznaje ma inne cele i priorytety. - Mnie nie interesują żadne kary dla osób odpowiedzialnych za niedopilnowanie tej sprawy. Mnie interesuje walka o tytuły. Chcę zdobyć dla Wrocławia medal złoty lub srebrny i na tym się tylko skupiam. Czy ukaranie kogokolwiek przywróci nam te sześć punktów? - pyta selekcjoner Betardu.

Mimo ośmiopunktowej straty, trener Wrocławian jest przekonany, że w dwumeczu to jego zespół „będzie górą”. W rundzie zasadniczej Betard gładko pokonał na własnym torze Mistrzów Polski, chcąc awansować do finału CenterNet Mobile Speedway Ekstraligi musi osiągnąć podobny wynik. - Musimy wygrać ośmioma punktami. Stać nas na taki wynik i wierzę, że tak właśnie zakończy się ten dwumecz. Wczoraj byłem niesamowicie wściekły na tą całą sytuację, gdybym miał coś pod ręką to pewno bym pozabijał. Teraz jednak musimy już zapomnieć o tej całej sytuacji. Nie oglądać się wstecz tylko skupić się na niedzielnym meczu - przyznaje Cieślak.

Kluczem do sukcesu Betardu będzie postawa tzw. drugiej linii zespołu, która wyraźnie zawiodła w pierwszym meczu. - Moich zawodników stać na lepszą jazdę w rewanżu. Pamiętajmy, ze tor w Zielonej Górze był naprawdę trudny, kłopoty z jazdą mieli tak doświadczeni zawodnicy jak Crump czy Protasiewicz. Obrazowo ujmę to w ten sposób to nie była nawierzchnia na wykształcenie mojej drugiej linii. W rewanżu będzie jednak inaczej, przygotujemy zupełnie inny tor - powiedział specjalnie dla portalu eSpeedway.pl Cieślak.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Innpro ROW Rybnik vs Pres Toruń
w
torek 20:00

Stelmet Falubaz Zielona Góra vs BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30

Krono Plast Włókniarz Częstochowa vsGezet Stal Gorzów 
niedziela 17:00

Betard Sparta Wrocław vsOrlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

Fogo Unia Leszno vs Abramczyk Polonia Bydgoszcz 
niedziela 13:00

Cellfast Wilki Krosno vs Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu