SZWECJA
Bezapelacyjnym zwycięstwem Magnusa Zetterströma zakończył się piątkowy turniej Hammarby Speedway Open. Podczas zawodów rozgrywanych na przedmieściach Sztokholmu weteran szwedzkich torów nie znalazł pogromcy i zwyciężył w pięciu biegach serii zasadniczej oraz w wielkim finale.
Zetterström po zdobyciu 15 punktów zapewnił sobie udział w finale razem z Ludvigiem Lindgrenem. W ostatnim wyścigu dnia również zwyciężył, przywożąc za plecami Mathiasa Törnbloma, Linusa Eklöfa i wspomnianego Lindgrena. Według zawodnika kluczem do sukcesu były dobre wyjścia spod taśmy. - Miałem naprawdę dobre starty, dlatego było to dla mnie trochę łatwiejsze. Nie musiałem walczyć z tyłu, jednak speedway nigdy nie jest łatwy, więc musiałem odjechać sześć wyścigów. Miałem świetne starty i dlatego było to łatwiejsze - powiedział na gorąco po zawodach.
Pogoda nie rozpieszczała w poprzednich dniach mieszkańców stolicy Szwecji. Z tego powodu podczas turnieju tor sprawiał kłopoty niektórym zawodnikom, a jazda na nim nie zawsze była bezpieczna dla wszystkich. - To prawda, były wielkie dziury, takie "bomby" na tym torze. Ja odnajdywałem na nim bardzo dobre ścieżki. W turnieju występowało kilku naprawdę młodych zawodników, a bardzo ciężko się jeździ na torze, takim jak ten. Ja jednak byłem zadowolony z dzisiejszego ścigania. Nie zawsze tak tu jest. Sądzę, że wpływ na to mają deszcz i warunki pogodowe, w pewnych miejscach na torze zalegała woda. Na tym stadionie rozgrywane są mecze piłki nożnej, włodarze mają tylko jeden lub dwa dni w tygodniu, kiedy mogą tutaj organizować speedway. Nie mogą przygotowywać toru każdego dnia i to stanowi tutaj problem - ocenił sytuację panującą w klubie Hammarby.
W tym roku doświadczony Szwed bronił barw Smederny Eskilstuna. Nie wiadomo jeszcze gdzie wystartuje w przyszłym roku w tych rozgrywkach, natomias w Allsvenskan będzie on bronił barw Hammarby, na którego torze rozgrywano piątkowy turniej. - Jeszcze nie wszystko jest wiadome. W piątek podpisałem kontrakt z Hammarby na przyszły sezon, na występy w Allsvenskan i będę jeździł jako gość. Następnie zostałbym w Smedernie, ale nie podpisałem jeszcze kontraktu. Jednak jestem bardzo zadowolony z jazdy w Eskilstunie, ponieważ to moje domowe miasto. Mam nadzieję, że podpiszę kontrakt i tam, a póki co mam podpisany tutaj w Hammarby - powiedział o planach na przyszły rok w swojej ojczyźnie.
Zetterström jest zadowolony z jazdy w Smedernie Eskilstuna i chciałby przedłużyć kontrakt w tym klubie
Szwed dodał następnie, że chętnie jeździłby w przyszłym sezonie również w polskiej lidze, nie jest natomiast jeszcze przesądzone w barwach której drużyny. - Chciałbym wrócić do polskiej ligi w przyszłym roku, jednak na tą chwilę nie mam podpisanego kontraktu z Łodzią. Wysłali mi propozycję na następny sezon, jednak nie zamknąłem jeszcze żadnych drzwi dla żadnej opcji. Chcę poczekać i zobaczyć co się stanie, z nowymi zasadami i z wszystkim. Póki co jestem otwarty na każdą propozycję - oznajmił w kontekście startów w polskiej lidze.
Jeszcze w roku 2010 mogliśmy oglądać Zorro podczas turniejów cyklu Grand Prix, ponieważ awans uzyskał on zwyciężając SGP Challenge na torze w Coventry w roku 2009. Jak przyznaje sam zawodnik, chętnie wróciłby do ścigania na światowym poziomie, jednak według niego pora powoli ustępować miejsca młodszym zawodnikom. - Bardzo chciałbym wrócić, jednak do Grand Prix jest bardzo długa droga, trzeba się kwalifikować do kilku rund. Sądzę, że Szwecja potrzebuje kilku młodszych jeźdźców w Grand Prix, na tą chwilę Kim Nilsson jest bardzo dobrym zawodnikiem. Potrzebujemy więcej młodych zawodników wchodzących do serii - powiedział Magnus Zetterström.
Na koniec zapytaliśmy doświadczonego Szweda, jak długo zamierza kontynuować jeszcze karierę na żużlowych torach w Szwecji i na świecie. - Tego nie wiem, ponieważ nie mogę tak myśleć. Jeśli zacząłbym myśleć negatywnie, czyli jeśli zakładałbym, że będę startował jeszcze tylko jeden rok, wtedy mogłoby to być niebezpieczne. Również mógłbym nie zdobywać zbyt wielu punktów. Muszę się skupić na tym co jest teraz, założyć że mam przed sobą, dziesięć, piętnaście, dwadzieścia lat, sam nie wiem, muszę po prostu jechać. Jednak oczywiście trzeba też być realistą, starzeję się, więc będą to może jeden, dwa lub maksymalnie trzy sezony więcej - zakończył rozmowę z portalem eSpeedway.pl Zorro.
Zetterström jest otwarty na propozycje polskich klubów
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów