SGP-SON-U21
Maciej Janowski zapewnia, że wciąż będzie trzymał się silników GM, ale nie wyklucza dalszych testów i współpracy z promotorem GTR – Marcelem Gerhardem. Reprezentant Polski po słabszym poprzednim sezonie w Grand Prix, gdzie wypadł poza ósemkę, teraz solidnie przygotowuje się do nowego cyklu.
W walce o jak najlepsze pozycje w Grand Prix ważne jest posiadanie dobrego sprzętu, w tym silników. Brytyjski tuner, Peter Johns dostarcza silniki wszystkim późniejszym mistrzom świata od 2012 roku. Duńczyk, Flemming Graversen świetnie współpracował w poprzednim sezonie z Jasonem Doylem. Silniki Marcela Gerharda także wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Maciej Janowski przyznaje, że obecnie korzysta z silników GM, ale nie wyklucza kolejnych testów ze szwajcarskim tunerem.
- Zobaczymy kto będzie używał nowych silników w tym sezonie. Mogę jedynie powiedzieć, że mam bardzo dobry kontakt z Marcelem Gerhardem i miałem okazję testować jego silnik dwa lata temu. Wówczas nie był on tak dobry, jak w poprzednim sezonie. Marcel jest świetnym mechanikiem i tunerem, więc z pewnością przygotuje coś fajnego – mówi Maciej Janowski. – Osobiście skupię się na silnikach GM, ale to nie znaczy, że w trakcie sezonu nie zadzwonię do Marcela i nie umówię się z nim na jakiejś testy – przyznaje Polak.
Żużlowiec Sparty Wrocław podkreśla, że nie miał zbyt wielu okazji na testowanie silników GTR. – Testy miały miejsce dwa lata temu w Częstochowie. Nie mieliśmy zbyt wiele czasu, bo zamiast dwóch dni, mieliśmy tylko kilka godzin, ponieważ padał deszcz. Marcel jest znakomitym profesjonalistą. Przybył ze Szwajcarii i przywiózł dwa lub trzy silniki. Nasza współpraca nie jest zamkniętym rozdziałem – twierdzi.
Na koniec sam zainteresowany zaznaczył, że jest otwarty na innowacje w swoim sprzęcie. – Cały czas próbujemy czegoś nowego, czy to opony, czy to tłumiki. Nigdy nie jeździmy na standardowych modelach, licząc, że wszystko pójdzie dobrze. Każdy robi jakieś testy, sprawdza nowe rzeczy i ulepszenia. Jest tak wiele pomysłów, ale w trakcie sezonu nie ma czasu, aby je wprowadzać. Liczba spotkań nas ogranicza. Z pewnością powrót na domowy tor do Wrocławia ułatwi sprawę, bo będzie więcej okazji do spędzania czasu na torze – mówi 26-latek.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów