eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 102
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SEC

  Leon Madsen: Będę mądrzejszy i lepiej przygotowany
 2017-07-14 07:33:59  Stanisław Wrona    inf. własna

Niezbyt udaną inaugurację w tegorocznych Indywidualnych Mistrzostw Europy zaliczył w Toruniu Leon Madsen, kończąc zawody z 5 punktami. Duńczyk tłumaczył to zbyt mocnym sprzętem na miejscowy tor. Dodatkowo przed turniejem przykuł uwagę innych nietypowym ubarwieniem swoich włosów.

Jak się okazuje mogło to mieć podłoże psychologiczne, ponieważ przed wieloma laty w kolorze niebieskim, jakim charakteryzowała się jego fryzura w Toruniu, wygrał ważne zawody młodzieżowe. To jednak nie miało raczej żadnego wpływu na jego postawę na Motoarenie, gdzie ostatecznie zgromadził on zaledwie siedem punktów. – Chciałem po prostu zrobić coś zabawnego i dać mediom coś, o czym będą mówić (uśmiech). Szczerze, to miałem niebieskie włosy, gdy wygrałem mistrzostwo świata, jako junior, w roku 2001. Pomyślałem, dlaczego nie spróbować, pobawić się. Fajnie było spróbować, wielu ludzi o tym mówiło (śmiech). Niestety nie przyniosło mi to żadnego szczęścia na torze w Toruniu. Sądzę zatem, że może wrócę przed następnymi zawodami do normalnej fryzury, ponieważ działa to lepiej (śmiech).

Zawodnik podkreślał, że w jego przekonaniu winą tak słabego występu była zbyt duża moc jego silników. Powinny one dobrze spisywać się na przyczepniejszej nawierzchni, nie poradziły sobie jednak na twardy, ubitym po deszczu toruńskim owalu. – Oczywiście, tak naprawdę kolor włosów nic nie miał do mojej postawy. Motocykle były zbyt mocne na ten tor w Toruniu. Mam za silne silniki, posiadam w tym roku nowe jednostki na polską ligę. Używałem ich, normalnie radziły sobie dobrze, gdy było nieco bardziej przyczepnie. W tych zawodach było naprawdę bardzo twardo, „upakowano” ten tor bardzo mocno, oczywiście ponieważ wcześniej padało. Walczyliśmy z teamem z ustawieniami i na końcu było nieco lepiej. Gdy jednak ma się zbyt mocne silniki, nie można tak naprawdę zrobić zbyt wiele. Walczyłem, robiłem, co mogłem, to jednak nie wystarczyło. Muszę wrócić mocniejszy następnym razem – podkreślił stanowczo.

Nasz rozmówca przypomniał, że w ubiegłorocznym cyklu Speedway European Championship też zaliczył nieudaną inaugurację na torze w Güstrow. Tym razem musi jednak zaliczyć poprawę, ponieważ właśnie w tym niemieckim obiekcie odbędzie się kolejny finał serii. – Podobnie było w zeszłym roku. Miałem zły początek serii w Güstrow, podobnie było w tym roku. Jest tam podobny tor, twardy, okrągły i nie można na nim zbyt wiele zrobić. Wiem, że nie mogę uzyć tych silników na nawierzchni takiej, jak ta. Będę mądrzejszy i lepiej przygotowany następnym razem. Patrzę teraz przed siebie, chcę zapomnieć o tych zawodach. Wiem, że jestem lepszy od tego, co zaprezentowałem w Toruniu. Mogę tylko lekko się uśmiechać mówiąc o tym, trzymać głowę wysoko i wrócić silniejszym. Sądzę, że w zimie zbyt dużo trenowałem i straciłem zbyt wiele masy na takie twarde tory. Dlatego po zawodach w Toruniu musieliśmy pojechać prosto do McDonalda, zamówić kilka „Bigmaców” (śmiech).

19 sierpnia w rosyjskm Togliatti odbędą się najważniejsze w sezonie zawody dla Madsena. Na ten dzień zaplanowano SGP  Challenge, którego stawką będzie awans do przyszłorocznej serii, gromadzącej najlepszych żużlowców globu. Być może będzie on nieco uprzywilejowany, na tym rosyjskim obiekcie miał już on okazję startować, choćby przed rokiem, właśnie podczas jednego z finałów Indywidualnych Mistrzostw Europy. – Nie wiem, czy to, że startowałem w Togliatti może stanowić moją przewagę. Wszyscy zawodnicy są profesjonalistami. Nie ma tak naprawdę znaczenia, czy jedzie się na nowy tor, wszyscy są na tyle dobrzy, że mogą pojechać na nowy obiekt i wygrać zawody. Dodatkowo owal może się różnić od tego, na jakim jechałem tam ostatnim razem. Muszę tam pojechać i spróbować zrobić to, co udało mi się w SEC, czyli ukończyć zawody  w pierwszej trójce.  To ciężkie ponieważ, w dzień taki, jak wtedy, potrzebne jest dodatkowo szczęście, w postaci dobrego miejsca na liście startowej. Jedno pole może być bardzo złe i można z niego startować wówczas dwa razy. To jest wówczas bardzo trudne. W Challenge trzeba być dobrym, niezbędna jest również odrobina szczęścia. Mam nadzieję, że uda się połączyć obydwie te rzeczy (śmiech).

SGP Challenge ma odbyć się dokładnie dzień przed ostatnią rundą sezonu zasadniczego w PGE Ekstralidze. Grono zawodników będzie musiało zatem pokona ć wiele kilometrów, aby zdążyć na spotkania ważniejszej rangi, które mogą decydować o miejscach w końcowej tabeli. Niemniej jednak Duńczyk ma nadzieję, że jego drużyna z Częstochowy już wcześniej zapewni sobie byt na przyszłoroczny sezon w „najlepszej” lidze świata. – Taki terminarz w tym wypadku to spory błąd.  Mam nadzieję, że to jeszcze zmienią. Najważniejsze jednak, że nie chciałbym jechać w ostatniej kolejce do Gorzowa, aby walczyć o utrzymanie dla Częstochowy w tym miejscu (uśmiech). Mam nadzieję, że uda nam się wygrywać kolejne spotkania i zabezpieczyć miejsce w ekstralidze na kolejny rok już wcześniej, przed ostatnią kolejką. Mam nadzieję, że nie trzeba będzie wygrać w Gorzowie, aby w niej pozostać (śmiech). Zobaczymy, mam nadzieję, że Włókniarz zacznie niedługo ponownie zdobywać punkty – zakończył optymistycznie rozmowę z portalem eSpeedway.pl, Leon Madsen.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu