eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 73
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SEC

  Leon Madsen: Jestem silny mentalnie i czuję się pewnie
 2019-09-24 10:58:36  redakcja    inf.prasowa

Wydawało się, że obecny Mistrz Europy Leon Madsen pojedzie na ostatnią rundę TAURON SEC do Chorzowa jako jeden z głównych faworytów do zgarnięcia kolejnego złotego medalu. Plany pokrzyżowała mu jednak kontuzja, która wykluczyła go ze startu w jednej z czterech rund finałowych i mocno skomplikowała jego położenie w klasyfikacji generalnej. Szanse na obronę mistrzowskiego tytułu wydają się niewielkie, ale Duńczyk zapowiada walkę do samego końca i nie traci nadziei na korzystny wynik.

Stadion Śląski w Chorzowie to miejsce, które już na zawsze będzie kojarzyło się Leonowi Madsenowi w szczególny sposób. Przed rokiem to właśnie tutaj Duńczyk został żużlowym Mistrzem Europy i tym samym zapisał na swoim koncie największe osiągnięcie w dotychczasowej karierze. Podczas finałowej rundy rozprawił się ze swoimi rywalami w imponującym stylu, ponieważ nie tylko obronił pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej, ale również wygrał całe zawody, zdobywając komplet punktów.

- W Chorzowie zastaliśmy bardzo duży tor do ścigania. Nawet jeżeli spóźniło się start, to była szansa na wyprzedzanie. Na szczęście dysponowałem dobrym momentem startowym. Moim zdaniem, to jest klucz do sukcesu we współczesnym żużlu. Mam same pozytywne wspomnienia związane ze Stadionem Śląskim. Zaliczyłem tam bardzo dobre zawody. Mam nadzieję, że w tym roku spróbuję zawalczyć o podobny wynik – mówi Leon Madsen.

Należy sobie jednak otwarcie powiedzieć, że zawodnik z Danii nie był murowanym kandydatem do zwycięstwa. Przed rokiem na jednego z głównych faworytów do złota wyrastał Jarosław Hampel. „Mały” wracał do ścigania na arenie międzynarodowej po wielomiesięcznej przerwie spowodowanej poważną kontuzją i od razu miał się włączyć w walkę o najwyższe cele. Początkowo tak faktycznie było, ponieważ na półmetku Mistrzostw Europy plasował się na czele klasyfikacji generalnej, ale poza pierwszą rundą nie był w stanie zajmować czołowych pozycji i dowozić pokaźnych zdobyczy punktowych, dlatego coraz bardziej musiał oglądać się na goniących go rywali.

Z Madsenem było na odwrót. Zaczął niezbyt dobrze w Gnieźnie, ale później nie schodził już z podium, a przy okazji notował wysokie zdobycze punktowe. Po trzeciej rundzie w Daugavpils wyprzedził Hampela w klasyfikacji generalnej i przyjechał do Chorzowa jako lider Mistrzostw Europy, z przewagą czterech punktów nad Polakiem. Na Stadionie Śląskim pokazał wielką odporność psychiczną i nie dał rywalom dojść do głosu, potwierdzając kto jest najlepszym żużlowcem Starego Kontynentu. To był dla niego wielki krok naprzód, ponieważ we wcześniejszych dwóch sezonach również był stałym uczestnikiem cyklu TAURON SEC, ale wtedy nie był w stanie nawet stanąć na podium.

- Nie czułem wielkiej presji i podszedłem do tego ze spokojem. Koncentrowałem się na sobie, bo wiedziałem, że jeżeli dam z siebie wszystko, to osiągnę coś niesamowitego. To było największe osiągnięcie w mojej karierze. Oczywiście przed laty zdobyłem tytuł Mistrza Świata w klasie 80cc, ale to było dawno temu. Wtedy byłem znacznie młodszy, dlatego uważam, że Mistrzostwo Europy to jeden z najważniejszych momentów w mojej dorosłej karierze – ocenia Duńczyk.

Leon Madsen przywiózł z Chorzowa unikalne trofeum, które było główną nagrodą za zdobycie pierwszego miejsca w cyklu TAURON SEC. Zostało ono zaprojektowane przez Brytyjczyka Shane’a Martina, a całość wykonano wyłącznie z części motocyklowych. Centralnym elementem konstrukcji był wielki tłok, natomiast uchwyty przygotowano z odpowiednio dociętych zębatek. Nie zabrakło również łańcuchowych wstawek przy podstawie oraz zębatkowych rączkach. Do dzisiaj na ściance w boksie Leona Madsena widnieje zdjęcie, na którym świeżo upieczony Mistrz Europy dumnie pozuje ze swoim pucharem.

- To było bardzo ciężkie trofeum, ale miło było po nie sięgnąć, zwłaszcza po tak trudnych zawodach. Pamiętam, że podczas celebracji dwie hostessy wniosły ten puchar specjalnie dla mnie. On ważył prawie 20 kilogramów, więc ledwo go udźwignąłem. Przygotowałem dla niego specjalne miejsce w moim domu. To pamiątka na całe życie. Robię co mogę, żeby zdobywać kolejne trofea – zdradza Madsen.

W tym sezonie znowu wszystko układało się po myśli Leona Madsena. Sezon ruszył, a on nadal utrzymywał wysoką formę, co tylko potwierdzało, że zeszłoroczny sukces nie był żadnym przypadkiem. Po dwóch rundach cyklu TAURON SEC jako jedyny potrafił dotrzymywać kroku uciekającemu reszcie stawki Grigorijowi Łagucie. W Gustrow zajął drugie miejsce, a w Toruniu pierwsze, i tracił do niego zaledwie jeden punkt w klasyfikacji generalnej.

Na swoje nieszczęście, nie miał jednak możliwości, żeby zaatakować pozycję Rosjanina, ponieważ dzień przed trzecią rundą w Vojens zaliczył upadek w polskiej lidze i musiał wycofać się z rywalizacji przed własną publicznością. To była trudna decyzja, dlatego zwlekał z nią do samego końca. Podjął ją dopiero na kilka godzin przed startem turnieju. Madsenowi od samego początku bardzo zależało na zdobyciu drugiego z rzędu złota, ale wiedział, że nie będzie w stanie ścigać się na motocyklu. Znowu musiał wykazać się sporą odpornością psychiczną, bo wielka szansa przelatywała mu między palcami.

- W sporcie obowiązuje pewna zasada. Jeżeli spisujesz się dobrze, to czujesz się pewny siebie, a kiedy wyniki stają się słabsze, to pewność siebie znika. Patrząc na mnie, mogę powiedzieć, że jestem silny mentalnie i czuję się pewnie. Zrobię co w mojej mocy, żeby spróbować obronić tytuł, ale wszystko rozstrzygnie się na torze. Na razie nie chcę o tym rozmyślać – twierdzi zawodnik z Danii.

Nieobecność w Vojens przyniosła Madsenowi spore straty w klasyfikacji generalnej. Przed ostatnią rundą tegorocznych Mistrzostw Europy zawodnik spadł na siódme miejsce i musi uważać, żeby nie wypaść z cyklu. Przewaga rywali nie jest jednak na tyle duża, żeby Madsen nie mógł myśleć o zaatakowaniu wyższych pozycji. Co prawda do lidera Grigorija Łaguty traci już osiem punktów, ale do strefy medalowej zaledwie cztery. Obecny Mistrz Europy cały czas ma o co walczyć.

Wielki finał TAURON SEC po raz drugi z rzędu odbędzie się na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Leon Madsen w dalszym ciągu nie ma zbyt wielkiego doświadczenia na jednodniowych nawierzchniach, ale przed rokiem udowodnił, że to wcale nie jest warunek konieczny, żeby pokazać się z dobrej strony i odegrać pierwszoplanową rolę.

- Uważam, że jest spora różnica między sztucznymi i naturalnymi torami, ale tor w Chorzowie nie jest podobny do innych jednodniowych torów, które znamy na przykład z cyklu Grand Prix. One są bardzo małe, a tor na Stadionie Śląskim jest znacznie większy. Wydaje mi się, że bardziej przypomina tory z polskiej ligi. Moim zdaniem, to działa na jego korzyść – tłumaczy Madsen. – Myślę, że w tym roku będzie jeszcze lepiej. To naprawdę świetne uczucie, kiedy przenosimy żużel na wielkie i nowoczesne stadiony. To bardzo dobre miejsce, żeby zakończyć Mistrzostwa Europy. Mam nadzieję, że na trybunach pojawi się wielki tłum, który będzie cieszył się zawodami i godnie uczci zwycięzcę – dodaje.

Tegoroczna rywalizacja w Chorzowie zapowiada się niezwykle interesująco, ponieważ co najmniej sześciu zawodników wciąż zachowuje realne szanse na medale. Na półmetku tegorocznych Mistrzostw Europy wszyscy zacierali ręce na pojedynek Leona Madsena i Grigorija Łaguty o złoto. Los napisał to jednak zupełnie inaczej i teraz w grupie pościgowej za Rosjaninem znajdują się Mikkel Michelsen, Kacper Woryna i Bartosz Smektała. Teoretycznie jest w niej również obecny wicelider klasyfikacji generalnej, Nicki Pedersen, ale Duńczyk nie wystąpi w Chorzowie z powodu kontuzji, która zmusiła go do przedwczesnego zakończenia sezonu.

Leon Madsen również zapowiada pościg. W tym momencie wydaje się, że trudno będzie mu obronić tytuł Mistrza Europy, ale inspirację dla niego może stanowić historia Nickiego Pedersena, który w 2016 roku sięgnął po złoto, pomimo tego, że przed ostatnią rundą zajmował dopiero dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej i miał sześć punktów straty do ówczesnego lidera. Czy Madsen będzie w stanie pokusić się o podobne osiągnięcie?

- W stawce jest wielu dobrych zawodników, ale nie zamierzam składać broni. Czuję się dobrze, mam niesamowicie zgrany team i świetnych ludzi wokół siebie. Myślę tylko pozytywnie i już nie mogę się doczekać zawodów na Stadionie Śląskim – podsumował Leon Madsen.

Wielki finał TAURON Speedway Euro Championship 2019 odbędzie się 28 września, na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Bilety na to wydarzenie dostępne są  od 19 zł na eBilet.pl.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu