eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 177
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Inne

  Leigh Adams: To kompletne szaleństwo
 2017-01-12 11:09:50  Stanisław Wrona    speedwaygp.com

Leigh Adams zakończył karierę w roku 2010. Krótko po tym doznał poważnego wypadku na crossie, po którym cały czas przechodzi rehabilitację. Ostatnio wypowiedział się on na temat ograniczenia liczby lig dla zawodników, startujących w ekstralidze, przyszłości swojego syna oraz ewentualnego przylotu do Europy.

Mieszkający w Mildurze były zawodnik reprezentował nieprzerwanie leszczyńską Unię od roku 1996 do końca swojej kariery. Na Wyspach Brytyjskich z kolei spędził 12 lat w trzech okresach w Swindon Robins, pomiędzy latami 1990, a 2010. Dodatkowo najważniejszym szwedzkim klubem była dla niego Masarna Avesta, gdzie występował przez osiem lat w okresie 2000-2008.

W ostatnim czasie władze polskiej PGE Ekstraligi wprowadziły nie przez wszystkich zrozumiały zapis, który zabrania zawodnikom startów w większej ilości lig niż trzy (“narodowa” oraz dwie dodatkowe). Jednocześnie przy przełożeniu meczu ligowego w Polsce żużlowcy są zmuszeni stawić się na powtórzonym spotkaniu, kosztem nieobecności nawet podczas pojedynku we własnej ojczyźnie… Ten drugi przepis dotknie większości jeźdźców, wprowadzenie pierwszego odbiło się z kolei głównie na dwóch nazwiskach.

W poprzednich latach spore grono zawodników odpuszczało już starty na Wyspach Brytyjskich. Stosunkowo wierny King’s Lynn Stars był Niels-Kristian Iversen, który przez przepisy zdecydował się zrezygnować z występów w Wielkiej Brytanii. Dodatkowo włodarzom Swindon Robins nie udało się ściągnąć ponownie do zespołu Petera Kildemanda, który również pozostał przy startach w Polsce, Danii i Szwecji. Doświadczony Australijczyk, przez wiele lat występujący na europejskich owalach, jest zniesmaczony działaniami polskich władz żużlowych. – To kompletne szaleństwo. Niektóre z moich najlepszych wyników osiągałem, gdy miałem kalendarz bogaty w sporą liczbę imprez. Byłem zajęty i myślałem, że to „dosyć sporo”, jednak było to dobre dla osiąganych przeze mnie rezultatów. Nie mogę zrozumieć, tego co wyczyniają ludzie z polskiego środowiska żużlowego – mówi, wyraźnie krytykujący ostatnie decyzje działaczy, Leigh Adams.

Jak się okazuje, wicemistrz świata z roku 2007 podjął się pracy z młodym pokoleniem żużlowców w jego kraju. Upatruje on szansy na dobre występy swoich podopiecznych w kolejnych sezonach. – Teraz zajmuję się głównie pracą z młodymi zawodnikami, startującymi w klasie 125cc. Pojawiło się kilkoro utalentowanych chłopaków, dlatego mam nadzieję, że część z nich stanie się sławnymi żużlowcami. Niektórzy, jak choćby Metthew „Happy” Gilmore i Jaimon Lidsey przeszli już do klasy 500cc. W dalszym ciągu staram się opiekować nimi tak, jak tylko potrafię. Sądzę, że w ciągu dwóch lat będziemy mogli ich oglądać już w Europie. Oni prawdopodobnie potrzebują tego sezonu w Australii, przerwy zimowej i kolejnego pełnego w swojej ojczyźnie. Wyglądają całkiem dobrze i tak też sobie radzą – przyznał.

Część kibiców miała z pewnością nadzieję, że w ślady ojca pójdzie syn Adamsa, Declan. Wszystko wskazuje jednak na to, że jego potomek nie będzie w przyszłości znany z występów na żużlowych owalach. – On nie zostanie zawodnikiem. Nie jeździ już więcej na motocyklach żużlowych, a przerzucił się na gokarty. Declan adal pomaga niektórym chłopakom, jako mechanik, jednak jego ścieżka, jeśli chodzi o speedway, się skończyła – powiedział o przyszłości swojego syna.

Podczas swojej pracy z młodzieżą Australijczyk nadal kontynuuje swoją rehabilitację, po ciężkim urazie kręgosłupa, którego doznał w roku 2011. Wskutek tego wydarzenia został on niestety przykuty do inwalidzkiego wózka. Jego rodak Darcy Ward, którego kariera została przerwana na torze w Zielonej Górze 23 sierpnia 2015 roku, również nie może poruszać się o własnych siłach. Po wizycie w ojczyźnie odbył już jednak podróż do Europy. Nie wiadomo natomiast kiedy na taki ruch zdecyduje się 45-letni, utytułowany, były zawodnik. – Na pewno, któregoś dnia… to będzie jednak bardzo trudne. Ciężko jest podróżować w tym stanie. Byłem zaskoczony, że Darcy się na to zdecydował. Zawsze trudno jest podróżować samolotem, mając problemy, takie jak nasze – zakończył długoletni filar leszczyńskiej Unii, Leigh Adams.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu