eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 202
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Krzysztof Kasprzak: Jak startuję, zdobywamy medale
 2011-07-16 15:04:19  Redakcja    Przegląd Sportowy

- Ja jestem talizmanem kadry w Drużynowym Pucharze Świata. Jak startuję, zdobywamy medale. Nigdy nie dałem plamy - powiedział Krzysztof Kasprzak. Kasper był bardzo zadwolony, kiedy dowiedział się, że jest powołany do kadry Marka Cieślaka.


- Telefon odebrał tata. Po chwili rozmowy uśmiechnął się, i szepnął, że jestem w kadrze. Krzyknąłem „Tak jest, hura!". Radość była tak ogromna, że jeszcze tego samego dnia zaplanowaliśmy z ojcem zakupy nowych silników. Nabyliśmy dwa. Nie powiem od kogo. Zresztą, to nie ma znaczenia, bo tata przerobił te jednostki napędowe niemal całkowicie
- mówi Krzysztof Kasprzak.

PS: Czy nie zaopatrujecie się u Finna Rune Jensena, tunera Jasona Crumpa?
- Kiedyś tak, ale po wprowadzeniu tłumików musieliśmy zmienić dostawcę. Teraz częściej jeździ się na twardych torach, gdzie silniki przygotowane przez Jensena nie bardzo się sprawdzają. Wiem, że Crump też ostatnio zaczął współpracować z innymi tunerami.

PS: Kiedy trener Cieślak spytał Tomasz Golloba, co sądzi o powołaniu Kasprzaka, nasz lider wiele się nie zastanawiając rzucił: „Bierzemy go".
-
Miło to usłyszeć, bo – jakby nie było – Gollob się na żużlu zna. Dobrze wiedzieć, że taki gość we mnie wierzy. Zresztą ja jestem talizmanem kadry w Drużynowym Pucharze Świata. Jak startuję, zdobywamy medale. Nigdy nie dałem plamy.

PS: Ciągle jednak nie potrafi pan zrobić kariery na miarę swojego potencjału.
- Mam nadzieję, że jeszcze nic straconego. Dojrzewam. Wcześniej za bardzo się spinałem, aż gotowało mi się w głowie. Kiedy zostałem stałym uczestnikiem cyklu, popełniłem ten sam błąd, który teraz robi Janusz Kołodziej. Chciałem zawojować świat, nie będąc na to przygotowanym. Moje oczekiwania były wielkie, a frustracja po porażkach jeszcze większa. Niedługo wystartuję w kwalifikacjach do Grand Prix, więc będę mógł zmazać grzechy młodości. Nie wiem tylko, czy ewentualny awans mi się opłaci.

PS: Jak to?!
- Jeśli wprowadzony zostanie limit jednego zawodnika z Grand Prix w każdym zespole Ekstraligi, to Polacy mogą na tym stracić. Zabraknie dla nas miejsca. Dla klubów priorytetem jest wielkiej klasy lider. Choć i zagraniczni żużlowcy mogą stanąć przed tym problemem. Przecież Nicki Pedersen będzie musiał odejść ze Stali Gorzów, bo jego i Tomka nie będą mogli zostawić.

PS: A może nie potrafi pan rozwinąć skrzydeł, bo źle znosi krytykę Zenona Kasprzaka, własnego ojca?
- Tata potrafi mnie ostro zrugać, kiedy wie, że sprzęt jest przygotowany jak należy, a ja popełniam błędy. Bardzo nie lubi, kiedy na wyjściu z pierwszego łuku podnoszę nogę do góry, bo tracę na tym. On wychodzi z założenia, że stać mnie na wiele, więc wymaga. I nigdy nie pozwala zrzucać winy na motocykl.

PS: Może lepiej by było, gdyby tata częściej prawił panu komplementy?
- Chyba jednak nie. Zauważyłem, że gdy ktoś mnie wkurzy, czuję się mocno pobudzony i lepiej sobie radzę. Ojciec często powtarza, że musi mną wstrząsnąć, bo inaczej nie będzie wyniku.

PS: Czy zmiana tłumików dała panu mocno w kość? Gollob i Jarosław Hampel narzekają, że musieli zmienić sylwetkę na motocyklu.
- Ja także walczę ze swoimi nawykami. Kiedy były stare tłumiki to po starcie ruszałem pod płot i jechałem szeroko, niemal tuż przy samej bandzie. Teraz tak się nie da. Trzeba poruszać się bliżej krawężnika, bo inaczej straci się szanse. Kolejny kłopot stanowi kontrola motocykla. Kiedyś luźno wypuszczałem maszynę, a teraz trzymam się kurczowo kierownicy, bo po wjechaniu na bardziej przyczepne miejsce mógłbym zsunąć się z siodełka i wylądować tyłkiem na torze. Szybciej bym sobie z tym poradził, gdyby nie lekkie zawirowanie na początku roku. W Anglii i Szwecji wprowadzono nowe tłumiki, a w Polsce nie. Nie dało się tego wszystkiego zgrać.

PS: Może problemem jest tor w Tarnowie? Gollob, gdy był zawodnikiem Jaskółek, słabo wypadał w Grand Prix.
- Na pewno nie! W Tarnowie występuję dziesięć razy w roku, a jednocześnie jeżdżę w wymagającej technicznie lidze angielskiej. Nie ma co narzekać, choć tor w Tarnowie jest nieco monotonny, długi i z łagodnymi łukami, to jednak jest fajny do ścigania.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu