POLSKA
Sezon 2009 był jednym z najlepszych w karierze Krzysztofa Jabłońskiego. Jabłko, po sześciu latach spędzonych w Gdańsku, postanowił wrócić do Startu Gniezno i już w pierwszym sezonie po powrocie do macierzystego klubu został liderem drużyny. Jeden z najlepszych wychowanków w historiignieźnieńskiego klubu w sezonie 2010 będzie walczył o awans do cyklu Grand Prix przez udział w krajowych eliminacjach. Zachęcamy do lektury artykułu, w którym Krzysztof opowiada m.in. o nurtującej kibiców sprawie nowych tłumików.
- Dla zawodników jest to trochę stresująca impreza. Nie zawsze wychodzimy aż przy takich światłach jupiterów na scenę. Najczęściej jesteśmy ubrani w kombinezony i kaski. Jednak bardzo cieszymy się, że żużel jest tak popularnym sportem w naszym mieście i okolicach - ocenił Speedway Galę.
W sobotę oficjalnie poznaliśmy całą kadrę Startu Gniezno na rok 2010. Jak siłę gnieźnieńskiego klubu ocenia starszy z braci Jabłońskich? - Wiemy, że mamy silną drużynę. Na pewno każdy z naszych zawodników jest odpowiednio zmotywowany i chce zdobywać wiele punktów. Wszyscy chcemy, żeby nasza drużyna wygrywała. Nie możemy jednak zapominać o innych zespołach, które także nie przespały okresu transferowego i mają bardzo dobrych zawodników w składzie. W tym roku liga będzie na pewno silniejsza niż w poprzednim - wyjaśnia.
Choć Krzysztof mówi, że Start dysponuje silnym zespołem, nie chce obiecywać konkretnego miejsca na koniec sezonu. - Zawsze byłem ostrożny w tego typu rokowaniach. Tym bardziej teraz, gdyż musimy zobaczyć, jaki przebieg będzie miała sprawa nowych tłumików. Nie wiemy jak wpłyną one na postawę zawodników. Może to nie zmienić zbyt wiele, ale możliwe, że wprowadzi pewne przetasowania i nasz sport stanie się jeszcze ciekawszy - zapewnia.
Nie od dziś wiadomo, że Jabłko poza jazdą na żużlu zajmuje się także tuningiem silników i wszelkimi pracami związanymi ze sprzętem żużlowym. Wiele kontrowersji wśród zawodników i kibiców wywołał przepis mówiący o stosowaniu nowych tłumików do motocykli. Jabłoński uspokaja jednak, że ze stadionów nie zniknie charakterystyczny ryk żużlowych maszyn. - Głośność zostanie obniżona o kilka decybeli, więc kibice nie odczują tego tak bardzo. Być może zawodnicy odczują to w charakterystyce silników. Co ja myślę na ten temat? Nie jestem ani za, ani przeciw. Gdyby te zmiany były bardziej radykalne i nasze silniki musiałyby być homologowane zgodnie z przepisami ruchu drogowego, wówczas oponowałbym zdecydowanie na "nie". Teraz jednak wstrzymuję się od głosu - wyjaśnia Krzysztof.
W trakcie sezonu 2009 Krzysztof Jabłoński nie krył żalu do osób przyznających nominacje do startu w eliminacjach do cyklu Grand Prix. Jak mówi, w tym roku faza kwalifikacyjna będzie wyglądała zupełnie inaczej. - Na prośbę naszego stowarzyszenia "Metanol" zostało to zmienione i odbędą się półfinały, a później finał, tak jak powinno to wyglądać już wcześniej. Nominacje do finału były przyznawane praktycznie bezpodstawnie. Patrząc na poprzedni rok, nie było żadnej strategii, która może pokazać, na jakiej zasadzie zawodnicy dostali nominację. Nie analizowano wyników na bieżąco. W tym roku nie ma to znaczenia - ujawnia.
- Będę próbował awansować do eliminacji do Indywidualnych Mistrzostw Świata. Zdobyłem już tytuł Mistrza Europy i nie interesuje mnie zdobywanie go po raz drugi - kończy.
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Pres Toruń
wtorek 20:00
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00
Betard Sparta Wrocław vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Fogo Unia Leszno vs
Abramczyk Polonia Bydgoszcz
niedziela 13:00
Cellfast Wilki Krosno vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów