SEC
Polska, Australia, Dania oraz trzy razy Fogo Power - to zespoły, które wygrywały poszczególne edycje cyklu Speedway Best Pairs. Po sześciu sezonach, droga jednego z najciekawszych żużlowych projektów ostatnich lat dobiegła końca. Pierwsze zmagania w Speedway Best Pairs odbyły się 8 czerwca 2013 roku na toruńskiej Motoarenie.
Pomimo opóźnienia w zawodach, spowodowanego przedłużającą się relacją z
finału tenisowego Roland Garros, transmitowanego przez stację Eurosport,
zgromadzeni na stadionie kibice nie mogli narzekać na brak emocji.
Świetne ściganie, wiele mijanek oraz zwycięstwo reprezentacji Polski
prowadzonej przez Tomasza Golloba sprawiły, że zainteresowanie
zmaganiami wzrosło, co sprawiło, że kolejna edycja przerodziła się w
trzy rundowy cykl. Toruń, Landshut i Eskilstuna były miastami –
gospodarzami cyklu SBP 2014.
Premierowa runda zmagań była popisem
Tomasza Golloba oraz Darcy’ego Warda. Polak zdobył 23 z 24 możliwych do
zdobycia punktów, jednak to Australijczycy stanęli na najwyższym stopniu
podium, pokonując w finale Duńczyków. Ta sama kolejność powtórzyła się w
Landshut, gdzie para Chris Holder – Davey Watt nie dała szans rywalom.
Podczas finałowej rundy zmagań w Eskilstunie, Australijczycy
przypieczętowali ostateczny triumf, a kibice mogli podziwiać świetnie dysponowanych tego dnia Nickiego Pedersena oraz Grigorija Łagutę.
Trzecia i jak się później okazało, ostatnia edycja cyklu SBP w formie
zmagań najlepszych par narodowych świata, odbyła się w 2015 roku. Toruń, Güstrow oraz Esbjerg były arenami zmagań, w którym triumfowali Duńczycy.
Idea rozgrywania cyklu, w którym wystartowały drużyny sponsorskie, została zapoczątkowana w
2016 roku, kiedy to rozegrano pierwsze trzy rundy zmagań. Pierwsza
runda Speedway Best Pairs była także inauguracją sezonu żużlowego w
Europie. Rokrocznie w stawce zawodów pojawiali się najlepsi zawodnicy na świecie z Taiem Woffindenem, Nickim Pedersenem, Gregiem Hancockiem i Jasonem Doyle’em na czele.
Trzykrotnie
turnieje SBP odbywały się w Toruń oraz w Landshut. Cykl zawitał także
do Ostrowa Wielkopolskiego, Gniezna oraz Rzeszowa. Na przestrzeni lat w zmaganiach udział wzięło 11 zespołów:
2016:
1. Fogo Power 23 pkt
2. eport2000.pl Team 20 pkt
3. Nice Racing 16 pkt
4. Monster Energy Team 16 pkt
5. BOLL Team 14 pkt
6. TRANS MF Pro Race Team 10 pkt
7. City Team 3 pkt
2017:
1. Fogo Power 28 pkt
2. BOLL Team 20 pkt
3. Monster Energy Team 17 pkt
4. Nice Racing 14 pkt
5. Eko-Dir Speedway Team 12 pkt
6. TRANS MF Pro Race Team 6 pkt
7. City Team 5 pkt
2018:
1. Fogo Power 30 pkt
2. ekantor.pl Team 18 pkt
3. TRANS MF Pro Race Team 18 pkt
4. Monster Energy Team 14 pkt
5. Starkom Racing Team 6 pkt
6. Team Bauhaus 5 pkt
2016 – 2018:
1. Fogo Power - 9 rund - 7 zwycięstw - 81 punktów
2. Monster Energy Team - 9 rund - 2 zwycięstwa - 47 punktów
3. BOLL Team - 6 rund - 34 punkty
4. TRANS MF Pro Race Team - 9 rund - 34 punkty
5. Nice Racing - 6 rund - 30 punktów
6. eport2000.pl Team - 3 rundy - 20 punktów
7. ekantor.pl Team - 3 rundy - 18 punktów
8. Eko-Dir Speedway Team - 3 rundy - 12 punktów
9. City Team 6 rund - 8 punktów
10. Starkom Racing Team - 3 rundy - 6 punktów
11. Team Bauhaus - 3 rundy - 5 punktów
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|||
4. | ![]() |
|||
5 | ![]() |
|||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
||
8. | ![]() |
|
||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|||
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|||
4. | ![]() |
|||
5. | ![]() |
|||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|||
8. | ![]() |
|
|
|
![]() |
||||
1 | ![]() |
|||
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|||
4. | ![]() |
|||
5. | ![]() |
|||
6. | ![]() |
|||
7 | Speedway Kraków | |||
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
43 |
2. |
![]() |
40 |
3. | ![]() |
39 |
4. | ![]() |
34 |
5. | ![]() |
26 |
6. | ![]() |
25 |
7. | ![]() |
24 |
8. | ![]() |
23 |
9. | ![]() |
21 |
10. | ![]() |
19 |
11. | ![]() |
18 |
12. | ![]() |
17 |
13. | ![]() |
14 |
14. | ![]() |
11 |
15. | ![]() |
6 |
16. | ![]() |
6 |
17. | ![]() |
5 |
18. | ![]() |
4 |
19. | ![]() |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów