eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 256
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Kacper Gomólski: Chcieliśmy objechać to spotkanie
 2017-09-18 08:56:06  Stanisław Wrona    inf. własna

Pomimo fatalnych prognoz pogody, Jury zawodów, zdecydowało o rozegraniu rewanżowego finału Nice 1. Ligi Żużlowej, pomiędzy Grupa Azoty Unią Tarnów, a Zdunek Wybrzeżem Gdańsk. Decyzja ta została zmyta przez opady deszczu i ostatecznie mecz przerwano po dwóch wyścigach.

Przypomnijmy, że włodarze tarnowskiego klubu już w piątek wystąpili do rywali z Gdańska o przełożenie tego pojedynku. Niemniej jednak decyzja ta nie spotkała się z przychylnością obozu gości i ostateczny głos miały zabrać żużlowe władze, a w tym wypadku było to Jury zawodów, pod przewodnictwem Zbigniewa Fiałkowskiego. Po 2 wyścigach rewanżu w Tarnowie, postanowiono o przerwaniu pojedynku, kiedy to nad Jaskółczym Gniazdem ponownie zaczął padać deszcz, uprzednio zmieniający znacznie nawierzchnię miejscowego owalu, po kilkugodzinnych, rannych opadach… – Wiadomo, że chcieliśmy objechać ten mecz. Początek zawodów się tak w ogóle ułożył. Był jeden upadek, przerwa, później drugi upadek i kolejna. Zepsuta banda i ten czas, jakby się też troszkę dłużył. Przed samymi zawodami, pan, który jechał kredą i malował linie, też dosyć długo to przeciągał. Troszkę tak niefortunnie to się zaczęło i cały czas ta pogoda też… Sprawdzaliśmy mnóstwo prognoz, gdzie na różnych stronach pokazywało raz, że będzie padało cały dzień. Później widziałem, że przez pewien czas, tam od 14 do 18, w ogóle miało nie padać. Trzeba było jechać. Pogoda była podobna, jak u nas w Gdańsku. Też niby cały dzień miało padać, a tak naprawdę, to chwilę padało, a inną nie. Okazało się jednak, że jechaliśmy w deszczu. Tyle, że tamten mecz przebiegał dosyć sprawnie. Gdy był jakiś upadek, to zawodnikom się nic nie działo, podobnie nic z bandami i z czymś innym. Trudno, ale była to chyba dobra decyzja – mówił po przerwanym spotkaniu, Kacper Gomólski.

Tarnowski owal faktycznie nie nadawał się zbytnio do jazdy, niemniej jednak tydzień wcześniej, żużlowcy w Gdańsku rywalizowali w trudniejszych warunkach. Pozostaje zatem zadać pytanie, dlaczego wówczas Jury zawodów, również pod przewodnictwem Zbigniewa Fiałkowskiego, nie zdecydowało o jego przerwaniu. Fakt o trudności jazdy w niedzielnym spotkaniu potwierdzają dwa upadki, które miały miejsce już w pierwszych biegach. W nich wykluczeni byli zawodnicy gości i z zakończenia spotkania przy wyniku 9:3, teoretycznie mogli bardziej cieszyć się właśnie przyjezdni, którzy w pierwszym podejściu wypracowali 8-punktową przewagę. – Ten tor był też zdradliwy. Ja nie jechałem na nim, więc nie wiem, jak on się zachowywał, ale  widziałem, że chłopaków wciągało w te łuki. Andersa (Thomsena – przyp. red.) wciągnęło i go postawiło, Kuba do niego dojechał i lekki kontakt był, ale czy na wykluczenie? To już sędzia zdecydował i ukarał Andersa. Co do upadku Patryka Rolnickiego, to przeszkodził mu troszkę  Marcin (Turowski – przyp. red.). Musiał się jakoś ratować, bo jakby pojechał prosto, to mogłoby się jeszcze gorzej skończyć. Na szczęście wszyscy są zdrowi i za tydzień jedziemy od nowa – dodał wychowanek klubu z Gniezna.

Dzień wcześniej postanowiono o przełożeniu ostatniego finału Indywidualnych Mistrzostw Europy w Lublinie. Wówczas również na przeszkodzie stanęły obfite opady deszczu, które nieco zdewastowały nawierzchnię lubelskiego owalu. – W Lublinie, przy okazji odwołanego SEC-u, był w sumie podobny tor, jak w Tarnowie. Też przestało padać, ściągnęli tę nawierzchnię i opady wróciły. Ten tor był zatem też nasiąknięty wodą i taki dosyć przyczepny. Ja też w przerwie wyszedłem sobie go zobaczyć i były takie momenty, gdzie gdy kopnąłem było bardzo ślisko i but się o prostu ślizgał jak na lodzie, a 10 centymetrów dalej było przyczepnie. Był to więc też taki tor loteryjny, bardzo zróżnicowany – wyjaśnił.

Przypomnijmy, że Gomólski spędził w klubie z Tarnowa 3 sezony w latach 2012-2014. Nie pamięta on zbyt wielu pojedynków, rozgrywanych na namoczonej nawierzchni, niemniej jednak przyznaje, że w takich warunkach gospodarze miewali problemy w trakcie meczów. Nawiązał on również ponownie do pierwszego pojedynku, który odbył się tydzień wcześniej w Gdańsku. – Gdy jeździłem w Tarnowie, to taki tor był chyba tylko w meczach z Gorzowem i z tego, co pamiętam też z Lesznem, gdy przegraliśmy u siebie półfinał. Ten deszcz dla Tarnowa zawsze nie działał na dobre.  Powiem tak – Tarnów chciał jechać u nas, my mogliśmy jechać teraz i tyle. Oni blokowali i ciągnęli te zawody, my zaczęliśmy uciekać z tymi punktami. Mecz po 12. biegu został zakończony, a oni byli „obrażeni”, że nie było wszystkich biegów. Tym razem, to my mogliśmy chcieć jechać, ale na czysty rozum i zdrowy rozsądek w ogóle, to każdy mógł sobie wejść na tor i zobaczyć, jak jest.

Zdrowy rozsądek, o którym wspomniał popularny GinGer, mógł jednak zadziałać nieco wcześniej, gdyż były wyjątkowo wyraźne przesłanki do przełożenia tego pojedynku. Koszty poniosły kluby z Tarnowa, Gdańska, szkoda w tym wszystkim również kibiców, a przypomnijmy, że kilkudziesięcioosobowa grupa przyjezdnych, stawiła się w sektorze gości. Okazało się, że na południe Polski przyjechali oni tylko na „deszczową wycieczkę”. – Jeśli chodzi o wcześniejsze odwołanie, to w Gdańsku też miały być podobne opady, a Tarnów przyjechał. My nie wysyłaliśmy do nich prośby o przełożenie spotkania, tylko chcieliśmy to rozegrać, jechaliśmy i mecz się odbył. Z taką samą myślą jechaliśmy do Tarnowa – zakończył, po przerwanym finale Nice 1.Ligi Żużlowej, Kacper Gomólski.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu