POLSKA
Jason Crump to chyba największy przegrany sobotniego Grand Prix Sakndynawii. Australijczyk dzielił i rządził w zasadniczej części turnieju, jednak w wyścigu półfinałowym popełnił drobny błąd, który jak później się okazało kosztował go awans do najważniejszego wyścigu wieczoru. - Czuję się rozczarowany i sfrustrowany tą całą sytuacją - komentował po zawodach Ginger.
Po pięciu zwycięstwach w rundzie zasadniczej, Crumpie był faworytem numer jeden do zwycięstwa w sobotnim turnieju. W biegu półfinałowym zdecydował się wybrać pierwsze pole startowe. - Nie do końca dobrze rozegrałem ten wyścig półfinałowy. Pierwsze pole startowe daje pewien handicap, jeżeli jednak zostaniesz zamknięty po starcie, wówczas robi się problem. Emil znakomicie wystartował i było po herbacie. Oczywiście jestem rozczarowany, ale teraz jest już zbyt późno - mówi Crump.
Mimo, iż Australijczyk zakończył rywalizację na biegu półfinałowym, w sumie wywalczył tylko oczko mniej niż zwycięzca zawodów w Malilli. - Szczęśliwie udało mi się wywalczyć pokaźną liczbę punktów, jednak zależało mi na tym, aby w finale zdobyć pełną pulę. Sądziłem, że w poprzednich biegach jechałem na tyle dobrze, że poradzę sobie także w wyścigu półfinałowym, jednak drobny błąd kosztował mnie awans do tego najważniejszego pojedynku - przyznaje Jason. - Czuję się rozczarowany i sfrustrowany tą całą sytuacją. Gdyby udało mi się dojechać na drugim miejscu, byłbym znacznie bardziej zadowolony - dodaje.
W sobotę Crump imponował m.in. niezwykle dobrze przygotowanym sprzętem. - Nie ma cienia wątpliwości, że moje motocykle spisują się teraz tak, jak należy. W pierwszej części zawodów (Grand Prix Skandynawii – dop. red.) jechałem naprawdę dobrze, kilkakrotnie pokazując skuteczną walkę - uważa zawodnik PGE Marmy oraz VMS Elit.
Jak sam przyznaje, ostatnia progresja wyników, to nie tylko zasługa świetnie przygotowanych motocykli. - Zmiana dokonała się w okolicach turnieju w Kopenhadze. Nie jestem zawodnikiem, który pochopnie wyciąga wnioski i narzeka na motocykle. Przede wszystkim wytrwaliśmy w tym, co robiliśmy do zawodów w Kopenhadze. Tuż przed zawodami dokonałem kilku zmian, a moje wyniki pokazują, że nie zawsze wina leży po stronie sprzętu, należy pamiętać, że zawodnik również musi wykonać kilka właściwych rzeczy we właściwym czasie. W minioną sobotę, pięciokrotnie udało mi się zrealizować zamierzony cel, pomyliłem się jednak w półfinale - mówi Ginger.
Crump wciąż ma szansę po raz jedenasty z rzędu ukończyć rywalizację w Grand Prix w pierwszej trójce. - Staram się wrócić do właściwego tempa i powalczyć z najmocniejszymi zawodnikami w tegorocznej rywalizacji. Chociaż te ostatnie zawody nie zakończyły się tak jakbym sobie tego życzył, myślę że udowodniłem, iż czasem potrafię pojechać na niezłym poziomie - zakończył.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów