eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 274
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Janusz Stachyra: Talent musi być poparty ciężką pracą
 2012-03-05 17:58:12  Konrad Cinkowski    inf.własna / ckmwlokniarzsa.pl

Janusz Stachyra po zakończeniu czynnej kariery żużlowej pozostał w speedway'u jako trener. Najpierw Stachyra współpracował z Rzeszowem, następnie z Lublinem i Ostrowem Wielkopolskim, a teraz przyszła pora na pracę w Częstochowie. Były żużlowiec Lwów zajmie się m.in. przygotowaniem toru oraz szkoleniem młodzieży.

O Stachyrze kontekście Włókniarza Częstochowa mówiono od jakiegoś czasu. Dlaczego dopiero teraz udało się nawiązać tę współpracę? - Teraz trudno mi odpowiedzieć na to pytanie i jasno stwierdzić, dlaczego wcześniej umowy nie były finalizowane. Cieszę się, że jestem w Częstochowie. Bardzo miło wspominam swój pobyt tutaj, gdy jeździłem dla Włókniarza w latach 90-tych. Jestem zadowolony, że będę mógł tutaj pracować i postaram się, aby efekty mojej pracy były satysfakcjonujące. Chcę też przekazać młodzieżowcom Włókniarza wiedzę, jaką posiadam - przyznaje na łamach oficjalnej strony internetowej Włókniarza - Janusz Stachyra.

Przed Stachyrą sporo pracy w tym m.in. przygotowanie toru do wiosennych treningów. Jak były żużlowiec m.in. właśnie Włókniarza ocenia częstochowski tor po przerwie zimowej? - Zima robi swoje. Tor został pozostawiony troszeczkę nie tak, jak powinien, ale można powiedzieć, że to jest szczegół. Teraz nie ma się co rozdrabniać, tylko robić swoje. W tej chwili potrzebujemy dwóch, trzech dni dobrej pogody (wywiad przeprowadzono 02.03. – dop.red.), abyśmy doprowadzili tor do dobrego stanu i niebawem móc zacząć jeździć. Spokojnie, pierwszy mecz u siebie mamy dopiero 15 kwietnia. Mamy zatem półtora miesiąca czasu, aby odpowiednio nasz owal przygotować. Mogę zapewnić, że tor będzie dobry do ścigania i bezpieczny. 

Gdy Stachyra startował na torze w Częstochowie ten owal miał blisko 400 metrów. Teraz jest krótszy o około 30. Jak się zmienił geometrycznie zdaniem nowego członka zespołu? - Trudno mi powiedzieć. Na pewno obecny owal jest lepszy, bo chociażby łatwiejszy do przygotowania. Wtedy był dłuższy, typowo żużlowy. Chociaż też był on naszym atutem. Jechaliśmy na wyjazd, przygotowywali nam przyczepny tor i dawaliśmy radę. U nas bywało podobnie. Marek Cieślak nas na to przygotowywał i nikt nie dyskutował. Robiliśmy swoje i tyle. W efekcie raz przywieźliśmy złoto dla Częstochowy. A przy okazji, chciałem zaznaczyć, że przygotowywać tory uczyłem się właśnie od Marka Cieślaka, który jest niesamowitym fachowcem w tej dziedzinie. Zawsze miło wspominam współpracę z nim.

Ojciec Dawida Stachyry, aktualnie żużlowca KMŻ-u Lublin w częstochowskim klubie zajmie się także szkoleniem młodzieży. Dyrektor techniczny jest podczas pracy w Ostrowie dostrzegł potencjał Artura Czai oraz Marcina Bubla, drugi z nich jednak pod koniec minionego sezonu nie potrafił się odnaleźć i mówiło się nawet o zakończeniu kariery przez tego zawodnika, lecz ostatecznie nadal będzie on kontynuował swoją przygodę ze speedway'em. Oprócz tej dwójki, szkoleniowiec będzie miał do dyspozycji jeszcze dwóch, mniej doświadczonych zawodników: Rafała Malczewskiego i Huberta Łęgowika - Tak, bo gdy przyjechali z Jankiem Krzystyniakiem na trening do Ostrowa to dawali radę. Na dodatek tor był przyczepny, a widziałem, że nie sprawiało im to większego problemu. Poczekajmy do pierwszych treningów i sparingów, aby móc ich ocenić. I przede wszystkim chcę zaznaczyć, że wszystkich zamierzam traktować równo i nie faworyzować nikogo, aby nie skrzywdzić pozostałych, którzy również mają swoje cele i ambicje. Pragnę stworzyć wśród tych młodych chłopaków kolektyw i atmosferę. To bardzo istotne, bo ma wpływ na osiągane wyniki. Talent musi być poparty ciężką pracą. Natomiast jeżeli ktoś mocno chce i się zaangażuje to może być z tego owoc. Wiem to po sobie. Nie mówię, że byłem wybitnym żużlowym talentem, ale ambicją i sporym wkładem w treningi doszedłem do jakiegoś poziomu. Trzeba sobie obrać jakiś cel. Co z tego, że mamy gościa ze smykałką do żużla. Jeśli się o niego nie zadba i on sam tego nie uczyni, to ten brylancik po jakimś czasie rozmieni się na drobne - uważa Stachyra.


Już w ubiegłym sezonie Stachyra dostrzegł potencjał Artura Czai

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu