SGP-SON-U21
Janusz Kołodziej spokojnie czeka na przełom w cyklu Grand Prix podczas najbliższych zawodów w Pradze. Polski debiutant jest pewny, że wróci na właściwe tory i nie zamierza szukać cudownych rozwiązań. - Żałowałem, że turniej w Geteborgu został przerwany z powodu padającego deszczu – mówi zawodnik.
– Może gdybyśmy pojechali do końca, a ja stanąłbym na podium, to teraz byłbym w dużo lepszym nastroju. Przełom miałbym za sobą i spokojnie czekałbym na zawody w Pradze – dodaje.
– To aż dziwne, że na razie prawie nic nam się nie układa – dodaje Krzysztof Cegielski, menedżer i przyjaciel żużlowca. – Wszystko robimy tak samo, jak przed rokiem. Janusz nawet przytył dwa kilogramy, żeby już nikt nie mówił o jego zbyt niskiej wadze. Jednak nic to nie dało. Forma uleciała – przyznaje.
Znalezienie przyczyn słabszej dyspozycji nie powinno nastręczyć zbyt wielu kłopotów. Choćby z tego względu, że Kołodziej miał w tym sezonie trzy dobre występy. – Dobrze prezentowałem się w ekstremalnych warunkach, bo takie panowały w Goeteborgu i w trakcie ligowego spotkania mojej Unii Leszno z PGE Marmą Rzeszów. W normalnych warunkach miałem tylko jeden wyskok – na inaugurację Grand Prix. Byłbym przynajmniej w półfinale, gdybym nie zaryzykował ataku na Jarka Hampela, po którym upadłem na tor i zostałem wykluczony. Punktów z tego biegu zabrakło mi do awansu – przypomina Kołodziej.
– Trochę domyślamy się, dlaczego jest jak jest – przyznaje Cegielski. – Janusz dwoma ubiegłorocznymi występami w Grand Prix przekonał się, że stać go na wiele. Dwa razy pojechał w finale, a to działa na wyobraźnię. Nikt nie wywierał na niego presji, ale on sam wysoko zawiesił sobie poprzeczkę. Nie mówił niczego głośno, ale to logiczne, że liczył od razu na mocne uderzenie. Tego jednak zabrakło i przyszło rozczarowanie. Do tego doszedł upadek, po którym był bardzo mocno poobijany. Jego forma psychofizyczna musiała pójść w dół – uważa.
– Nie będziemy jednak wykonywali teraz żadnych gwałtownych ruchów – zaznacza żużlowiec. – Stawiam na siłę spokoju. Na pewno nie będę rozpaczliwie biegał po tunerach i szukał jakichś cudownych rozwiązań. Zresztą mechanicy mają teraz pełne ręce roboty, a kolejki do nich są kilometrowe, w związku z wprowadzeniem nowych tłumików zawodnicy częściej robią przeglądy. Chcę jednak zaznaczyć, że nowy tłumik nie ma nic wspólnego z obniżką mojej formy. Przekonacie się, że jak raz stanę na podium, to nabiorę większej pewności siebie i wszystko wróci na właściwe tory – podsumowuje Kołodziej.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów