POLSKA
Choć Unibax wygrał w Toruniu pierwsze półfinałowe spotkanie Ekstraligi z Unią 46:44, to przed niedzielnym rewanżem wyżej stoją akcje leszczyńskich Byków. - Osiągnęliśmy, co chcieliśmy, bo dwa punkty straty to niewiele. Tym bardziej że w Lesznie jeszcze nie przegraliśmy meczu w tym sezonie - podkreśla Janusz Kołodziej.
Zawodnicy z Wielkopolski wierzą w awans do finału, bo geometria toru i nawierzchnia na MotoArenie zdecydowanie różnią się od tej na obiekcie im. Alfreda Smoczyka. Rywale mają z nią kłopoty. Leszczynianie zapewniają też, że nie zgubi ich pewność siebie, tak jak żużlowców Stali w rewanżu z Falubazem. - Nie popełnimy tego błędu, bo kilku kolegom nie wyszły zawody w Toruniu i będą chcieli się zrehabilitować - przekonuje Kołodziej. Rzeczywiście, on i Jarosław Hampel zdobyli po 15 pkt, Leigh Adams 11, za to Troy Batchelor zaledwie jeden, a Damian Baliński oraz Jurica Pavlic żadnego. O mobilizacji w drużynie Byków świadczy organizacja dodatkowych wspólnych treningów w tym tygodniu.
Dobra postawa Kołodzieja, który w Toruniu pokonał w walce Chrisa Holdera i Hansa Andersena, to świetny prognostyk przed finałem Grand Prix w Bydgoszczy, na który zawodnik Unii dostanie dziką kartę. - Dla mnie to dobra wróżba przed przyszłym sezonem, bo wierzę, że za rok będę występować w całym cyklu. Już dość dobrze poznałem te specyficzne łuki w Toruniu. To się przyda - przekonuje wychowanek tarnowskich Jaskółek, który pierwszy raz w życiu zmienił klub w Polsce dopiero przed tym sezonem.
Żeby dobrze wypaść w Grand Prix, zawodnik potrzebuje pieniędzy, które zarabia w Unii. Prezesi klubów 1. i 2. ligi ustalili finansowe widełki dla zawodników. Wynika z nich, że za rok najlepsi zarobią około 350 tys. zł. Podobne zasady mają też zacząć obowiązywać w Ekstralidze (górny pułap wpływów będzie pewnie wyższy). - To wielka głupota. Żużel jest na tyle drogi i niebezpieczny, że nasze wynagrodzenie musi być wysokie. Prezesi popsuli rynek, a teraz chcą przyciąć wydatki do jednej dziesiątej. Tymczasem na sprzęt trzeba wydać minimum 200 tys. zł - złości się Kołodziej, którego utrzymanie teamu kosztuje w sezonie 500 tys. zł. - Nie szaleję, nie kupuję wielu motocykli. Mam pięć silników u pięciu tunerów. I od razu wyjaśniam, że to żadna fanaberia. Żeby jeździć coraz szybciej, trzeba stale szukać nowych rozwiązań. Tuner, który jest dobry dzisiaj, jutro może być daleko za konkurencją - wylicza żużlowiec.
Kołodziej, który rok temu cierpiał na depresję, uważa, że wysokie zarobki w jego dyscyplinie są wynagrodzeniem za... pracę w trudnych warunkach. - Normalnie nie jestem nerwowy, ale w trakcie zawodów często nie potrafię trafić kluczem w śrubkę. Ręce mi się trzęsą. Trudno taki stres odreagować. Przy takim obciążeniu słabnie refleks na starcie, a mięśnie są sztywne - mówi indywidualny mistrz Polski z 2005 roku. - Tracimy zdrowie na torze, dlatego nie da się naszych zarobków zamknąć w widełki.
Więcej w Przeglądzie Sportowym.
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Pres Toruń
wtorek 20:00
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00
Betard Sparta Wrocław vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Fogo Unia Leszno vs
Abramczyk Polonia Bydgoszcz
niedziela 13:00
Cellfast Wilki Krosno vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów