eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 141
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Janusz Kołodziej: Cały kłopot wynika ze sprzętu
 2011-05-11 09:02:13  Redakcja    Przegląd Sportowy

Janusz Kołodziej ma wolne motocykle, jest poobijany po wypadku i przesadnie ambitny. Lecz nie chce mówić, że pogrążył się w kryzysie. Początek sezonu w wykonaniu reprezentanta Polski miał wyglądać inaczej. Z jego występami w Grand Prix w roli stałego uczestnika cyklu wiązaliśmy wielkie nadzieje.

W ubiegłym roku dwukrotnie startował z dziką kartą i za każdym razem wchodził do finału, zajmując ostatecznie 4. (GP Europy w Lesznie) i 3. miejsce (Finał GP w Bydgoszczy). Nic dziwnego, że bukmacherzy widzieli go w tym roku na podium, a jego menedżer Krzysztof Cegielski odważnie oświadczył, że Janusz może nawet zostać mistrzem świata. Oczywiście jeszcze wszystko jest możliwe, ale w tej chwili Kołodziej musi zrobić wszystko, by wyjść z głębokiego dołka, w którym się znalazł. W ostatnim meczu ligowym zdobył tylko sześć punktów, a dwa razy dojechał do mety ostatni.

- Nie zgadzam się, by nazywać to kryzysem - oponuje Cegielski. - Janusz jest tak poturbowany po Grand Prix w Lesznie, że ledwo chodzi. Już zrobił badania, więc wiemy, że ma odbite nerki i płuca. Kilka dni odpoczynku powinno mu dobrze zrobić. Wierzę, że szybko wróci na właściwe tory, bo jest pełen wiary i niczego mu nie brakuje - zapewnia.

W środowisku można jednak usłyszeć, że Kołodziej jest chorobliwie ambitny, niepotrzebnie się odchudza, ma kłopoty sprzętowe, a współpraca z Cegielskim zamiast pomagać, szkodzi. W Unii Leszno, klubie, w którym występuje Kołodziej, mówi się, że menedżer za bardzo nakręca zawodnika, nieświadomie wywierając większą presję.

- Nie ma mowy o negatywnym wpływie Krzyśka. Jesteśmy przyjaciółmi, od pięciu lat nasze relacje się nie zmieniły. Cały kłopot wynika ze sprzętu, który jest za wolny, a w Grand Prix dochodzi jeszcze sprawa nowych tłumików. W Lesznie już po dwóch startach musiałem wymienić silnik, bo się przegrzał i nie miał odpowiedniej mocy. Trudno też mówić o przesadnym odchudzaniu, skoro w porównaniu z poprzednim sezonem odrobinę przytyłem- przekonuje Kołodziej.

- Poza tym robiliśmy testy medyczne i wypadły one idealnie - dodaje Cegielski. - Na pewno jednak wszystko przeanalizujemy jeszcze raz, bo jak jest problem, to trzeba posłuchać głosów z zewnątrz. Nie zgadzam się jednak z tym, że kłopot stanowi ambicja. Janusza rzeczywiście to dręczy, ale to dobrze, bo świadczy o tym, że chce wygrywać i być najlepszy. A stać go na to - zapewnia Cegielski.

- Większy problem pojawiłby się, gdyby ktoś naciskał na konkretny wynik, a tak nie jest. Pojawiło się wokół mnie wiele nowych osób, sponsorów, ale nikt niczego nie wymaga i nie stawia warunków. Przyznam jednak, że ja sam podświadomie czuję, iż muszę zrobić coś ekstra i to mi trochę przeszkadza. Z czasem to jednak opanuję - deklaruje Kołodziej.

- Sytuacja Janusza zmieniła się o tyle, że już nie jest żużlowcem, którego stać na niespodziankę. Teraz jest jednym z faworytów i to na pewno działa na wyobraźnię. To nie jest złe, ale trzeba nauczyć się z tym żyć - podsumowuje Cegielski.

Sztab żużlowca zapewnia, że po wyleczeniu kontuzji Kołodziej poprawi wyniki. Oczywiście przy równoczesnym udoskonaleniu sprzętu. Tunerem numer jeden Polaka jest Jacek Rempała i od niego zależy najwięcej. Zawodnik ma też jeden silnik od Jana Anderssona. - Być może wystarczy lekko skorygować ustawienia jednostki i wszystko się zmieni. Koniecznie musimy znaleźć powody słabości sprzętu, miejmy nadzieję przejściowej - mówią technicy Kołodzieja.

Po wczorajszym występie w lidze szwedzkiej Kołodziej został na miejscu. Przez najbliższe dwa dni ma odpoczywać, by jak najlepiej przygotować się do sobotniej rundy Grand Prix w Goeteborgu.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu