POLSKA
Zaledwie rok trwała przygoda Lechmy Startu Gniezno w Enea Ekstralidze. Cały sezon był dla tego klubu kompletnie nie udany. Gnieźnianie zajęli ostatnie miejsce w tabeli, a dodatkowo zakończyli rozgrywki z niemałym zadłużeniem sięgającym około jednego miliona złotych.
- Ogromna większość tego zadłużenia, to zobowiązania wobec żużlowców. Jak widać podpisując z nimi kontrakty mocno się przeliczyliśmy. Zarówno pod względem finansowym, jak i sportowym, bo ci zawodnicy, na których zimą postawiliśmy nie zapewnili nam utrzymania - mówi Damazy Gandurski, rzecznik prasowy klubu.
Ostatnie spotkanie w wykonaniu klubu z pierwszej stolicy Polski było istnym blamażem. Z walczącym o utrzymanie zespołem Betardu Sparty Wrocław, Orły poległy aż 25:64. Niemała w tym zasługa Mateja Zagara, który najwyraźniej przyjechał na to spotkanie jedynie zaprotestować swoje niezadowolenie w stosunku do włodarzy. - Słoweniec wcześniej przystał na nowe warunki finansowe i trochę nie rozumiem jego postawy. Trudno jednak powiedzieć o jakimś zaskoczeniu, ponieważ już podczas meczu z Fogo Unią Leszno odmówił startu w jednym z biegów nominowanych. Zupełnie inaczej zachował się Bjarne Pedersen, który we Wrocławiu nie odstawiał żadnego teatrzyku z defektami tylko ambitnie walczył na torze - uważa Gandurski.
Ze składu, który jeździł dla czerwono-czarnych w tym sezonie zostanie jedynie kilku zawodników. - Ze składu, który jeździł w tym rozgrywkach na pewno zostaną Damian Adamczak i Adrian Gała. Ten pierwszy ma dwuletni kontrakt i bez dwóch zdań chcemy, aby nadal u nas jeździł. To młody i bardzo waleczny zawodnik, a na takich zamierzamy stawiać. Nie wiemy natomiast co będzie dalej z Oskarem Fajferem, bo zdajemy sobie sprawę, że on może mieć propozycje z klubów ekstraligi. W tym przypadku wiele będzie zależało od jego samego - twierdzi rzecznik prasowy klubu.
W przyszłorocznych rozgrywkach gnieźnianie znów będą walczyć o Drużynowe Mistrzostwo I ligi. Aby ten cel osiągnąć, potrzebny jest mocny skład. Kto zatem dołączy do wymienionych wyżej zawodników? - Jest zbyt wcześnie, aby mówić o konkretach. Mogę jedynie zapewnić, że skład zdeterminuje budżet. Chcemy podpisywać tylko realne kontrakty. Nasz trener Stefan Andersson nie może się nadziwić jak to się dzieje, że w Polsce kluby nie mogą się dogadać i solidarnie nie obniżą kontraktów żużlowców. Szwed prowadzi także ekstraligowy zespół w swoim kraju i doskonale wie, że ci sami zawodnicy jeżdżą tam za stawki o połowę niższe niż w naszym kraju. O Anglii nawet nie ma co wspominać, bo tam zawodnicy dostają połowę z tego, co w Szwecji. U nas jednak zawsze jest jakiś klub, który akurat w danym momencie nie ma problemów z pieniędzmi i winduje stawki, psując tym samym transferowy rynek - uważa Gandurski. - My po tym sezonie mamy nauczkę i będziemy szukać tylko takich zawodników, którzy będą podobnie jak my twardo stąpać po ziemi, a nie bujać w finansowych obłokach. Postawimy na takich, którym będzie zależało na jeździe. A tacy są nawet w Polsce. Jako przykład mogę podać Jakuba Jamroga, który odszedł z Tarnowa do Łodzi i świetnie sobie tam radził. O tym, ile w sporcie znaczy ambicja i wola walki pokazali też w tym sezonie wrocławianie, którzy nie mając żużlowców z nazwiskami stworzyli bardzo groźny zespół, który w przeciwieństwie do nas utrzymał się w ekstralidze - dodaje na koniec.
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów