eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 118
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  ICE Speedway

  Jak rozgrzać zmarzniętych kibiców? cz. 2
 2010-11-06 18:00:09  Redakcja    inf.prasowa

Michał Łopaciński, spiker sanockich zawodów, urodził się w Warszawie, która w środowisku uchodzi za „nieżużlowe” miejsce. Tymczasem Michał aktywnie angażuje się we wszelkie inicjatywy mające na celu promocję sportu żużlowego w stolicy. W drugiej części wywiadu Łopaciński opowiada o tym, w jaki sposób zainteresował się sportami motorowymi oraz szansach, jakie stoją przed wyścigami motocyklowymi na lodzie. Z Michałem Łopacińskim rozmawia Wojciech Jankowski.

- W jaki sposób narodziło się w Tobie zainteresowanie żużlem i sportami motorowymi? Jesteś najlepszym przykładem, że warszawiak też może zainteresować się sportem żużlowym.
- Cóż… Tutaj będę absolutnie szczery. Żużel jest sportem motorowym – jest głośno, brudno, czuć spaliny – czyli to, co lubię najbardziej, więc siłą rzeczy trudno jest mi nie lubić tego sportu. A jak się narodziło zainteresowanie dokładnie tą dyscypliną? Może to zabrzmi dziwnie, ale nie umiem do końca tego wyjaśnić. Czasami tak się dzieje, że po prostu łapiesz bakcyla i sam nie wiesz, kiedy i jak to się dzieje. Tak było właśnie ze mną. A co do warszawiaka? Jestem rodowitym mieszkańcem tego miasta i dlatego podkreślę, że wbrew pozorom stolica też ma bogatą historię żużlową – chociażby Legia Warszawa, później Skra i Gwardia. To mówi samo za siebie, dlatego nie ukrywam, że kiedy mam okazję, to staram się walczyć ze stereotypem „nieżużlowej” Warszawy.

- Prowadziłeś ostatnio spotkanie kibiców z Tomaszem Gollobem w Warszawie. Jak podobało się Tobie przyjęcie Mistrza w stolicy?
- Z organizacyjnego punktu widzenia, to myślę, że najlepiej to przyjęcie oddają słowa Tomasza Golloba, który po spotkaniu członkom Warszawskiego Towarzystwa Speedwaya powiedział dosłownie: „Dobra robota!”. Nic dodać, nic ująć. W końcu powiedział to Mistrz Świata! Jeśli natomiast chodzi o kibiców, to pewnie osoby czytające ten wywiad odniosą wrażenie, że jestem monotematyczny, ale było wspaniale. Przyznam szczerze, że idąc na to spotkanie, siedziałem w metrze i zastanawiałem się, jak to będzie, że dobrze by było, gdyby przyszło więcej ludzi, zwłaszcza tych, którzy o żużlu wiedzą tylko tyle, że jest Tomasz Gollob. I jak na zamówienie, było wszystko i wszyscy – tak jak to sobie wyobrażałem. Byli fani, którzy specjalnie przyjechali z Poznania czy Leszna oraz wiele osób właśnie z Warszawy. Do tego kultura, szacunek dla gościa i naprawdę naturalnie ciepłe przyjęcie – po prostu kwintesencja kultury kibica, kibica żużlowego. Była jednak pewna ciemna strona tego spotkania. Wciąż nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego nie pojawił się nikt z władz miasta, a wiem, że takie zaproszenie WTS wystosował. Odpowiedź mam tylko jedną: po pierwsze brak szacunku dla Mistrza Świata i dla jego osoby, a po drugie strach. Strach przed trudnymi pytaniami na temat powrotu żużla do Warszawy. Dla mnie sygnał jest w tym momencie oczywisty – słabość i brak chęci dla sportowego rozwoju stolicy. Tym bardziej jednak uważam, że tego typu spotkań powinno być więcej, bo przede wszystkim chcą tego kibice. Może taka „inicjatywa oddolna”, wywrze odpowiedni skutek. Konkludując: spotkanie fantastyczne i tak trzymać!

- Wróćmy na koniec do wyścigów na lodzie. Czy uważasz, że ICE Racing ma szansę na zdobycie jeszcze większej popularności w Polsce? Jakie widzisz problemy przed rozwojem tej dyscypliny w naszym kraju?
- Odpowiedź na pierwszą część pytania: zdecydowanie tak! Sezon żużlowy kończy się w październiku, na początek emocji związanych z czarnym sportem musimy czekać do kwietnia. Jest to naturalne, ale jest jeszcze zima, kibice pragną emocji tego rodzaju cały rok. Używając terminologii ekonomicznej, można powiedzieć, że popyt na ten sport jest cały czas. Świadczy o tym chociażby rosnące zainteresowanie kibiców, bo z tego co wiem, już ruszyła internetowa sprzedaż biletów, co jest odpowiedzią właśnie na rosnące zainteresowanie. A teraz ta druga część odpowiedzi. Problemów w naszym kraju widzę sporo w związku z rozwojem ICE Racingu, ale niekoniecznie zależą one od ludzi. Głównym wyzwaniem jest pogoda. W listopadzie mamy śnieg, w grudniu roztopy, a styczeń i luty to mrozy stulecia. Na to recepty jako takiej nie ma, bo wiadomo, że na jeziorze, które nie ma odpowiedniej grubości pokrywy lodowej trudno jest zorganizować zawody. Jeśli chodzi o problemy przed dalszym rozwojem, to cóż… Chyba przede wszystkim czynnik ludzki. Tory łyżwiarskie, czyli idealne obiekty do ICE Racingu, mamy w Tomaszowie Mazowieckim, Warszawie, Sanoku, Zakopanem i Lubinie. Tylko Sanok udostępnia swój obiekt na zawody motocyklowe. Jest oczywiście Malta w Poznaniu i Cielimowo, ale chodzi o te idealne warunki. Wspomniany czynnik ludzki, to chyba brak chęci i woli zainteresowania takim tematem. Kolejny problem to sponsorzy, ale tutaj sprawa ma się nieco lepiej, bo tutaj chęć współpracy rośnie. Oczywiście najłatwiej jest mnożyć problemy i ich szukać, ale mam nadzieję, że to się zmieni i tych imprez będzie przybywać.

- Za kogo będziesz trzymał szczególnie kciuki w Sanoku i dlaczego będzie to Mirek Daniszewski?
- No i znalazłem się w trudnej sytuacji i po raz pierwszy nie wiem co powiedzieć (śmiech).  Uskutecznię prywatę, ale jeśli chodzi o Mirka, to poza sportowym aspektem górę bierze sympatia osobista i pozytywne relacje, które mamy z Mirkiem. A tak ogólnie, to trzymam kciuki za wszystkich naszych zawodników. Jest oczywiście lider, czyli Grzegorz Knapp. Wielkie wrażenie wywarł na mnie także Paweł Strugała, który w zeszłym roku pokazał niesamowity talent i jestem wręcz pewien, że promotorzy ICE Racingu o niego zadbają. Ale podkreślam – kibicuję wszystkim naszym zawodnikom i widać, że z roku na rok poziom rośnie i wierzę, że nie tylko 2010 rok, ale następne lata w porze zimowej będą stały pod znakiem ICE Racingu.

- Dziękuję za rozmowę!
- Również dziękuję!

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu