POLSKA
Lubelski Węgiel KMŻ wygrał po raz czwarty z rzędu. Wczoraj podopieczni Rafała Wilka pokonali zespół Orła Łódź 48:42. Poniżej prezentujemy wypowiedzi aktorów wczorajszego, emocjonującego widowiska.
Zdzisław Rutecki (trener Orła Łódź) - Stało się, jak się stało. W
rzeczywistości broniliśmy się niemal całe spotkanie, a moi żużlowcy
jechali w kratkę. Przywieźliśmy za dużo zer. Punkty praktycznie
zdobywała tylko jedna para (Rempała - Burza) i nią się broniłem. Ładnie
dziś powalczył Łopaczewski. Wypada tylko pogratulować gospodarzom,
którzy stworzyli bardzo wyrównany zespół. Zera zdobywali wyłącznie
młodzieżowcy. Tor nas nie zaskoczył. Był wymagający, do walki.
Jacek
Rempała (Orzeł Łódź) - Można powiedzieć, że nieźle
wypadłem.
Szkoda pierwszego biegu. W tej chwili tor jest inny niż w
ubiegłym
sezonie, kiedy jeździłem tutaj w miejscowym klubie. Jest
równiejszy i
przyczepniejszy. Dzisiaj jechałem pierwszy raz na silniku
po
remoncie. Jeszcze o czwartej nad ranem nad nim pracowałem i były
tego
efekty. Szkoda kontuzji Łukasza Jankowskiego, bo z nim stać nas
było na
zwycięstwo.
Piotr Dym (Orzeł Łódź) - Pierwszy bieg wypadł dobrze, a reszta
klapa. Dryml w drugim wyścigu
na wyjściu z łuku nie zostawił mi miejsca,
przycisnął do bandy i
można powiedzieć, że "wybił mi żużel z głowy".
Sytuacja z Baranem?
Nie wiedziałem jak go wyprzedzić. Zdefektował mu
motocykl i
powinien zjechać, a nie walczyć za wszelką cenę.
Rafał Wilk (trener Lubelskiego Węgla KMŻ) - Mogło być lepiej, ale cieszymy się z
dwóch punktów. Popełniliśmy trochę błędów i kilka punktów przez to
uciekło. Trzeba wyciągnąć wnioski, zmobilizować się i zdążyć z naprawami
sprzętu przed niedzielnym meczem w Rawiczu.
Tomasz Rempała (Lubelski Węgiel KMŻ) - Na początku było bardzo ciężko, ale ciesze się,
że wygraliśmy. Rywal był bardzo mocny. Na pewno pojechałem lepiej niż
ostatnimi czasy i wiem, że stać mnie na więcej, co mam nadzieję
udowodnię w kolejnych spotkaniach. Mój najlepszy silnik mam obecnie u
mechanika w Toruniu, który nie zdążył go przygotować na mecz z Łodzią,
ale przeciwko Kolejarzowi powinienem już na nim pojechać.
Lukas
Dryml (Lubelski Węgiel KMŻ) - Wczoraj jechałem na krótkim torze w
Eastbourne i ciężko było się przestawić. W pierwszym wyścigu przegrałem
start i już później nic się nie dało zrobić. Trudno. Najważniejsze, że
wygraliśmy i pokazaliśmy naszą siłę.
Adrian Rymel (Lubelski Węgiel KMŻ) - Cała drużyna jechała bardzo dobrze. Szkoda tylko
dwóch dużych błędów, które popełniłem w moich ostatnich startach.
Silnik, na którym jechałem ciągnął, aż chciało się jechać. Po upadku
wypadł mi karbulator i musimy doprowadzić sprzęt do ładu na niedzielny
pojedynek.
Karol Baran (Lubelski Węgiel KMŻ) - Może i to
był dobry występ, ale straciłem trzy silniki... Teraz wracam do domu
naprawiać sprzęt. Nie mam innego wyjścia. Nie wiem o co chodziło Dymowi.
Gdy mój motor zaczął słabnąć zjechałem do krawężnika, żeby zrobić
miejsce zawodnikom jadącym za mną i po prostu niewiedziałem, że tam
jechał Dym.
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Automa Unia Tarnów vs
Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00
Hunters PSŻ Poznań vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30
FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów