eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 127
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Holta kończy przygodę z Grand Prix?
 2009-09-17 14:14:22  Patryk Rojek    Przegląd Sportowy

Końcówka sezonu 2009 należy do Rune Holty. Norweg z polskim paszportem znakomicie prezentuje się w cyklu Grand Prix, dwa ostatnie turnieje ukończył na drugim stopniu podium. „Holtański” jest więc co raz bliżej zapewnia sobie miejsca w przyszłorocznym cyklu, problem tylko w tym, że nie jest on przekonany czy chce startować w Mistrzostwach Świata.

To już niemal tradycja, kiedy tylko rozgrywki Grand Prix zbliżają się ku końcowi pojawiają się mniej lub bardziej wiarygodne głosy, iż Rune Holta wycofa się z Mistrzostw Świata. Tak było w 2007 roku i w poprzednim sezonie. Nie inaczej jest teraz.

- Walka o tytuł mistrza świata to przede wszystkim ogromne koszty - tłumaczy menedżer żużlowca Robert Gęsiarz. - Zajmując ósme miejsce można co najwyżej wyjść na zero. Poza tym tory są do bani - dodaje.

Czy faktycznie koszty uczestnictwa w cyklu Grand Prix są aż tak wysokie? -Masę pieniędzy pochłaniają już same wyjazdy. Np. Cardiff to dziesięć tysięcy złotych. Trzy tysiące kosztuje prom, a przecież trzeba wynająć trzy pokoje w hotelu dla całej ekipy, coś zjeść i kupić paliwo. Skandynawskie turnieje to podobne koszty. Szwedzi i Duńczycy wiedzą, kiedy są zawody i akurat w tych terminach ceny noclegów w hotelach rosną. Taniej wychodzą imprezy w Polsce. Leszno czy Bydgoszcz to wydatek rzędu pięciu tysięcy. Ale już rzekomo tania Praga wymaga siedmiu tysięcy. Krsko o tysiąc więcej, bo tam jest dalej - dwa tysiące kilometrów w obie strony, zatem trzeba więcej wlać do baku - wyjaśnia Gęsiarz.

Jak wylicza Przegląd Sportowy zawodnicy cyklu Grand Prix muszą wydać minimum 250 tyś złotych aby liczyć się w rywalizacji o Mistrzostwo Świata. Jak w stosunku do tej kwoty przedstawiają się zarobki w Grand Prix? Holta miałby zarobić ok. 43 tys. 200 dolarów, co w przeliczeniu na złotówki daje blisko 122 tys. zł. Jednak to nie koniec. - Wyjdzie na plus - przekonuje ekspert Krzysztof Cegielski. - Przecież jazda w Grand Prix oznacza lepsze kontrakty sponsorskie. Każdy uczestnik dostaje z tego tytułu minimum pół miliona złotych, a przeważnie zdecydowanie więcej. Poza tym ten turniej to splendor i chwała, czyli coś, czego niemożna kupić za żadne pieniądze. Odradzałbym Holcie wycofywanie się z cyklu. Póki tam jest, ma też lepszy kontrakt w lidze - uważa Cegielski.

Jaką drogę wybierze Rune Holta? Przekonamy się już niebawem. Casus Billy Hamilla (w 2003 roku Amerykanin wycofał się z Mistrzostw Świata) w świadczy, iż żużlowcy wcale nie są uzależniani od rywalizacji w cyklu Grand Prix.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu