eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 156
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  DANIA

  Hans Nielsen: W Polsce było z tym ciężko
 2017-01-05 11:31:38  redakcja    letsmakespeedway/Przegląd Sportowy

Hans Nielsen był pierwszym obcokrajowcem, który trafił do polskiej ligi. Jako pierwszy zmierzył się więc z różnicą kulturową. Polscy żużlowcy od początku pochodzili do niego bardzo nieufnie. W tamtych czasach w Polsce nikt nie był nauczony współpracy i nasi zawodnicy podejrzewali, że Duńczyk swoimi radami chce zmylić kolegów z drużyny.

O różnicach kulturowych pomiędzy Polską a Anglią
- Przypuszczam, że kiedy po raz pierwszy przybyłem do Polski inni zawodnicy nie byli z tego zadowoleni. To ja skupiłem na sobie całą uwagę. Na trybunach był komplet publiczności, a do Lublina przybyło około 200 dziennikarzy. W drużynie potrafiliśmy ze sobą dobrze współpracować a ja starałem się pomóc każdemu jak tylko umiałem. Choć muszę przyznać, że z ich strony była pewna podejrzliwość, żużlowcy nie wiedzieli po prostu czy na pewno chcę im pomóc. To podejście zawodników było największą różnicą pomiędzy Polską a Anglią. W Wielkiej Brytanii podczas meczu każdy sobie pomagał i była to norma. W Polsce było z tym ciężko, bo przez pierwszych kilka lat czułem pewną podejrzliwość wobec mnie. Koledzy mi nie ufali i nie wiedzieli czy rzeczywiście chcę im pomóc i czy mówię prawdę. Mimo to, jazda w Polsce była dużą przyjemnością. Miejsce też było dobre, szczególnie po tym jak do ligi zaczęli trafiać kolejni obcokrajowcy. Polacy mieli problemy by z nami rywalizować, bo w tamtym okresie jeździli na znacznie gorszym sprzęcie. Różnice szybko się jednak wyrównały - powiedział Hans Nielsen.

O wspomnieniach z Polski

- Ogólnie z Polską mam związane bardzo dobre wspomnienia. Co ciekawe to w Katowicach wygrałem w 1986 roku swój pierwszy indywidualny tytuł. Duńczykom było wtedy znacznie łatwiej zabłysnąć, bo mieliśmy bardzo rozwinięte rozgrywki juniorskie. Ja zaczynałem jako 13-latek w klasie 50cc i praktycznie od tego okresu ścigałem się z Erkiem Gundersenem. Ta rywalizacja sprawiła, że obaj osiągnęliśmy bardzo wysoki poziom. Ja od początku podchodziłem do żużla bardzo poważnie i marzyłem o tytule mistrza świata. Na sukcesy musiałem jednak trochę poczekać, bo przyjechałem do Anglii jako 17-latek, a mistrzem świata zostałem dopiero dziewięć lat później.
 
O najpiękniejszej chwili związanej z żużlem
- Najpiękniejszym przeżyciem z mojej kariery jest pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach świata. To była wielka ulga i radość zwłaszcza, że dwie wcześniejsze edycje skończyłem na drugim miejscu, tuż za moim największym rywalem Erikiem Gundersenem. Kolejne tytuły nie były aż tak ważne.
 
O stylu jazdy
- Z perspektywy czasu muszę przyznać, że jeździłem dosyć ostro. Nauczyłem się tego w Wielkiej Brytanii, gdzie od pierwszego meczu rywale traktowali mnie bardzo ostro, wypychając na łukach na zewnętrzną. Szybko się tego nauczyłem i potrafiłem jeździć bardzo ostro. Nigdy jednak nie przekroczyłem granicy i nikogo nie skrzywdziłem. Aby zdobyć mistrzostwo musisz być wystarczająco twardy, zwłaszcza podczas wyścigów finałowych. Nie jeździłem brutalnie, ale byłem twardy i nie bałem się ostrej walki.

O zakończeniu kariery
- Już gdy miałem 38 lat wszyscy zaczęli mnie pytać jak długo zamierzam jeszcze jeździć na żużlu. Powiedziałem wtedy, że na pewno nie będę żużlowcem po przekroczeniu 40. roku życia. W 1999 roku skończyłem ten wiek i pomyślałem, że to dobry czas na pożegnanie się z żużlem. Miałem wtedy dwójkę dzieci w wieku 4 i 5 lat. Zaczęły zauważać, że ciągle gdzieś wyjeżdżam i zawsze stawały w progu i płakały. To była właściwa decyzja, bo dobrze jest odejść, gdy wciąż jesteś w czołówce.  Nie byłbym w stanie jeździć tak długo jak Hancock. Podziwiam go za to i nie wiem jak on to robi.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu