SEC
O pierwszym finale tegorocznych Indywidualnych Mistrzostw Europy z pewnością bardzo szybko chciałby zapomnieć Hans Andersen. Duńczyk w ubiegłą sobotę w Toruniu zdobył zaledwie dwa punkty i uplasował się na 15. pozycji. Zawodnik już zapowiada poprawę swoich wyników w kolejnej odsłonie serii.
Jego słaba postawa mogła dziwić nie tylko jego samego, ponieważ dwa tygodnie wcześniej, również na toruńskiej Motoarenie, wywalczył on awans do cyklu z turnieju Challenge, zajmując drugie miejsce. - Nie wiem, co się stało. Jest tylko jedno słowo, które może opisać mój sobotni występ - tragedia. Używałem tych samych motocykli, co podczas finału eliminacji Challenge, to jednak nie działało. Nie mogłem znaleźć odpowiednich ustawień, następnie zamieniłem motocykl na inny, który przyszedł niedawno prosto od tunera. To nie była dobra robota. Jestem bardzo zawiedziony, bardzo chcę startować w tych zawodach, naprawdę chcę jechać dobrze, dlatego występ tak jak ten, jest bardzo rozczarowujący. Chcę notować po prostu znacznie lepsze występy - mówił nieco zdołowany Andersen po pierwszym tegorocznym finale Speedway European Championships.
Tor w sobotnich zawodach przygotowany był bardzo dobrze i nie było na nim żadnych niespodzianek. Tym bardziej szkoda tak dużej straty punktowej już w pierwszym finale IME. Duńczyk przyznaje, że w tych zawodach zawinił głównie jego sprzęt. - Tor był w porządku, nie zwalam na niego winy. To po prostu moja słaba dyspozycja. Sam nie wiem, dlaczego motocykle nie były szybkie. To coś, w co muszę się z pewnością wgłębić, coś jest z nimi nie tak. Wiem, że potrafię dobrze jeździć, jednak jeśli silniki nie pracują odpowiednio, to osiąganie dobrych wyników jest niemożliwe - powiedział.
Kolejne zawody finałowe Speedway European Championships odbędą się już w drugą sobotę lipca w niemieckim Landshut. Popularny Ugly Duck nie zna zbyt dobrze tego owalu, jednak liczy na odpowiednie przygotowanie sprzętu podczas treningu. Dodatkowo jest przekonany, że tak słaby występ, jak w Toruniu, w kolejnych odsłonach Sec już się nie powtórzy. - W Landshut odbyłem jedynie trening, gdy byłem rezerwowym reprezentacji Danii w Speedway Best Pairs w ubiegłym roku. Tylko jeden występ, dlatego już czekam na możliwość treningu w Landshut, aby móc przetestować odpowiednio motocykle. Z pewnością będą to dla mnie lepsze zawody, nie obawiam się o to. Wcześniej pokazywałem niejednokrotnie dobrą formę, choćby w Challenge. Jeśli tylko mam dobre motocykle, potrafię pokonać każdego - przypomniał.
Reprezentant Kraju Hamleta rywalizował już w zmaganiach o Indywidualne Mistrzostwo Europy w sezonie 2013. Po roku przerwy wrócił do tego cyklu i wyraźnie podkreśla, że bardzo życzyłby sobie pozostania w nim na dłużej. - Chciałbym pojawiać się na podium. Muszę odpowiednio punktować, aby zająć miejsce w ścisłej czołówce pod koniec tego cyklu. Chciałbym startować w SEC również w nadchodzącym sezonie. Łatwiej jest zakończyć zmagania w pierwszej piątce, niż uzyskać awans z eliminacji - przyznał na koniec rozmowy z portalem eSpeedway.pl, Hans Andersen.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów