SGP-SON-U21
W ubiegłym sezonie Hans Andersen do ostatniego turnieju liczył się w walce o medale mistrzostw Świata. Wydawało się, iż Duńczyk pójdzie za ciosem i w 2009 ponownie będzie jednym z głównych aktorów cyklu Grand Prix. Tymczasem „Ugly Duck” przez większość sezonu zawodził i to zarówno w mistrzostwach Świata, jak i w Speedway Ekstralidze.
Ten sezon z pewnością nie należy do Hansa Andersena. Duńczyk słabo spisywał się w cyklu Grand Prix. Szczególni e pierwsza część roku nie była udana dla „Ugly Ducka”. Dość powiedzieć, iż w pierwszych trzech turniejach wywalczył tyle punktów, co w ostatniej rundzie w Terenzano. Słaba jazda w Grand Prix przekładała się także na wyniki w Speedway Ekstralidze i Elitserien. Gdzie leżała więc przyczyna tak przeciętnej postawy „Hansiora”?
- Miałem zbyt wiele silników, jednak najważniejszym problemem było to, że nie jeździłem dobrze - uważa Andersen. - Dysponowałem 14 silnikami, z czego 11 z nich zakupiłem w tym roku. Jednak nigdy nie miałem czasu, aby przetestować je wszystkie i sprawdzić jak zachowują się w określonych warunkach - twierdzi Duńczyk.
W końcówce sezonu forma Hansa idzie w górę. Świetny występ w Grand Prix Włoch jest tego najlepszym przykładem. - W ostatnich tygodniach miałem okazję przetestować kilka silników. W tym czasie notowałem, dobre i złe spotkania, ale przynajmniej dowiedziałem się, czego mogę się po nich spodziewać. Tak było na przykład we Włoszech. Wiedzieliśmy, na czym stoimy - mówi „Hansior”.
Co ciekawe Andersen upatruje swojej lepszej postawy w tym, iż zdecydował się na starty w Elite League. - Powrót na Wyspy bardzo mi pomógł. Wcześniej, kiedy przychodziłem do warsztatu zastanawiałem się, który z silników używałem w Polsce, Szwecji, a który w Grand Prix. Kiedy ma się sześć siedem silników do wyboru to staje się frustrujące - opowiada Andersen.
Na jeden turniej przed zakończeniem tegorocznego cyklu Grand Prix, Andersen zajmuje ósme miejsce w klasyfikacji generalnej. Co prawda ta pozycja gwarantuje mu pozostanie wśród najlepszych na kolejny sezon, jednak tuż za Duńczykiem „czają się” Fredrik Lindgren (który ma taki sam dorobek punktowy) i Rune Holta (który traci trzy oczka do Andersena).
- W Bydgoszczy powinno być dobrze. Jestem wstanie zwyciężyć w tym turnieju. W ubiegłym sezonie zająłem tam drugie miejsce, więc mam dobre wspomnienia stamtąd - mówi „Ugly Duck” - Nie powiedziałbym, że jest to mój ulubiony tor jednak, jeśli jest się odpowiednio szybkim można zrobić tam dobry wynik. Doszliśmy do ładu z silnikami. Wiemy, na czym stoimy i nie zaprzątamy sobie głowy innymi rzeczami, mam nadzieję, że tak będzie nadal - dodaje.
Polski zespół Andersena, Lotos Gdańsk zakończył już rozgrywki. Beniaminek pożegnał się ze startami w Speedway Ekstralidze i w przyszłym sezonie będzie występować w I lidze. Starty na zapleczu Ekstraligi nie interesują jednak Andersena. Duńczyk jasno deklaruje, że chce pozostać w najwyższej klasie rozgrywkowej. - Tak oczywiście bez cienia wątpliwości. Jeśli chcesz być najlepszy musisz startować z najlepszymi. Dlatego właśnie chcę startować w Speedway Ekstralidze. Co z tego wyniknie? Czas pokaże - zastanawia się zawodnik.
Niepowiedzeniem dla Andersena zakończył się także sezon w Szwecji. Naszpikowana gwiazdami Dackarna Malilla z trudem awansowała do fazy finałowej i już w pierwszej rundzie odpadła z dalszej rywalizacji. Dlaczego faworyt rozgrywek wypadł tak blado? - Jeśli zespół jest zbyt mocny, ma zbyt wielu liderów nie ma zabezpieczania tyłu. Tak właśnie stało się w naszym przypadku. Rezerwowi nie wywiązali się ze swojej roli i stąd brak sukcesu - uważa kapitan Dackarny.
Pomimo, iż tegoroczne rozgrywki zakończyły się fiaskiem dla Dackarny, Andersen nie wyobraża sobie, aby mógł podpisać kontrakt w innym klubie. - Oczywiście chcę pozostać w Dackarnie. To jedyny klub, którym jestem zainteresowany - ucina wszelkie spekulacje.
„Ugly” Duck” już teraz odgraża się przed kolejnym sezonem. Jak twierdzi czekają go spore zmiany, które pozwolą mu osiągnąć sukces. - Wiem gdzie popełniliśmy błędy, wszystko zostanie skorygowane zimą. Wówczas dokonamy kilku istotnych zmian i w przyszedłem sezonie zobaczycie zupełnie innego Andersena - zapowiada żużlowiec.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów