eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 172
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Inne

  Hancock na torze będzie do końca świata
 2011-10-05 17:03:23  Konrad Cinkowski    exidegp.pl

I o jeden dzień dłużej. Pod warunkiem, że ciągle żużel będzie mu się kojarzył z zabawą, a nie sposobem na zarabianie pieniędzy. Przed rokiem Greg Hancock na ostatnim turnieju Grand Prix otrzymał od jednego z kibiców prezent zawinięty w złoty papier - tak, by sezon 2011 kończył właśnie w tym kolorze. Udało się.

41 lat oraz 103 dni, tyle miał Hancock, kiedy zapewnił sobie tytuł mistrza świata. W sobotę w Gorzowie ostatecznie przypieczętuje swój wielki sezon, w którym oprócz drugiego złota w Grand Prix zaliczył też pierwsze (!) w karierze mistrzostwo Polski. Dlaczego najstarszy złoty medalista indywidualnych mistrzostw świata w historii żużla zaliczył tak rewelacyjny sezon właśnie teraz, kiedy teoretycznie powinien raczej szykować się już do zakończenia sportowej kariery?

Nikt w Grand Prix nie może równać się doświadczeniem z Hancockiem. Pierwszy raz na motocyklu zasiadł w 1977 r. Tomasz Gollob był wtedy oseskiem, Andreasa Jossona i Jarosława Hampela w ogóle jeszcze nie było na świecie. Piątkowe wieczory mały Greg spędzał wtedy z tatą na nietypowym malutkim stadionie, gdzie ścigali się miłośnicy sportów motorowych. Stąd był już tylko krok do podpisania pierwszego zawodowego kontraktu. Dwanaście lat po pierwszych próbach na motocyklu Hancock zafascynowany umiejętnościami Bruce’a Penhalla zdecydował się na to, że właśnie jeżdżąc na żużlu będzie zarabiał pieniądze.

Rutyna przekłada się na spokój. W przeciwieństwie do innych jeźdźców w Grand Prix, Hancock nie eksperymentował w trakcie sezonu z motocyklami. Robił to jedynie wcześniej. - Zimą wraz z mechanikami testowaliśmy sporo silników i pracowaliśmy nad tym, by dopracować je pod kątem różnorodności torów - mówi Hancock. Efekt to stabilizacja.

Choć pod względem sprzętowym Amerykanin w tym sezonie należy do najbogatszych uczestników Grand Prix, niemal cały sezon w mistrzostwach świata zaliczył jeżdżąc na zaledwie jednej parze motocykli. Stosował je wymiennie, jeśli zauważał, że pierwszy nie działa tak jak powinien, stawiał na drugi. Nawet nie zakładał, że drugi też może zawieść.

Podchodził do Grand Prix na luzie. Hancock w tym sezonie nie poddał się zabójczemu reżimowi, jaki cechuje wielu innych zawodników. Sezon traktował na luzie. Nie brał na siebie zbyt wiele obowiązków, czasami nawet ograniczał liczbę startów, by znaleźć choć kilka chwil dla siebie. W czerwcu, niby w samym środku sezonu, wygospodarował niemal tydzień na to, by z Europy polecieć szybko do Stanów Zjednoczonych, by w Kalifornii spędzić chwilę z żoną i dziećmi. Wcześniej chciał, by towarzyszyli mu na Starym Kontynencie, na stałe na nim przebywa w Szwecji, ale było to niemożliwe.

Za zaskoczenie można uznać ogromną motywację Hancocka. Kiedy w tym roku zdobył mistrzostwo świata potraktowano to jako efekt swobody mentalnej, która cechuje Amerykanina. Spekulowano nawet, że skoro już wywalczył złoto, a przekroczył 40., wycofa się w glorii mistrza z cyklu. Nic z tego. Hancock już latem zadecydował, że z Grand Prix się nie wycofa, choć swoich planów nie ujawniał. Zakłada, że może jeszcze z powodzeniem walczyć w Grand Prix przez kilka najbliższych lat. Wiek dla niego nie ma znaczenia. - Na tym polega specyfika żużla. W nim akurat wiek ma drugorzędne znaczenie. To nie przypadek, że w ubiegłym sezonie mistrzostwo świata zdobył Tomasz Gollob - mówił niedawno w domyśle wskazując też na to, że w ten rok kończy się jego triumfem. - Ważne w przypadku żużlowców jest to, by być dojrzałym. Oczywiście, że są bardzo utalentowani młodzi zawodnicy, którzy mają przed sobą świetną przyszłość, ale gdy o sukcesie decyduje równa jazda przez cały sezon i w różnych warunkach, rutyna ma wielkie znaczenie - przyznaje Amerykanin, który często żartuje, że tak naprawdę żużel zaczął rozumieć dopiero jako weteran światowych torów. 

Jak długo jeszcze Hancockowi starczy sił i ochoty, by się ścigać, skoro w Grand Prix zdobył wszystko co miał zdobyć? Jest rekordzistą pod względem liczby startów w cyklu, w kolekcji będzie miał wkrótce już nie jeden a dwa medale mistrzowskie.

W jednym z wywiadów, jakich udzielił w Stanach Zjednoczonych Hancock powiedział, że będzie jeździł dopóty, dopóki żużel skojarzy mu się z pożądaniem. Stwierdził też, że na razie daje mu to ciągle tyle zabawy, że nie ma zamiaru z nią skończyć, bo bez żużla po prostu zacząłby się koszmarnie nudzić. - Jazda na torze, szybkość, rywalizacja - to wszystko można porównać do narkotyku. Nie da się przerwać tego po prostu jedną krótką decyzją. Dla mnie każdy wyścig to kolejna okazja do tego, by nauczyć się czegoś nowego. A uwielbiam się uczyć - mówi. A kiedy jednak już będzie musiał skończyć karierę? Hancock robi się enigmatyczny. Nie ujawnia choćby rąbka swoich planów poza tym, że chce wykorzystać swoje doświadczenie, wiedzę i realia biznesu żużlowego. Ciągle ma zamiar być przy sporcie motorowym.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu