eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 253
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Hampel ruszył w pościg za milionerami
 2011-08-16 22:56:56  Redakcja    Przegląd Sportowy Magazyn

1,6 miliona złotych zarobi wicemistrz świata Jarosław Hampel na kontraktach reklamowych w tym roku. To szósta pozycja w rankingu bogaczy w żużlowym Grand Prix. Po zdobyciu tytułu wicemistrza świata Jarosław Hampel został jednym z najbardziej pożądanych słupów reklamowych.

Miejsce na kevlarze i motocyklu żużlowca Unii Leszno podrożało średnio o 25 procent. Red Bull, który w sezonie 2010 płacił za logo na czapeczce, kasku i bidonie 400 tys. zł, teraz wykłada 500 tys. zł. Ta kwota może wzrosnąć o 100 tys. zł, pod warunkiem że Hampel zdobędzie medal w Grand Prix. Niemal identycznie wygląda sytuacja z firmą Exide, która po rocznej współpracy podwyższyła gażę zawodnika z 400 do 500 tys. zł i także oferuje bonusy za medale. – Na własnej skórze przekonałem się, ile znaczy sukces w Grand Prix. Samo uczestnictwo nikogo nie interesuje, ale miejsca na podium jak najbardziej – mówi Jarosław Hampel.

Bezcenny medal
Dzięki zajęciu drugiego miejsca w 2010 roku Hampel wskoczył do grona milionerów. Podpisał bowiem nie tylko lepsze umowy z Red Bullem i Exide, ale jego sukces przyciągnął również koncern energetyczny Enea. Z 250 tysiącami złotych na tacy. Trzech głównych sponsorów zapewnia więc dochód na poziomie 1,25 mln zł (nie uwzględniamy ekstragratyfi kacji za wynik). Jeśli doliczymy mniejszych reklamodawców, to budżet sponsorski Hampela wyniesie blisko 1,6 mln zł, czyli o prawie 700 tys. zł więcej niż przed rokiem. Medal robi więc różnicę. Było to widać, kiedy zawodnik podpisywał w ubiegłym roku nowy 2-letni kontrakt z Unią. Za autograf dostał milion złotych. Na tę sumę złożyły się klub i firmy: Duda, Agromix i Polcopper. Tych pieniędzy nie zsumowaliśmy z umowami reklamowymi, bo zapewnili je działacze z Leszna. Gdy Hampel zaczynał karierę, podpisywał umowy na kilkanaście tysięcy złotych. Bariera 50 tysięcy była dla niego nieosiągalna. Przekroczył ją w Atlasie Wrocław. To właśnie tam jego sponsorami zostały Rico, Veka i Konica Minolta. Każda z tych firm płaciła po 100 tys. zł. Pierwszy wielki kontrakt zawarł z Red Bullem, który wkroczył do gry, wykładając na wstępie 300 tys. zł. Tyle samo otrzymuje teraz Emil Sajfutdinow, związany z rosyjską filią producenta napojów energetycznych. Dziś Hampel może jednak wyciągnąć od Red Bulla dwa razy więcej niż Rosjanin. Warunek jest jeden. Medal.

Czerwony Byk
Hampel już za rok może mieć ten sam poziom wpływów z reklam co światowe tuzy: Crump, Pedersen, Jonsson i Hancock. Każdy z nich dostaje około 2 mln zł. W przypadku Crumpa mocny dochód gwarantuje płacący 900 tys. zł. Red Bull. Pedersen największe środki kasuje dzięki umowie z Axelent. W Lejonen Gislaved do dziś mają do Duńczyka pretensje o to, że przed sezonem odszedł z klubu i zabrał ze sobą sponsora strategicznego drużyny. Hancock, choć nie jest już numerem 1 w stajni Monstera, ciągle ma sprawdzonych partnerów w USA i Szwecji. Jonsson od lat jest w czołówce żużlowców mogących liczyć na szczególne względy sponsorów. Mówi się, że to dzięki kontaktom politycznym jego ojca. W tym kontekście godne uwagi jest to, że na swoją pozycję Jarek pracuje stosunkowo niedługo. Kolejnym wyzwaniem dla Hampela będzie przebicie się do czołówki żużlowców z największymi budżetami nie tylko z kontraktów reklamowych.

Lider Gollob
Na razie Polak dysponuje środkami na poziomie 4,3 mln zł. 1,6 mln zł z reklam, 1,9 z ligi polskiej, 0,8 mln zł z Eliteserien. Crump ma w budżecie 5,5 mln zł, a Pedersen, Jonsson i Hancock o pół miliona mniej. Liderem jest mający 6 mln zł Tomasz Gollob, ale to on ma najbardziej rozpoznawalną twarz z całego żużlowego światka. Hampel walczy jednak o to, by wzmocnić swoje notowania. Pomóc w tym miało wystąpienie w reklamie narzędzi Proline, którą można było zobaczyć w TVP i TVN. Drugi medal mistrzostw świata byłby z pewnością jeszcze mocniejszą kartą przetargową.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Innpro ROW Rybnik vs Pres Toruń
w
torek 20:00

Stelmet Falubaz Zielona Góra vs BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30

Krono Plast Włókniarz Częstochowa vsGezet Stal Gorzów 
niedziela 17:00

Betard Sparta Wrocław vsOrlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

Fogo Unia Leszno vs Abramczyk Polonia Bydgoszcz 
niedziela 13:00

Cellfast Wilki Krosno vs Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu