ICE Speedway
Grzegorz Knapp, jak na swoje krótkie doświadczenie w Ice Speedway-u prezentuje się bardzo dobrze, nawiązuje walkę z rywalami. Dobre występy nie tylko na sanockich imprezach oraz wysokie oceny specjalistów od Ice Speedway-a świadczą o tym, że w Grzegorzu drzemie spory potencjał do uprawiania tej dyscypliny sportu. Przy odpowiednim wsparciu sprzętowym na sezon 2010/2011 będzie groźnym rywalem dla najlepszych zawodników na świecie podczas eliminacji do IMŚ w Sanoku.
Jak rozpoczęła się twoja przygoda z Ice Racingiem?
Wszystko rozpoczęło się od wyjazdu za namową mojego trenera na pierwsze treningi do Szwecji w 2006 r. Mimo tego, że Ice Racing różni się wieloma szczegółami od żużla np. rodzajem motoru, wejściem w łuki, startem, itp. jest dyscypliną, w której czuję się pewnie. Początki jednak nie należały do łatwych. Dzięki własnym staraniom w 2007 r. zdobyłem pierwszy sprzęt, który umożliwił mi podjęcie dalszych treningów na lodzie i wystąpienie przed liczną publicznością na torze lodowym ”Błonie” w Sanoku.
Jak z perspektywy czasu oceniasz miniony sezon lodowy?
Miniony sezon lodowy nie należał do udanych. Powiedziałbym nawet, że był koszmarny, a to wszystko z powodu wypadku, któremu uległem podczas treningu przed zawodami w Sanoku. Uniemożliwiło mi to wzięcie udziału w III edycji Ice Racing Sanok Cup i Indywidualnych Mistrzostwach Świata.
Jak czujesz się po tym wypadku?
Wypadek nie spowodował uszczerbku na moim zdrowiu, ani nieuleczalnej kontuzji. Pozostała jedynie niewielka blizna na ramieniu. Sprawność powróciła w 100% i nie odczuwam jakichkolwiek skutków ubocznych wypadku.
Jakie są twoje plany na nadchodzący sezon?
Na początek oczekujemy z całym zespołem na treningi w Rosji, gdzie będzie miała miejsce inauguracja sezonu. Może również uda się zdobyć nowy sprzed jeszcze przed startem w przyszłorocznych zawodach w Sanoku. Jeśli się to uda będę walczył o wzięcie udziału w turnieju Grand Prix.
Czy jest już coś więcej wiadomo na temat wyjazdu na treningi do Rosji?
Wszystko uzależniono jest od warunków atmosferycznych. Jesteśmy w stałym kontakcie z Rosjanami. Czekamy jedynie na informacje, kiedy mamy z całym zespołem udać się na treningi. Ale jak już wspomniałem nie zależy to od nas, uzależnione jest jedynie od pogody.
Czy przed zawodami w Sanoku, które odbędą się w styczniu planowane są jeszcze inne, w których wystartujesz?
Najczęściej przed zawodami w Sanoku planowane jest kilka innych zawodów w Ice Racingu. Postaram się w miarę możliwości w nich uczestniczyć. Jednymi z bardziej znanych organizowanych cyklicznie są zawody w Austrii na torze St. Johann.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
sobota 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Innpro ROW Rybnik
sobota 20:30
Gezet Stal Gorzów vs
Pres Toruń
niedziela 17:00Betard Sparta Wrocław vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Abrmaczyk Polonia Bydgoszcz vs
Texom Stal Rzeszów
sobota 16:15
Cellfast Wilki Krosno vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 13:00
Hunters PSŻ Poznań vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
niedziela 15:15
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
2 |
4 |
+36 |
2. | ![]() |
2 | 4 | +24 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
2 | 2 | +22 |
5 | ![]() |
2 | 1 | -4 |
6. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
7. | ![]() |
2 |
0 | -20 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
2 | 4 | +28 |
2. | ![]() |
2 | 4 | +10 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +18 |
4. | ![]() |
2 | 2 | +31 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów