ICE Speedway
Grzegorz Knapp, najlepszy polski specjalista od wyścigów motocyklowych na lodzie, pojedzie w sobotnich eliminacjach i w niedzielnym finale VII Ice Racing Sanok Cup. – Rok nie trenowałem, ale zrobię co w mojej mocy – mówi zawodnik. Brak startów, to największy obecnie problem Knappa.
– Pogoda nie pozwala – mówi. – Mieliśmy jechać na treningi do Suwałk, ale warstwa lodu na jeziorach okazała się zbyt cienka. Zawodnicy, którzy mieli pieniądze, pojechali na dwa tygodnie do Rosji, więc oni są teraz w lepszej sytuacji – dodaje Grzegorz.
– Rosję musieliśmy odrzucić, bo dwutygodniowy pobyt jednej osoby kosztuje minimum trzy tysiące euro. Na to nas nie stać – wyjaśnia Paweł Ruszkiewicz, kierownik reprezentacji Polski w żużlu na lodzie.
Rosję miały zastąpić Łotwa lub Estonia, ale te kierunki także ostatecznie nie wypaliły. Start Knappa w Sanoku będzie więc swego rodzaju randką w ciemno. – Grzesiek jeździł na crossie i na klasycznym motocyklu żużlowym, ale na takim do startów na lodzie siedział ostatnio dziewięć miesięcy temu – zauważa Ruszkiewicz.
– I jest kłopot, i go nie ma – mówi zagadkowo Knapp. – Wszystko zależy od tego, jak się ułoży sprawa z zawieszeniem motocykla. Jeśli wszystko zagra, jazda będzie płynna. Do tego dochodzi oczywiście kwestia czucia sprzętu, ale powinniśmy dojść do optymalnych ustawień metodą prób i błędów. Planujemy skorzystać z silnika z ubiegłego roku i dobrać identyczne przełożenie. Od tego zaczniemy. Rywale są kilka kroków z przodu, ale liczę na to, że pokażę dobry poziom – podsumowuje nasz reprezentant.
Grzegorz Knapp do rywalizacji w Sanoku przystąpi bez jakiegokolwiek treningu
Knapp w tym sezonie będzie miał do dyspozycji dwa motocykle. Za jeden zapłacił Polski Związek Motorowy. Taka maszyna, bez żadnych fajerwerków i tuningu, kosztuje 80 tysięcy złotych. Wyścigi motocyklowe na lodzie to drogi biznes. Zestaw opon kosztuje ponad 4000 zł, komplet teleskopów 40 tys. zł, rama prawie 15 tys. zł. Maszyna, na której jeździ reprezentant Polski, waży 140 kilogramów (żużlowa waży 80 kg). Opony motocykla zaopatrzone są w 310 kolców (130 w przedniej i 180 w tylnej oponie).
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów