eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 96
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  ICE Speedway

  Grzegorz Knapp: Ogólnie lubię jeździć na motocyklach
 2012-12-10 01:59:59  Artur Pisarek    inf.własna

Mimo szesnastu lat spędzonych na torach klasycznych, coraz silniej jego nazwisko kojarzone jest z wyścigami motocyklowymi na lodzie, które uprawia dopiero szósty sezon. W tej dyscyplinie ma na koncie udziały w finałach IMŚ. Grzegorz Knapp, bo o nim mowa, w rozmowie z eSpeedway.pl m.in. zapowiada walkę o najwyższe cele w Mistrzostwach Świata zarówno indywidualnych jaki i drużynowych, a także tłumaczy co dalej z jego karierą żużlową oraz występami na długich torach.

Od trzech tygodni ściganie możliwe jest w Rosji. W ubiegły weekend na lodową taflę wyjechano w fińskim Ylitornio. Co w tym czasie robi Grzegorz Knapp? – Praktycznie cały czas dopinamy wszystkie sprawy, składamy motocykle, w tygodniu wyjeżdżamy na treningi (do Skandynawii – dop. red.). Jeśli chodzi o przygotowania to ćwiczę fizycznie. Latem zbyt wiele okazji do startów nie było. Pojeździłem na początku roku, później też trochę na treningach, ale moim zdaniem to praktycznie nie ma żadnego przełożenia na sezon lodowy – twierdzi lider reprezentacji Polski.

W ubiegłym sezonie celem grudziądzanina było zakończenie IMŚ w pierwszej dziesiątce. Plan się co prawda nie powiódł, ale nie przeszkodziło to najlepszemu z Polaków, aby podnieść sobie poprzeczkę – Na pewno będę chciał powalczyć o jak najwyższe cele. Chciałbym się znaleźć w pierwszej siódemce, by mieć zagwarantowane miejsce na przyszły sezon – zapowiada.

Bolączką polskiego ice racingu są finanse. W tym roku reprezentacja otrzymała sporą pomoc od Polskiego Związku Motorowego, jednak zdaniem Grzegorza, to wciąż mało. – Nie ma co ukrywać, ale za pieniądze od PZM-u przydzielone jednemu zawodnikowi można byłoby coś zdziałać, ale rozłożone są na trzech, a sprzęt jest tak drogi, że tak czy tak trzeba dokładać. Ze swoich lub korzystając z pomocy sponsora. Gdyby nie oni to by tych pieniędzy ze związku nie starczyło. Nie ma co się oszukiwać – wyjaśnia Knapp.

Nie jest tajemnicą, że w poprzednich sezonach Polak odstawał sprzętowo od zawodników z którymi rywalizuje w IMŚ. Ten sezon zapowiada się pod tym względem o wiele lepiej. – Co roku doświadczenie jest większe. Wykorzystuję je przy ustawianiu amortyzatorów czy silnika, aby było jak najlepiej. W tym roku będę dysponował dwoma motocyklami. W ostatnich latach miałem tylko jeden. Jest wszystko przygotowane, aby było jak najlepiej, żebym mógł jechać na tyle na ile pozwoli mi moja wiedza – mówi.


Grzegorz Knapp wykorzystuje coraz większe doświadczenie.

Grzegorz w ubiegłym sezonie zanotował świetny występ w lidze szwedzkiej w barwach Hammarby IF Sztokholm. Na ten rok przedłużył kontrakt z klubem ze stolicy Kraju Trzech Koron. – W  zeszłym roku po prostu terminy nie zagrały i dlatego tylko w jednych zawodach pojechałem. Wcześniej byłem w Rosji i nie było mnie na miejscu, swoje zrobiła także pogoda przez którą odwoływano zawody. W tym roku, jeśli będą chcieli, żebym przyjechał i będzie czas to będę korzystał ile będę mógł – zapowiada.

Przed Polakami debiut w Drużynowych Mistrzostwach Świata. Patrząc na wyniki z ostatnich lat można się pokusić nawet o medal dla biało-czerwonych. Turniej odbędzie się 25 i 26 stycznia na torze Błonie w Sanoku To jest sport. Wszystko się może zdarzyć. Nikt w zeszłym roku nie stawiał na Czechów, a sprawili niespodziankę. Moim zdaniem, jeśli wszystko będzie dopięte i wszystko zagra, też możemy powalczyć o trzecie miejsce – przekonuje najlepszy z Polaków.

Oprócz startów na lodzie, Grzegorz wciąż uprawia żużel. W tym sezonie nie miał zbyt wielu okazji do występów w zawodach. Grudziądzanin w ostrych słowach wyjawia swoje doświadczenie ze współpracy z polskimi klubami i nie gwarantuje podpisania umowy na starty w lidze. – Zobaczymy co będzie w przyszłym roku. Jeśli chodzi o drugą ligę to mocno będę się zastanawiał czy w ogóle gdzieś podpisywać kontrakt. To się nie kalkuluje. Trzeba zainwestować duże pieniądze w sprzęt, a później prosić o to, co się zarobiło. Nie mam już na to cierpliwości, żeby inwestować, a później walczyć o swoje pieniądze. Szkoda na to nerwów. Mam jakiś tam sprzęt dla siebie, żeby sobie w lecie pojeździć. Wolę iść do normalnej, fizycznej pracy i coś zarobić, mieć wypłatę co miesiąc. Druga liga to porażka – wyjawia wychowanek GKM-u Grudziądz.

W kwietniu Grzegorz zadebiutował na długim torze w niemieckiej miejscowości Ludwiglust, zajmując siódme miejsce w gronie dwunastu zawodników. Zawodnik wyciągnął wnioski ze swoich prób i nie wyklucza powrotu do tej odmiany speedwaya. – Co mogę powiedzieć? Przejechałem się, spróbowałem. Jakieś doświadczenie mam z lodu czy z żużla. Na pewno to wszystko pomaga. Wiem już co to jest, też trzeba mieć pieniądze, żeby kupić motocykl. Jeżeli by się udało dogadać z jakimś sponsorem to nie mówię, że nigdy więcej tego nie spróbuję. Ogólnie lubię jeździć na motocyklach. Możliwe, że przyszłym roku też pojeżdżę – mówi.

W listopadzie pojawiła się informacja o planach zorganizowania jednej z rund Grand Prix na długim torze na Stadionie Miejskim w Rzeszowie. Jeśli by do tego doszło, bardzo prawdopodobne jest, że ostatnią wolną stałą dziką kartę otrzyma Polak. Czy wśród kandydatów jest Grzegorz Knapp? – Nie. Coś słyszałem o tych zawodach, ale nikt się ze mną nie kontaktował – ucina.

Wychowanek GKM-u Grudziądz przychylnie spogląda ku idei organizowania wyścigów na długim torze w stolicy Województwa Podkarpackiego. – Rzeszów to nie jest jakiś malutki tor. Moim zdaniem spokojnie można byłoby się tam pościgać. Moim zdaniem na pewno ściągnęłoby to kibiców. Byłaby to jakaś odmiana, coś innego. Rzeszów to miasto z tradycjami i myślę, że by się to przyjęło – kończy.


W ubiegłorocznej RK IMŚ rozgranej w Sanoku Grzegorz Knapp uległ tylko Rosjanom.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu