eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 94
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Greg Hancock: To czyni rywalizację bardziej ekscytującą
 2016-07-18 10:30:12  Stanisław Wrona    inf. własna

Do tej pory Cardiff było dosyć szczęśliwym miejscem dla Grega Hancocka. Na Millennium Stadium triumfował on w latach 2004, 2011 i 2014. W poprzedniej rundzie tegorocznych zmagań, na obiekcie o zmienionej nazwie – Stadionie Principality, ponownie zameldował się on w finale, w którym zajął czwarte miejsce.

Występ Amerykanina podczas tegorocznej Speedway Grand Prix Wielkiej Brytanii wyglądał jak jazda na karuzeli. Po ostatnim miejscu w pierwszym biegu, przywiózł on następnie kilka „trójek”, „dwójek”, wywalczył awans do finału i ten zakończył na ostatniej pozycji. Ostatecznie liczył jednak na lepszą zdobycz punktową, ponieważ zawody zakończył z dorobkiem 10 oczek na swoim koncie. – To była bez wątpienia ciężka noc. Były wzloty i upadki, miałem kilka zarówno świetnych wyścigów, jak i tych ciężkich. Na końcu liczą się punkty. Znacznie bardziej wolałbym być na podium, nawet na jego szczycie. Jestem nieco zawiedziony z tego powodu, jednak to oczywiście motywuje mnie, aby wrócić mocniejszym w następnej rundzie – mówił o turnieju w Cardiff, Hancock.

Po turnieju w czeskiej Pradze to Herbie miał 8 punktów przewagi nad Tai’em Woffindenem. W stolicy Walii Brytyjczyk odrobił z kolei 5 oczek i zbliżył się do naszego rozmówcy, mając obecnie stratę jedynie trzech. – Mam nadzieję, że do końca będzie ciasno w klasyfikacji, taki jest zamysł (uśmiech). O to jednak chodzi w Mistrzostwach Świata, aby cały rok było ciekawie i o tym mówiono. Przed nami nadal długa droga do końca rywalizacji. Obaj nadal jesteśmy w czołówce, sam czuję się świetnie, jestem w grze. Mam swój cel i będę dążył do tego, aby go osiągnąć – zapewnił w rozmowie z naszym portalem.

Zewnętrzne pola pod koniec serii zasadniczej spisywały się gorzej, niż te bliżej krawężnika. Pomimo tego, Hancock spod samej bandy awansował do finału. To samo miejsce przypadło mu również w finale, w którym nie zdołał on jednak włączyć się do walki o triumf, kończąc nawet ten wyścig z tyłu stawki. – Nie miałem zbytniego wyboru, jeśli chodzi o pola startowe, zarówno w półfinale, jak i w finale (śmiech). Myślę, że w pierwszym z tych biegów Tai miał świetny start, dwóch chłopaków z Polski zaczęło walczyć ze sobą przy krawężniku, niemal stanęli i pozostawili nam tym samym bardzo dużo miejsca. To z kolei dało mi szansę do przycięcia do krawężnika. Sądzę, że to główny powód mojego awansu do finału. Oni rywalizowali ze sobą, zostając przy krawężniku, dali nam sporo możliwości. W finale to już nie zadziałało w ten sposób. Chciałem zrobić coś ekstra w tym biegu, od startu do wejścia w pierwszy łuk naprawdę się starałem, jednak to nie wystarczyło, aby przedostać się do przodu. Na końcu pozwoliłem się wyprzedzić jeszcze Bartoszowi Zmarzlikowi – ocenił  swój start w 23. biegu turnieju w Cardiff.

Patrząc na klasyfikację generalną trudno oprzeć się wrażeniu, że po 5 dotychczas rozegranych rundach, tegoroczny cykl jest najciekawszy od lat. 3 punkty różnicy pomiędzy dwoma czołowymi zawodnikami oraz zaledwie 4 pomiędzy tymi z miejsc 3-7 – tak ciekawej rywalizacji nie było od dawna. Dodatkowo z tyłu zapowiada się bardzo ciekawa walka o pierwszą „ósemkę”. – Z pewnością ten cykl jest interesujący. Gdy spojrzymy na zdobycze punktowe w poszczególnych turniejach, cały czas są one do siebie zbliżone. Dzieje się sporo rzeczy, punkty przez cały czas odbierane są sobie nawzajem. To czyni rywalizację bardziej ekscytującą, jest motywacją dla każdego. Z drugiej strony jest to też nieco bardziej irytujące, ponieważ chciałoby się powiększyć przewagę, jednak jest to naprawdę bardzo ciężkie – przyznał Amerykanin.

Do tej pory w pięciu turniejach mieliśmy różnych zwycięzców. Ten, któremu uda się odnieść kilka triumfów, może powoli przechylać szalę i mocniej zasygnalizować swoje aspiracje w tegorocznej serii. Herbie uważa jednak, że osiągnięcie wyraźnej przewagi w tym roku, wcale nie będzie proste. – W tym momencie klasyfikacja się kształtuje. Zobaczymy, który z zawodników odniesie kilka zwycięstw w sezonie, jako pierwszy i wszystko będzie szło po jego myśli. To jednak nie będzie takie proste – podsumował rozmowę z naszym portalem, Greg Hancock.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu