POLSKA
Greg Hancock od początku tegorocznej rywalizacji o mistrzostwo świata jest niedościgniony dla rywali. Przypomina to trochę sytuację z 2007 roku, gdy Duńczyk Nicki Pedersen zdecydowanie górował sprzętowo nad rywalami i pewnie sięgnął po drugi tytuł w karierze.
Później okazało się, że 34-letni dziś żużlowiec zastosował w swoim motocyklu kable szybciej przewodzące prąd i dlatego przeciwnicy nie mogli go dogonić. Teraz w środowisku spekuluje się, że Hancock również dotarł do jakiejś nowinki, która sprawia, że jego maszyny są bardzo szybkie. To nie przypadek, że w tym sezonie Greg aż pięć razy był w finale GP, i tylko w Lesznie, w dodatku na własne życzenie (błąd w półfinale), nie wystąpił w biegu kończącym zawody.
– Nie ma żadnego sekretu – broni się Hancock ze śmiechem, kiedy przypominamy mu historię Pedersena i wspominamy, że rywale w GP chętnie rozebraliby motocykl lidera, by zobaczyć, jakie kryje w sobie tajemnice. – Jest tylko ciężka praca moich mechaników – dodaje wymieniając nazwisko Marcela Gerharda.
– Najlepiej jego spytajcie o szczegóły. Przyznaję, że on jest dla mnie bardzo ważny, ale i też nie mam monopolu na jego usługi. Każdy z zawodników ma kilku dostawców sprzętu, bo to pozwala być lepiej przygotowanym. Ja mam kilku tunerów, Gerhard też ma wielu klientów i to jest normalne – komentuje Hancock.
Szwajcar był kiedyś specjalistą od jazdy na długich torach. To on odkrył sekret Pedersena. Wiele wskazuje na to, że teraz sam znalazł sposób na to, by silnik zgodnie współpracował z nowym rodzajem tłumika. Hancock upiera się jednak, że jedyna tajemnica polega na tym, że styl jego jazdy idealnie pasuje do specyfiki działania urządzeń, które doprowadziły do rewolucji. – Tłumiki się zmieniły, a ja nie musiałem niczego korygować w sposobie swojego poruszania się po torze. To był duży plus. Dzięki temu czuję się na motocyklu komfortowo i mogę się cieszyć jazdą – przyznaje Hancock.
Faktycznie jest tak, że nowy tłumik daje przewagę żużlowcom, którzy na wirażu przemieszczają się niemal przyklejeni do krawężnika i tam nabierają prędkości.
Poza tym Hancockowi odpowiada to, że wszystkie zawody GP odbywają się na bardzo twardych torach. On takie lubi, a kiedy nawierzchnia jest przyczepna, natychmiast negatywnie się to odbija na jego wyniku. Lider cyklu nie musi jednak niczego się obawiać, bo organizatorzy nigdzie nie zaryzykują i nie przygotują takiego toru, który w połączeniu z wpływem tłumików na sposób jazdy może grozić dużą liczbą upadków i kontuzji.
Hancock od wielu miesięcy pracował nad zagadnieniem nowych tłumików. – Już jesienią ubiegłego roku rozpocząłem testy tego urządzenia. Nastawiłem się, że trzeba będzie je stosować i chciałem dopracować sposób jego działania do perfekcji – wyjaśnia.
Do wczesnych testów tłumika przekonał Hancocka jego sponsor, firma Prodrive. Być może ludzie z firmy tuningowej mieli jakieś przecieki z FIM i wiedzieli, że polski protest przeciwko nowym urządzeniom nie ma żadnych szans. Przekonali Grega, że najlepszym wyjściem będzie szybkie dopasowanie się do zmiany. Teraz wielu ekspertów twierdzi, że złoto MŚ już odjechało do Kalifornii. – Tomek Gollob to klasa sama w sobie i on do końca nie odpuści. Dlatego niech nikt nie mówi, że już jestem mistrzem świata. Nie kryję jednak, że zdobycie tytułu jest moim celem – mówi Amerykanin.
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Pres Toruń
wtorek 20:00
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00
Betard Sparta Wrocław vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Fogo Unia Leszno vs
Abramczyk Polonia Bydgoszcz
niedziela 13:00
Cellfast Wilki Krosno vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów