SGP-SON-U21
Po wczorajszym turnieju o Grand Prix Wielkiej Brytanii, Greg Hancock powrócił na fotel lidera. Amerykanin we wspaniałym stylu zwyciężył w stolicy Walii i ma już dwanaście punktów przewagi nad drugim w klasyfikacji Tomaszem Gollobem. W wyścigu finałowym Herbie musiał się mocno napracować, aby wyjść cało z pierwszego wirażu.
Hancock znakomicie prezentuje się w tegorocznym cyklu Grand Prix. W dotychczasowych pięciu turniejach, zawsze był w ścisłej czołówce. Jako jedyny spośród całej stawki już dwukrotnie stawał na najwyższym stopniu podium. - Wielokrotnie to już powtarzałem, czuję się naprawdę znakomicie, wszystko wokół jest świetnie poukładane i wyniki same przychodzą. Podjeżdżam pod taśmę i wiem, że jestem w stanie zwyciężyć każdy wyścig. Bawię się tym sportem i bardzo mi się to podoba - mówi uradowany Hancock.
Po zwycięstwie w Grand Prix Wielkiej Brytanii Greg wysforował się na pierwsze miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Świata. Jednak cały czas podkreśla, że to zaledwie półmetek rywalizacji. - To nie jest jeszcze koniec. Przed nami naprawdę sporo turniejów. Oczywiście jestem szczęśliwy, że znów lideruję i mam kilka punktów przewagi jednak muszę być czujny i walczyć o każdy jeden punkt, bo te drobne oczka wliczają się do końcowego dorobku. Jeszcze nie świętuję, zamierzam ostro walczy o tytuł mistrzowski - mówi Amerykanin.
W wyścigu finałowym Hancock co prawda miał najkorzystniejsze pole startowe, jednak musiał się mocno napracować, aby na pierwszym łuku wyjść na czoło stawki. - Nie miałem większego wyboru. Po starcie znalazłem się na zewnętrznej części toru, a Nicki i Chris byli tuż obok mnie. Przez moment myślałem żeby zamknąć manetkę gazu, ale byłem już w takim miejscu że gdybym to uczynił Chris najprawdopodobniej zapoznałby się z torem. Pozostało mi się tylko modlić żebym z tego wyszedł cało. Chciałem zamknąć oczy, ale nie mogłem sobie na to pozwolić. Na szczęście znalazłem trochę przyczepnej nawierzchni i odjechałem rywalom. Mogłem wtedy odetchnąć - opisuje tamten wyścig Hancock.
Po zawodach w Cardiff następuje dłuższa przerwa w cyklu Grand Prix. Wszystko to spowodowane jest rywalizacją w Drużynowym Pucharze Świata. Amerykanie już wcześniej odpadli z walki o trofeum Ove Fundina, więc Herbie ma trochę wolnego czasu. - Ma to swoje plusy i minusy. Żałuję, że nie mamy reprezentacji w rozgrywkach Drużynowego Pucharu Świata. Jednak przyszłość powoli wygląda co raz lepiej i zawodnicy z USA zaczynają piąć się w górę żużlowej hierarchii. Mam nadzieję, że nie zabraknie im determinacji aby stali się zawodnikami światowego formatu - mówi Herbie. - Z drugiej strony mam teraz odrobinę luzu i te kilka dni wolnego mogę przeznaczyć na dokładny przegląd parku maszyn i przygotowania do drugiej części sezonu - dodaje.
Jednym z najgroźniejszych rywali Hancocka podczas sobotnich zawodów w Cardiff był Chris Holder. Australijczyk zajął trzecie miejsce podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii. - Ten facet ma przed sobą olbrzymią przyszłość. To naprawdę fajny chłopak i jego czas powoli się zbliża. Cieszę się, że tak się dzieje, z drugiej strony muszę być czujny, aby mnie nie wyprzedził (śmiech).
Tradycyjnie już podczas zawodów Grand Prix, Hancock był jednym z najmocniej dopingowanych zawodników. - Myślę, że spośród wszystkich turniejów jakie dotychczas odbyły się na Millenium Stadium, we wczorajszych zawodach miałem największe wsparcie ze strony kibiców. Od kilku sezonów nie staruję już w Anglii, właściwe przyjeżdżam tutaj tylko kilka razy w sezonie. Tym bardziej cieszę się, że kibice tak mocno mnie dopingowali. Podczas udzielania wywiadu miałem prawie łzy w oczach, to było coś niesamowitego. Niestety moja żona i dzieci zostały w Szwecji. Zabrało również mojego dobrego przyjaciela Darrena Boococka, który zawsze był ze mną podczas zawodów w Cardiff. To zwycięstwo dedykuję właśnie jemu – podkreśla zawodnik Falubazu i Piraterny.
Co ciekawe władze BSI nadal nie podpisały nowego kontraktu na korzystanie z Millenium Stadium. Hancock nie dopuszcza jednak myśli, aby Cardiff zabrakło w kalendarzu Grand Prix. - Tak jak każdy z nas, życzyłbym sobie żeby nadal zawody odbywały się na tym obiekcie. Jak będzie w przyszłości? Tego nie wiem, ale znalezienie zamiennika dla Cardiff to niezwykle spore wyzwanie. Zaczekajmy co będzie dalej. BSI wie co robi i wkrótce poznamy ich decyzję, ale czy można sobie wyobrazić cykl Grand Prix bez Cardiff? – zakończył.
Wypowiedż zebrał: Stanisław Wrona
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów