SZWECJA
Szwedzki klub, Vastervik Speedway zatrudnił nowego menadżera. Tomasza Golloba i spółkę poprowadzi były szkoleniowiec Rospiggarny Hallstavik – Mikael Messing. Zastąpi on tandem Peter Helgesson - Marvyn Cox, który dotychczas odpowiadał za stronę sportową.To nie koniec zmian, klub ma także nowego prezesa, został nim Seimour Östervall.
Dla 46-letniego Mikaela Messinga to powrót na stare śmieci. Kariera sportowa Messinga związana jest m.in. właśnie z Vastervik. Od 1980 roku pełnił funkcję kapitana tego klubu. Nic więc dziwnego, że bardzo chętnie podjął się nowej roli. - Zawsze jest miejsce w moim sercu dla Vastervik - mówi Messing. - Nie mogę się doczekać, kiedy wreszcie podejmę to wyzwanie - dodaje.
Ostatnie dwa sezony nie były udane dla klubu ze Sparbanken Arena. Wynik sportowy Vastervik był znacznie poniżej oczekiwań kibiców i kierownictwa. Mikael Messing stawia przed sobą ambitne wyzwania. - Moim najważniejszym celem jest wprowadzenie Vastervik do fazy finałowej. W perspektywie kolejnego sezonu – 2011, chcę, aby ten klub powrócił na szczyt - zapowiada nowy menadżer.
Messing zastąpi na stanowisku menadżera duet Peter Helgesson i Marvyn Cox. Jaki ma pomysł na poprowadzenie zespołu? - Nie wprowadzę jakichś szczególnie skomplikowanych metod - mówi enigmatycznie Messing. - Jeśli tylko zarząd będzie chciał poznać szczegółowy plan to chętnie go przedstawię - dodaje.
Zatrudnienie nowego menadżera to nie jedyną zmianą jaka dokonała się w Vastervik. Klub wybrał także nowego prezesa, został nim Seimour Östervall, który w latach 99-01 pełnił już tę funkcję. - Będziemy się starać poprowadzić klub we właściwym kierunku, trzeba jednak zdać sobie sprawę z tego, że nie będzie to łatwe zadanie. To ważne abyśmy współpracowali - uważa Messing.
Roczne sprawozdanie finansowe wykazało rezultat finansowy na poziomie 272 953 SEK. W budżecie łącznie brakuje 1 231 022 SEK. - Najważniejszą kwestią jest zrobić porządek w kwestii finansów, tutaj niezbędne jest współdziałanie wszystkich podmiotów - twierdzi menadżer Vastervik.
W ubiegłym sezonie koszty funkcjonowania klubu wyniosły 4 542 236 SEK. W tym roku, zarząd chce się zamknąć w kwocie 3 200 000 SEK.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów