ANGLIA
Fredrik Lindgren nie stracił ochoty na jazdę w Wielkiej Brytanii, ale nie ukrywa, że jazda w SGB Premiership musi mu się opłacać, jeżeli w 2018 roku ma pozostać zawodnikiem tej ligi. Szwed występuje w Wolverhampton od 2003 roku. Opuścił tylko sezon 2014, a złotymi zgłoskami zapisał się w historii klubu z Monmore Green dzięki dwóm mistrzostwom ligi.
Teraz przed Wolves postawiono jednak ciężki wybór pomiędzy Lindgrenem a jego rodakiem Jacobem Thorssellem. Obaj żużlowcy posiadają przekraczającą 7,99 punktu średnią meczową, a nowe przepisy umożliwiają umieszczenie w składzie tylko jednego zawodnika z takim wskaźnikiem.
Lindgren wciąż odbywa leczenie po złamaniu kręgu, jakiego doznał w półfinałowym meczu SGB Premiership. Powrotu na kolejny sezon na Wyspach zdecydowanie nie wyklucza. Ze względu na obawy o spadek wpływów klubów z praw telewizyjnych, zwycięzca Monster Energy FIM Speedway World Cup z 2015 roku przyznaje, że nowa umowa musiałaby gwarantować możliwość utrzymania teamu działającego we Wielkiej Brytanii.
- Oczywiście zdaję sobie sprawę z umowy telewizyjnej i trwającej nad nią pracami. W tej chwili wygląda na to, że nie ma wciąż umowy na transmisję na kolejny sezon, co oznacza, iż będą mieli mniej do wydania. Budżety wszystkich klubów będą niższe. Ja uwielbiam jazdę we Wielkiej Brytanii, ale muszę wziąć pod uwagę wszystkie aspekty, na przykład czy jest to opłacalne? Muszę mieć budżet na swój team, dlatego nie możemy jeszcze być niczego pewni - powiedział Fredrik Lindgren.
Reprezentant Szwecji w SGP był mocno niezadowolony z ograniczenia do jednego liczby zawodników ze średnią meczową powyżej 7,99 w składach drużyn ligi. Stawia go to w takiej sytuacji, że musi sam zaczekać na propozycję kontraktu. - Wiem, że Wolverhampton nie było zwolennikiem tej zasady. Nie wiem, co powiedzieć. Oczywiście to wpływa i na mnie, i na Wolverhampton Speedway. To dla nas bardzo zły przepis. Teraz sprawa w rękach klubu, czy będą woleli zostawić mnie, czy Jacoba. Jeszcze nie podjęto decyzji. Rozmawiałem z CVS (właścicielem klubu, Chrisem van Straatenem) na ten temat. Jeszcze niczego nie uzgodniliśy i nie mogę wiele powiedzieć w tym momencie. Nic jeszcze nie jest potwierdzone - dodaje.
Szwed jest zadowolony z postępów swojej rehabilitacji. Wypadek brutalnie odebrał mu szanse na wywalczenie medalu Indywidualnych Mistrzostw Świata. - Leczenie w tej chwili idzie bardzo dobrze. Zdjąłem już kołnierz ortopedyczny, który nosiłem przez dość długi czas. To była duża ulga i już zacząłem treningi w ramach rehabilitacji. Przechodziłem zabiegi codziennie od czasu powrotu do Andory. Codziennie rano przez dwie godziny. To na pewno mi pomogło z leczeniem. Wygląda to coraz lepiej. Najpierw wydawało się, że przez trzy miesiące będę musiał nosić kołnierz. Potem zrobiłem sobie prześwietlenie i przez połowę tego czasu mogłem już go zdjąć. To było po półtora miesiąca. Bardzo to rozkręciło mnie i mój powrót do zdrowia. Oznacza to też, że na sto procent będę gotów do nowego sezonu - zapowiada Lindgren.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów