POLSKA
Główna Komisja Sportu Żużlowego w dniu dzisiejszym wydała komunikat, w którym zawarła erratę do regulaminów sportu żużlowego na sezon 2010 oraz korektę przynależności klubowej zawodników.
KOMUNIKAT NR 10/2010
Główna Komisja Sportu Żużlowego
1. Errata do regulaminów sportu żużlowego na 2010 rok.
nowe brzmienie otrzymują następujące artykuły:
REGULAMIN ZAWODÓW MOTOCYKLOWYCH NA TORACH ŻUŻLOWYCH
Art. 10.
2. W zawodach DMP wolno używać wyłącznie tłumików o parametrach technicznych zgodnych z homologacją FIM ważną w 2009 roku. W pozostałych zawodach krajowych (nie dotyczy mini żużla) wolno używać tłumików o parametrach technicznych zgodnych z homologację FIM ważną w 2009 roku oraz z homologacją FIM ważną od 1.01.2010. Specyfikacja tłumików znajduje się w: „X. POSTANOWIENIA NA ROK 2010”.
Art. 26.
2. Jeżeli sędzia zawodów stwierdzi jakiś fakt, to przyjmuje się, że fakt ten miał miejsce a wydana przez niego decyzja jest ostateczna i nie podlega oprotestowaniu bądź odwołaniu.
9. Sędzia ma obowiązek zająć się każdym protestem, który może być mu doręczony przed, w trakcie lub po zawodach i musi go rozpatrzyć zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu. Przyjmując protest, sędzia powinien - jeśli jest to możliwe - natychmiast go rozstrzygnąć, jednak może ten protest oddalić bądź zwrócić go składającemu. Jeśli sędzia oddali protest, to protest ten jest definitywnie rozstrzygnięty i nie może być ponownie złożony. Nie może również być przyjęty taki sam przedmiotowo protest, złożony przez innego zawodnika lub osobę urzędową. Generalną zasadą jest, że nie może być przyjęty protest bądź odwołanie przeciw faktowi. Jeśli sędzia stwierdzi brak możliwości rozstrzygnięcia protestu, powinien on zwrócić ten protest z informacją, że protest może być złożony do podmiotu zarządzającego.
Art. 79.
2. Protest jest to wystąpienie przeciwko działaniom i decyzjom podejmowanym podczas zawodów, które to składający protest uważa za niezgodne z obowiązującymi regulaminami. Prawo do składania protestu przysługuje: kierownikowi zawodów, zawodnikowi w zawodach indywidualnych i kierownikowi drużyny w zawodach drużynowych - posiadającym odpowiednio ważną licencję.
Art. 80.
6. Wysokość kaucji od protestu jest określona w postanowieniach na dany rok. Jeżeli protest dotyczy paliwa, tłumika lub motocykla i wymaga demontażu silnika lub tłumika, wówczas kaucja od zakwestionowanego paliwa lub każdego kwestionowanego motocykla bądź tłumika zostaje zwiększona o 150%.
8. W przypadku rozstrzygnięcia protestu jako niesłuszny, kaucja zostaje przekazana na dochody własne podmiotu zarządzającego, z następującymi wyjątkami:
1) 100% kaucji za protest otrzymuje klub reprezentowany przez zawodnika z przypisanym w zgłoszeniu do zawodów silnikiem lub tłumikiem, który był demontowany,
2) 100% kaucji za protest przeciw paliwu zatrzymuje się do dyspozycji organizatora zawodów na koszty badania.
9. Niezależnie od sposobu postępowania z kwotą kaucji, o którym mowa w ust. 7 i 8, jeżeli protest wymagający demontażu silnika, badania paliwa lub badania tłumika został rozstrzygnięty jako słuszny, wówczas wszelkie koszty związane z przeprowadzeniem demontażu bądź wykonaniem badania pokrywa w całości winny przekroczenia przepisów. W przeciwnym wypadku koszty, o których mowa w zdaniu poprzednim, pokrywa wnoszący protest.
12. W przypadku protestu dotyczącego tłumika, gdy sędzia nie jest w stanie rozstrzygnąć protestu, sędzia pobiera od zawodnika tłumik będący przedmiotem protestu, sporządzając przy tym protokół, w którym musi być wyszczególnione: data, miejsce i nazwa zawodów, typ tłumika, numer ramy i numer silnika motocykla, z którego tłumik pochodzi, nazwisko i podpis
zawodnika, któremu przypisany jest motocykl w zgłoszeniu do zawodów, nazwisko i podpis kierownika zawodów, nazwisko i podpis kierownika drużyny w zawodach drużynowych, godzina pobrania tłumika, podpis sędziego. Pobrany tłumik sędzia przesyła do podmiotu zarządzającego wraz z kopiami: protestu, dowodu wpłaty kaucji i protokołu, o którym mowa powyżej.
ust. 12 otrzymuje numer 13
X. POSTANOWIENIA NA ROK 2010
H. Obowiązujące typy tłumików
Wykaz tłumików z homologację FIM ważną w 2009 roku:
Producent Nr homologacji FIM
JAWA
884-01-020 FIM TRS.95.01
JAWA
884-01-030 FIM TRS.95.02
JAWA
884-01-050 FIM TRS.95.03
KING
DKS F95 WGMJ FIM TRS 95.04
Tylko tłumiki zgodne z parametrami technicznymi określonymi w homologacji FIM ważnej na 2009 rok oraz z uwidocznionym na nich rokiem produkcji nie wcześniejszym niż 01.01.2003. Tłumik nie może być perforowany, mieć nacięć, dodatkowych otworów, itp.
Wykaz tłumików z homologacją FIM ważną od 1.01.2010:
Producent Nr homologacji FIM
AKRAPOVIC FIM TRS 2010/05
PRODRIVE FIM TRS 2010/09
KING 2010 FIM TRS 2010/11
Tylko tłumiki z uwidocznionym na nich rokiem produkcji. Tłumik nie może być perforowany, mieć nacięć, dodatkowych otworów, itp. Homologacja będzie ważna przez 5 lat, licząc od daty homologacji.
2. Korekta przynależności klubowych zawodników na sezon 2010 (stan na dzień 19.03.2010), opublikowanej z Komunikacie GKSŻ nr 7/2010:
Unia Tarnów ŻSSA
potwierdzeni:
jest:
Martin VACULIK 1990
winno być:
Martin VACULIK 1990 Słowacja lic. Ż
GKŻ Wybrzeże Gdańsk
potwierdzeni:
jest:
Andriy KOBRIN 1991
winno być:
Andriy KOBRIN 1991 Ukraina lic. Ż
jest:
PSŻ Poznań S.A.
winno być:
PSŻ Poznań Sp. z o.o
Główna Komisja Sportu Żużlowego
Warszawa, 23.03.2010
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Pres Toruń
wtorek 20:00
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00
Betard Sparta Wrocław vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Fogo Unia Leszno vs
Abramczyk Polonia Bydgoszcz
niedziela 13:00
Cellfast Wilki Krosno vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów