SEC
Niemiecka drużyna City Team wzbudziła sporo sympatii wśród kibiców, oglądających pierwsza rundę cyklu Speedway Best Pairs. Ambitni, waleczni i w kilku biegach - skuteczni. Erik Riss uważa, że stać ich na jeszcze więcej. Rodzi nam się czarny koń cyklu Speedway Best Pairs?
Wskazywani byli jako ci, którzy zakończą ostatni. Tymczasem już w
czwartym biegu na Motoarenie, Kai Huckenbeck pokazał plecy Jasonowi
Doyle’owi. Po nieudanych startach Tobiasa Kronera, szansę dostał Erik
Riss i pokazał, że on także potrafi się ścigać. To mu jednak w
zupełności nie wystarcza.
- Zdecydowanie nie jestem zadowolony.
Przyjmuje każdą pomyłkę i wyzwanie, ponieważ mogę dzięki nim się
rozwijać. Pięć punktów jest jednak poniżej mojego poziomu. Musimy
pracować nad wyeliminowaniem błędów, których na torze w Toruniu było zbyt dużo – przekonuje ambitny Riss.
–
Wyniki nie dają mi pewności siebie, bo ja zawsze w siebie wierzę. Widzę
siebie jako mistrza. Zaprzątam sobie głowę tylko sobą. Wiem, że mogę
zdobywać dziesięć lub więcej punktów. Wiedziałem to już przed Toruniem –
dodał Riss.
Ta ambicja może imponować, a przecież City Team ma
jeszcze jeden dodatkowy atut. Ten zespół startuje bez większej presji ze
strony otoczenia, a start w cyklu Speedway Best Pairs jest dla nich
świetną okazją, do pokazania się wymagającej, żużlowej publiczności. –
To prawda, tu możesz pokazać jak dobry jesteś. Jestem dwukrotnym
mistrzem świata na długim torze, więc wiem, jak się wygrywa mistrzowskie
zawody. Teraz skupiam się na żużlu i będę to nadal robił. Moja ciężka
praca przyniesie owoce. To tylko kwestia czasu, kiedy moje słowa znajdą
odzwierciedlenie w rzeczywistości – komentuje pewny siebie Erik Riss.
Tor
w Gnieźnie będzie dla wielu zawodników czymś nowym, a już na pewno
będzie to fantastyczne wyzwanie dla City Teamu. – Zrobiłem research na
temat tej nawierzchni i mam niezbędną wiedzę. Podejmę to wyzwanie z
podniesioną głową – zakończył niemiecki zawodnik.
Druga runda Speedway Best Pairs odbędzie się 4 maja, o godzinie 18:00 w Gnieźnie. Bilety do nabycia pod linkiem: kupbilet.pl
Ceny biletów:
Sektor AB - Normalny 45 zł, Ulgowy 30 zł, Młodzieżowy - 15 zł,
Sektor C - Normalny 35 zł, Ulgowy 25 zł, Młodzieżowy - 15 zł.
Trybuna VIP Silver 250 zł.
Program 10 zł.
Ulga przysługuje:
Bilet
Młodzieżowy - dzieci od 7 roku życia do 12 lat, Bilet Ulgowy - młodzież
od 13 roku życia do 24 lat (studenci), kobiety, emeryci i renciści
powyżej 65 lat.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów