SGP-SON-U21
Powraca temat rozszerzenia Grand Prix. W kalendarzu na 2012 rok mają się znaleźć turnieje w Nowej Zelandii, Australii, USA, Malezji i Rosji. Ole Olsen, były dyrektor cyklu, a obecnie działacz Międzynarodowej Federacji Motocyklowej, w rozmowie z duńskim dziennikiem „Ekstrabladet" zdradził szczegóły. - Kończymy negocjacje w sprawie zawodów w Auck-land w Nowej Zelandii. Pracujemy nad imprezami w Australii, USA, Rosji i Malezji - wyjaśnia Olsen.
Ekspansja ma spowodować zwiększenie liczby turniejów i sprawić, że wzrosną premie dla żużlowców. Obecnie zwycięzca dostaje 11 000 dolarów. Zawodnicy nie będą musieli się też martwić o wydatki związane z logistyką. - Częściowo pokryją je promotorzy w krajach, w których będą organizowane wyścigi. Rośnie zapotrzebowanie na oglądanie żużlowych zawodów na żywo - przekonuje Duńczyk. Walka o rozszerzenie Grand Prix trwa od kilku lat. Dotąd firmy IMG i BSI nie kwapiły się do podpisywania umów w egzotycznych miejscach, gdzie trudniej zarobić. Zresztą do zawarcia kontraktu z Auckland brakuje jeszcze gwarancji tamtejszego mera, że poniesie koszty organizacji.
Polska na ekspansji nie straci. Co prawda w 2012 roku nie będzie już Grand Prix Europy w Lesznie (działacze zapowiedzieli, że nie będą się starali o przedłużenie umowy), ale już w tej chwili do Olsena zgłosiła się Bydgoszcz, która spokojnie może wyłożyć 1,2 mln zł za prawo do organizacji jednego turnieju. - Mamy dwie koncepcje - mówi Leszek Tillinger, który będzie w sztabie walczącym o powrót Grand Prix nad Brdę. - Jeśli w naszym mieście zacznie się budowa nowego stadionu, to oficjalnie zgłosimy się do roli organizatora Drużynowego Pucharu Świata. W przypadku modernizacji obecnie istniejącego obiektu, zgłaszamy gotowość do przeprowadzenia zawodów Grand Prix - wyjaśnia działacz.
Eksperci w sprawie ekspansji są podzieleni. - Dzięki zdobyciu nowych krajów żużel może stać się równie popularny jak Formuła I - stwierdza Krzysztof Cegielski, ale już Władysław Gollob, ojciec mistrza świata odnosi się do pomysłu sceptycznie. - Na antypodach nie ma nawet odpowiednich torów do jazdy na żużlu. Poza tym ostatnia wizyta w Australii zakończyła się finansową klapą - mówi.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów