POLSKA
Niedzielnego spotkania KSM Krosno – Lubelski Węgiel KMŻ Lublin do udanych nie może zaliczyć Damian Celmer. Po spotkaniu poprosiliśmy zawodnika o odniesienie się do swojej postawy oraz kwestii nowych tłumików, które w niedziele debiutowały w drugiej lidze.
Wychowanek klubu z Torunia nie może zaliczyć niedzielnego spotkania do udanych. W czterech biegach wywalczył tylko dwa punkty. - Ogólnie swój występ oceniam bardzo mizernie. Zadowolony mogę być jedynie z dwóch pierwszych startów. Później było już fatalnie. Zostawałem z tył i nie mogłem nawiązać walki z rywalem. Po sobotnich opadach tor był przyczepny, a muszę przyznać, że taki mi bardzo odpowiada. Posiadam silniki z ubiegłego sezonu i właśnie na takie tory były przygotowane. Z biegiem czasu tor sechł i nie byłem w stanie się dopasować. W dwóch ostatnich startach ruszałem ze startu równo z rywalami, ale po kilkunastu metrach zostawałem już z tył. Nie wiedziałem co robić. Mogłem się gimnastykować na motocyklu, ale to nic nie dawało. Nie chciałbym się tutaj tłumaczyć jedynie sprzętem, ale ja czułem się bardzo dobrze przygotowany. W pierwszym biegu nawiązałem walkę z najlepszym zawodnikiem gości, a później jechałem daleko z tył. Po rozmowie z kolegami doszedłem do wniosku, że szedłem z ustawieniami w drugą stronę. Teraz muszę szukać jazdy, bo mało startuje w tegorocznym sezonie. Muszę regularnie jechać po pięć biegów, aby wiedzieć, jakich zmian dokonywać w moich motocyklach i następnie przełożyć to na dobry wynik w lidze.
Damian Celmer jest jednym z tych zawodników, który ma spore problemy z nowymi tłumikami. - Nie chciałbym zwalać winy na tłumiki, bo każdy z nas startuje na nowych i jedni robią lepszy wynik, a drudzy gorszy. Da się na nich normalnie jechać i wyprzedzać. Największym kłopotem jest to, że ciężko je dostać. Kupiłem teraz tłumik tylko po to, aby móc wystartować w tych zawodach. Widzę jednak, że koledzy startują na „kingach” i jest zdecydowanie lepiej. Także wydaje mi się, że to może być jeden z powodów mojej słabszej postawy. Te tłumiki, na których ja startuje lepiej spisują się na torach przyczepnych, co było widać w dwóch pierwszych startach. W pierwszym to ja zawaliłem, ale w drugim było już zdecydowanie lepiej. Dużo pracy jeszcze przede mną.
Końcowy wynik zawodnika mógł być lepszy, ale w pierwszym biegu stracił dwa punkty. - Jechałem wówczas drugi i zabierałem się za wyprzedzanie prowadzącego Karola Barana, ale mój motocykl był tam za słaby i na jednej z dziur mnie podbiło i wyrzuciło na zewnętrzną, a koledzy pognali do przodu.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów