POLSKA
We wczorajszym meczu II ligi, zespół Polonii Piła rozgromił u siebie ekipę Kolejarza Rawicz 57:33. Nieźle w tym meczu zaprezentował się Cyprian Szymko, który w czterech biegach zdobył cztery punkty i jeden bonus, lecz te punkty są tym cenniejsze, że zdobyte po walce.
Cyprian, nie udało Ci się zdobyć tylu punktów ile
było podczas meczu z Ostrovia, ale te które dzisiaj zdobyłeś są ważne bo po
walce i zdobyte na rywalach.
- Powiem szczerze, że przed tym meczem byłem pełen obaw, tor
nie pasował mi za bardzo na treningu, jednak kiedy zobaczyłem ten tor przed
meczem było lepiej. Pierwszy bieg był ok, byłem wolniejszy, ale nie ma się
teraz co do Piotrka równać, ponieważ jest w fenomenalnej formie, zresztą
obydwoje i Piotrek i Przemek są bardzo szybcy. Zrobiłem po tym biegu drobną
korektę, i było lepiej. Nie chciałbym tutaj nikogo obciążać, ale mój partner
pojechał trochę mało koleżeńsko i zabrakło dla mnie miejsca w pierwszym łuku
pomimo dobrego startu. Byłem wściekły w tym wyścigu, może gdybym zachował
chłodną głowę udało by mi się przejść zawodnika przede mną, ponieważ przez cały bieg byłem bardzo blisko kolegi, który był przede mną. Niestety zabrakło
spokoju, żeby skutecznie powalczyć. Potem było średnio, jestem trochę
niezadowolony, gdy się dwa biegi prowadzi i przyjeżdża się na trzeciej
pozycji to troszeczkę źle. Nie zwalam winy na sprzęt tylko na błędy taktyczne,
trzeba cały czas nad sobą pracować. Ale naprawdę
po meczu jestem bardzo zadowolony, ponieważ po treningach byłem pełen obaw.
Masz już za sobą debiut ligowy na nowych tłumikach. Jak je
ocenisz? Dużo różnią się w przygotowaniu motocykla oraz w jego prowadzeniu?
- No może w samym prowadzeniu takiej wielkiej różnicy nie czuć
tak jak mówili. Nie ma dramatu, jedzie się
całkiem normalnie, tylko ciężko się dopasować, mały błąd i tak naprawdę nie wiadomo
o co chodzi. Czasami ja mam takie wrażenie, że silnik na tych nowych tłumikach
zachowuje się zupełnie inaczej niż na starych. Zresztą mam tego potwierdzenie,
jeżdżę teraz na silniku, który na starych tłumikach był najgorszy, który nie
pasował mi po prostu, a teraz jadę i ten silnik potrafi teraz super startować,
teraz trzeba jeszcze przypilnować pola i myślę, że będzie ok.
Może chcesz podziękować jakimś sponsorom lub ludziom, którzy
w ostatnim czasie dużo Ci pomogli.
- Przede wszystkim chciałem podziękować firmie „Cezar ” pana
Cezarego Łysanowicza Grupie Pneumat, która w zasadzie objęła mnie swoją opieką
i dzięki temu mogę w tym roku naprawdę mogę skoncentrować się na jeździe i wyniku,
który jest coraz lepszy. W tym roku ta druga liga zrobiła się bardzo silna co
widać po nazwiskach, które tutaj jeżdżą i o punkty jest coraz trudniej.
Chciałbym również podziękować tym fantastycznym kibicom, którzy są zawsze z
nami i nas dopingują.
Dzięki za rozmowę i powodzenia w kolejnych startach.
- Również dzięki i mam nadzieję, że będzie coraz lepiej.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów