eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 145
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Co z tym torem?!
 2007-05-02 13:08:58  Kamil Turecki    inf.własna
Zawodnicy Rybnickiego Klubu Motorowego już dwukrotnie przegrali na własnym obiekcie. Dwa tygodnie temu pogromcą okazał się KM Intar Ostrów, w minioną niedzielę gorzowska Stal. Zastrzeżenia jednak budzi nie sam fakt porażki, lecz styl jazdy rybniczan, którzy najwyraźniej niepewnie czują się na torze przy ulicy Gliwickiej.Podczas spotkania z drużyną ostrowską, która jest jednym z głównych faworytów do awansu do Ekstraligi, nawierzchnia była przyczepna. Przegrana z KM-em jest o tyle zrozumiała, że w ekipie Lecha Kędziory aktualnie ściga się trzech ex-rybniczan - Mikael Max, Peter Karlsson i Mariusz Węgrzyk, dla których górnośląski owal nie ma tajemnic. Tym bardziej, że pierwszy z nich poprawił swój dotychczasowy rekord, zresztą niepobity od 5 lat! Rybniczanom zabrakło około trzech wyścigów do zwycięstwa, gdyż po udanej złotej rezerwie w postaci Chrisa Harrisa, miejscowi nabrali wiatru w żagle. Było jednak już zbyt późno.
- To była ostatnia wpadka RKM-u na własnym torze - mówił po meczu Kędziora. Jednak się pomylił.

¦lązacy po udanym wyjeździe do Grudziądza mieli apetyt na jeszcze więcej. Ofiarą Rekinów miała zostać Stal Gorzów, która do Rybnika zawitała tylko w sześcioosobowym składzie. Styl jazdy gospodarzy pozostawiał jednak wiele do życzenia. Wprawdzie w nocy przed meczem mocno padało i z pewnością miało to wpływ na stan nawierzchni, ale tak doświadczeni zawodnicy jak Rory Schlein, Martin Smolinski, Renat Gafurov czy Roman Povazhny nie mogą zwalać winy na tor. A po części tak właśnie było.

- Nie rozmawiałem z trenerem na temat przygotowania toru - powiedział Gafurov. - Dzisiaj moje motocykle spisywały się fatalnie. Poza tym stan toru sprawił, że wyprzedzanie na dystansie było niezwykle trudne. - tłumaczył Smolinski. Schlein zdawał sobie sprawę, że 4 punkty to nie jest wynik, jakiego spodziewali się kibice i działacze klubu. Niedbale zdejmował kevlar, oczy wręcz błyszczały ze wściekłości, nerwowo majstrował przy silniku. Nie miał ochoty na rozmowę z proszącymi o autograf fanami. - To jest zły dzień. Taki tor. Zresztą, to też moja wina. - odpowiedział lakonicznie.

Odmienne zdanie ma trener RKM-u Mirosław Korbel: - Rozmawiałem z zawodnikami przed meczem i mówili, że tor po nocnym deszczu może być twardy. Naprawdę nie rozumiem, dlaczego teraz właśnie tym się tłumaczą. W Grudziądzu było bardzo twardo i jakoś nie sprawiło nam to większych problemów. Na meczu z Ostrowem tor był bardziej przyczepny, padł rekord toru, a spotkania nie wygraliśmy. Teraz przygotowaliśmy inny tor i również nie dało to zamierzonego efektu. Wysłucham rad zawodników i na następne spotkanie uda nam się przygotować taki tor, żeby wszystko zagrało. Pamiętajmy, że na wyjazdach trzeba jechać na takim torze, jaki przygotuje przeciwnik i trzeba tak samo walczyć. Nie ma taryfy ulgowej. Podsumowując, uważam, że zwalanie winy na tor nie jest dobrym wytłumaczeniem.

- Gospodarze przegrali na własne życzenie. Podejrzewam, że gdyby tor miał kilkunastocentymetrową warstwę przyczepnej nawierzchni, do genialnego Harrisa dołączyłby Schlein i Smolinski i to my bylibyśmy w opałach. - stwierdził Magnus Zetterstoem, który przed kilkoma laty bronił barw Rekinów.

Gdyby odnalezienie przyczyn bardzo przeciętnej postawy rybniczan było łatwe, pewnie kryzys byłby dawno zażegnany. Trudno jednoznacznie wskazać winowajcę. Zawodnicy tej klasy nie powinni tłumaczyć się torem. Z drugiej jednak strony wydaje się, że zawodzą kwestie organizacyjne, które jak domino pociągają za sobą kolejne problemy. Po odejściu z Rybnika pod koniec 2003 roku trenera Jana Grabowskiego współpraca kolejnych szkoleniowców z toromistrzami nie przynosi efektów. Nawierzchnia częściej jest zagadką dla miejscowych niż dla gości. Może czas na zatrudnienie ludzi, którzy naprawdę znają się na przygotowaniu toru i potrafiliby dogadać się z trenerem?
Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Innpro ROW Rybnik vs Pres Toruń
w
torek 20:00

Stelmet Falubaz Zielona Góra vs BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30

Krono Plast Włókniarz Częstochowa vsGezet Stal Gorzów 
niedziela 17:00

Betard Sparta Wrocław vsOrlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

Fogo Unia Leszno vs Abramczyk Polonia Bydgoszcz 
niedziela 13:00

Cellfast Wilki Krosno vs Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

2

4

+36

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 2 4 +24
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 2 2 +22
5 Innpro ROW Rybnik 2 1 -4
6.  Gezet Stal Gorzów 2 1 -8
7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

2

0 -20
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  2

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 2 4 +28
2. Cellfast Wilki Krosno 2 4 +10
3. Hunters PSŻ Poznań  2 3 +18
4.  Fogo Unia Leszno 2 2 +31
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu