SGP-SON-U21
Chris Holder w ubiegłym sezonie do końca walczył o medal Indywidualnych Mistrzostw Świata. Początek tegorocznych zmagań w cyklu Speedway Grand Prix nie wyszedł mu jednak zbyt dobrze. Nadzieję na dalszą poprawę występów daje ten w Cardiff, gdzie rywalizację zakończył w półfinale, gromadząc 10 punktów.
W rozmowie z naszym portalem Holder podkreślił, że cały czas zmaga się z problemami sprzętowymi. I choć występ podczas poprzedniej rundy był już lepszy, to nadal ma on jeszcze sporo do poprawy. – Nie jechałem tak źle. Udało mi się wywalczyć kilka punktów. Wciąż jednak nie byłem do końca zadowolony ze swojego sprzętu. On nadal nie jest taki, jakiego potrzebuję. Cały czas jeżdżę i ciężko się staram, aby odnaleźć to coś. Nie czuję się komfortowo, to trochę frustrujące, ponieważ wiem, że to potrafię, nie mam po prostu szybkości, której potrzebuję. Nadal staram się znaleźć coś, co będzie pracować nieco lepiej. Niewiele jednak mogę zrobić. Muszę nadal szukać i dowiedzieć się, co muszę zrobić, aby być szybszym. To wszystko. Awans do półfinału był dobry, nawet pomimo tego, że nie udało mi się dostać do finału. Nie jestem jednak wystarczająco szybki, dlatego skończyłem w tym miejscu – podsumował swój występ w Cardiff, Chris Holder.
Principality Stadium (dawne Millennium) to miejsce przyjazne dla Australijczyka. Wygrywał na nim dwukrotnie, w latach 2010 i 2012 i z pewnością lubi on tam wracać. Gdyby jego sprzęt spisywał się nieco lepiej, mógł on pokusić się o jeszcze lepszy wynik końcowy. – Naprawdę cieszę się z zawodów w tym miejscu. To piękny stadion, przeważnie tor jest świetny, tym razem było podobnie, było kilka dobrych wyścigów. To po prostu frustrujące, gdy nie ma się tego, czego się potrzebuje. Walczysz tak mocno, jak tylko potrafisz, a jednak nie zdobywasz tak naprawdę punktów, których potrzebujesz. Jak już o tym mówiłem, ten sezon wygląda podobnie przez cały czas. Teraz jest nieco lepiej, jednak nie tak, jak bym tego chciał. Niewiele więcej mogę zrobić, muszę po prostu szukać czegoś lepszego, jechać dalej i mieć nadzieję, że coś się zmieni – dodał.
Miejsce, w którym popularny Chrispy znajdował się rok temu było z pewnością lepsze. Tym razem musi się on już raczej skupić głównie na walce o utrzymanie w cyklu. Do końca zmagań zostało jeszcze 6 rund, będąc zatem w połowie serii, wszystko teoretycznie może się jeszcze zdarzyć. – Z pewnością pierwsza ósemka to mój główny cel. Nie zamierzam się poddawać. Nadal będę cały czas próbował i mam nadzieję, że za każdym razem będzie odrobinę lepiej i zakończę sezon z dobrym wynikiem. Jednocześnie jednak strasznie mnie to wkurza, ponieważ wiele zrobić nie mogę. W tej chwili jestem rozdarty pomiędzy taką jazdą i staraniem się, aby być lepszym (uśmiech).
Karuzela cyklu Speedway Grand Prix 2017 zakręci się ponownie 12 sierpnia w szwedzkiej Målilli. Miejsce to większość zawodników powinno znać lepiej, prawie każdy miał bowiem już okazję do startów na owalu miejscowej Dackarny. – Tor w Målilli jest dobry, nadaje się do ścigania. Naprawdę lubię to miejsce. Jak już mówiłem, muszę po prostu mieć nieco lepsze motocykle. Czuję się dobrze, mój sprzęt musi się poprawić, wówczas będę szczęśliwy. W tym momencie jest ciężko. Wielu zawodników ma jednak ten sam problem. Muszę kontynuować pracę i mam nadzieję, że wcześniej niż później będzie dobrze – podkreślił optymistycznie.
W ostatnich dniach głośno zrobiło się o zawieszeniu Holdera na 28 dni na Wyspach Brytyjskich. Wszystko to pokłosie pojedynku z Poole Pirates, w którym większość zawodników odmawiała w pewnym stopniu jazdy w tych zawodach. Wszystko spowodowane było, w opinii głównych bohaterów żużlowego spektaklu, bardzo złą nawierzchnią toru w King’s Lynn. O całą sprawę zapytaliśmy zatem głównego uczestnika wspomnianych wydarzeń. – Uważam, że tor w tamtym spotkaniu nie był odpowiednio dobry. Próbowali go naprawić, ja wróciłem na niego i próbowałem na nim jechać. Był lepszy, jednak moim zdaniem nadal nieodpowiednio dobry, aby się na nim ścigać. Nie zamierzam ryzykować swoim życiem na torze takim, jaki był wtedy. Tak to właśnie wyglądało – wyjaśnił swoje postępowanie.
Krótko przed turniejem o Speedway Grand Prix Wielkiej Brytanii, doszło do zmiany na stanowisku opiekuna toruńskiej drużyny, której barwy reprezentuje właśnie Australijczyk. Jacka Gajewskiego zastąpił Jacek Frątczak, choć do końca rundy zasadniczej pozostały zaledwie cztery spotkania. Dodatkowo nikt wcześniej nie konsultował się z zawodnikami, nie ma więc pewności, czy ta korekta w sztabie przyniesie wymierne, założone efekty. – Nie wiem, czy to pomoże. Tak naprawdę nie wiedziałem o tym dosyć długo, w nocy przed turniejem w Cardiff dostałem wiadomość, że to się stało. Byłem nieco zaskoczony, jednak nie wiem, co to przyniesie. Poczekamy i zobaczymy. Być może działacze powinni porozmawiać z zawodnikami o tych rzeczach. Nie sądzę, żeby którykolwiek z nas wiedział o tym, co się dzieje. Dostałem wiadomość, że jest nowy menedżer i tyle. Zaskoczyło mnie to trochę, ale powiedziałem „w porządku”. Kto wie, zobaczymy. Menedżer nadal nie pojedzie na motocyklu. Nie wiadomo, czy to przyniesie jakąkolwiek poprawę – stwierdził na koniec rozmowy z portalem eSpeedway.pl, Chris Holder.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów