SGP-SON-U21
Chris Harris po raz kolejny zakończył udział w Grand Prix poza pierwszą ósemką i... po raz kolejny liczy, iż kierownictwo cyklu przydzieli mu przepustkę do przyszłorocznych startów w Mistrzostwach Świata. Czy na nią zasłużył? „Bomber” uważa, że tak. Teraz wszystko w rękach BSI.
Ostatni turniej tegorocznego Grand Prix nie był dla Brytyjczyka udany. Po czterech startach nie miał on nawet punktu na swoim koncie. - W swoim pierwszym starcie byłem dość szybki na starcie, jechałem za plecami Tomasza, jednak na dystansie okazało się, że nie ma odpowiedniej mocy. Wzięliśmy więc drugi motocykl, niestety nie spisywał się on należycie. Na ostatni bieg wskoczyłem na trzecią maszynę i w ładnym stylu zwyciężyłem - mówi „Bomber”. Chris poprawił swoje samopoczucie w ostatnim biegu kiedy udało mu się pokonać m.in. późniejszego zwycięzcę Nicki Pedersena. - Fajnie, że udało się wygrać ostatni wyścig w tegorocznym cyklu Grand Prix. Teraz nie pozostaje mi nic innego jak tylko ściskać kciuki za to abym dostał „dziką kartę”. Chcę startować w Grand Prix przynajmniej przez kilka najbliższych sezonów - dodaje Brytyjczyk.
Harris ukończył rozgrywki na czternastym miejscu, jednak uważa, iż zasługuje na miejsce w przyszłorocznym cyklu. - Myślę, że zasłużyłem na kolejną szansę. Zwyciężyłem w finale Mistrzostw Wielkiej Brytanii. Ludzie mówią, że to właśnie ja jestem numerem jeden na Wyspach. Ponadto w swoim ostatnim biegu pokonałem dwóch zawodników, którzy wystartowali dziś w finale Rune Holtę i Nicki Pedersena. Uważam więc, że są podstawy do tego abym dostał przepustkę do przyszłorocznego cyklu - twierdzi „Bomber”.
Nie od dziś wiadomo, iż Harris ma olbrzymie problemy z dostosowaniem się do jazdy na twardych torach. A takie właśnie nawierzchnie najczęściej można spotkać podczas turniejów Grand Prix. - Zdaje sobie sprawę, że mam problemy na twardych torach. Moje wyniki nie są wtedy najlepsze. Muszę nad tym popracować. Jak to zrobić? Być może trzeba by było spędzić jeden lub dwa sezony w takim klubie jak Polonia. W ostatnim swoim starcie udowodniłem, że potrafię się ścigać również na takiej nawierzchni. Gdybym miał okazję do regularnych startów na tego typu torze z pewnością pomogłoby mi to w rywalizacji z najlepszymi - uważa zawodnik Coventry Bees.
Polski zespół Harrisa, KM Ostrów pożegnał się ze startami na zapleczu Ekstraligi i w przyszłym sezonie będzie rywalizował w drugiej lidze. Z oczywistych względów starty na tym poziomie nie interesują Brytyjczyka. - Z pewnością zmienię klub. Nie chcę startować w drugiej lidze. Najlepiej byłoby występować w Speedway Ekstralidze i tam właśnie będę się kierował. Na chwilę obecną nie otrzymałem jednak żadnych ofert - zakończył Harris.
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Pres Toruń
wtorek 20:00
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00
Betard Sparta Wrocław vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Fogo Unia Leszno vs
Abramczyk Polonia Bydgoszcz
niedziela 13:00
Cellfast Wilki Krosno vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów