SGP-SON-U21
Nowe tłumiki, które obligatoryjnie miały zostać wprowadzone w tym sezonie stały się głównym przedmiotem sporu na linii FIM - zawodnicy. Cała czołówka światowa jak jeden mąż negatywnie wypowiada się w tej sprawie. Wyłom w tej grupie zrobił Chris Harris. Dla Brytyjczyka jazda na nowych tłumikach nie stanowi problemu!
Trzykrotnie w tym sezonie Bomber miał okazję do spróbowania swoich sił na nowych tłumikach. Każdy z tych występów kończył się dobrym rezultatem, Brytyjczyk zwyciężył m.in. w Kwalifikacjach do cyklu Grand Prix, które rozegrano w chorwackim Gorican. - Nowe tłumiki powoli wchodzą do żużlowego światka. Szczerze mówić to nie mam z tym żadnych problemów. Odjechałem już trzy imprezy na nowych tłumikach i byłem zadowolony. W Anglii wywalczyłem 16 punktów a w Eliminacjach do cyklu Grand Prix zdobyłem 14 oczek i zająłem pierwsze miejsce - przypomina Harris.
Skąd więc tak negatywne nastawienie pozostałych zawodników? Harris ma na to odpowiedź. - Wielu zawodników narzeka na te tłumiki, gdyż przyzwyczaili się do tych poprzednich, po prostu potrzeba popracować nad nimi - uważa Bomber.
Głównym zarzutem jaki jest stawiany nowym tłumikom, jest fakt iż nadmiernie niszczą silniki. Także w tej kwestii Harris ma odmienne zdanie. - Nie zgadzam się z tą opinią. Brian Karger testował silniki z nowymi tłumikami. Można odjechać na nich taką samą liczbę spotkań jak na tych starszych tłumikach. Jedyną różnicą jest mniejszy hałas, który wydobywa się z motocykla - twierdzi Brytyjczyk.
Od przyszłego sezonu nowe tłumiki będą używane nie tylko w zawodach międzynarodowych, ale także w rozgrywkach ligowych. - Absolutnie nie będzie to dla mnie problemem. Startowałem na nich w eliminacjach i odniosłem dobry rezultat. Myślę, że sporo ludzi było zaskoczonych jak dobre mogą być te nowe tłumiki - mówi kapitan Coventry Bees.
Tegoroczny sezon jest wyjątkowo udany dla Bombera. Harris świetnie bardzo dobrze spisuje się w rozgrywkach ligowych. Przede wszystkim jednak notuje progres wyników w cyklu Grand Prix. To szczególnie ważne, gdyż przed sezonem 2010 wielu kontestowało przyznanie kolejnej dzikiej karty dla Chrisa.
- Istotnie ten sezon jest naprawdę udany, utrzymuję równą formę od początku rozgrywek. Wyniki, jakie osiągam w Grand Prix są zadowalające, więc nie mogę narzekać. W Elitserien radzę sobie całkiem dobrze a to przecież jedna z najmocniejszych lig świata. W Polsce rywalizuje w I lidze, jednak tutaj też startuje kilku niezłej klasy zawodników, ponadto mamy jasno wytyczony cel – awansować do Speedway Ekstraligi tam gdzie jest miejsce rzeszowskiego klubu - akcentuje zawodnik Marmy-Hadykówki Rzeszów.
Najbliższy turniej Grand Prix zostanie rozegrany na Millenium Stadium w Cardiff. Obiekt w stolicy Walii powoli staje się nową mekką brytyjskiego żużla. Tam też Bomber przeżył swój największy sukces sportowy w dotychczasowej karierze – zwyciężył w Grand Prix Wielkiej Brytanii 2007. - To oczywiście specjalne miejsce. Zwycięstwo w Cardiff jest czymś niesamowitym, nie tylko dla Brytyjczyków, ale także dla innych zawodników, w końcu wielu z nich startowało w lidze angielskiej i może liczyć na wsparcie ze strony licznej grupy kibiców - twierdzi Chris.
Drugą imprezą pod względem prestiżu obok Grand Prix jest Drużynowy Puchar Świata. Rozgrywki o Puchar Ove Fundina zostaną zainaugurowane m.in. w Anglii, na torze King’s Lynn. To otwiera przed Brytyjczykami okazję do bezpośredniego awansu do Finału. - Mamy sporą szansę wygrać te zawody. Każdy z nas doskonale zna ten obiekt. Scott i Lee całkiem nieźle radzą sobie w tym sezonie. Nawet, jeśli nie zwyciężymy to z pewnością pojedziemy w turnieju barażowym i jestem przekonany, że znajdzie się dla nas miejsce w Finale. Jeśli to będzie nasz dzień możemy wygrać z każdym - odgraża się Harris.
Finał Drużynowego Pucharu Świata odbędzie się w stolicy duńskiego speedway’a – Vojens. - Tamten obiekt jest krótki techniczny, niczym nie odbiega od pozostałych torów na Półwyspie Jutlandzkim. Teoretycznie więc powinien nam odpowiadać, jednak na tym etapie rywalizacji startują najlepsi żużlowcy Świata, wiec z pewnością nie będzie łatwo - kończy Bomber.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów