eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 148
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Bartosz Zmarzlik: Na pewno szkoda tego wykluczenia
 2016-07-26 12:15:52  Stanisław Wrona    inf. własna

Reprezentacja Polski w duńskim Vojens wywalczyła w sobotę bezpośredni awans do finału tegorocznego Drużynowego Pucharu Świata. Jednym z filarów polskiej ekipy był z pewnością Bartosz Zmarzlik, który zdobył 9 punktów. W ostatnim swoim biegu był on jednak kontrowersyjnie wykluczony.

Po wyraźnie lepszym początku, końcówka była nerwowa. Zwłaszcza po wspomnianym wykluczeniu, po którym Duńczycy odrobili straty do zaledwie jednego punktu. – Próbowaliśmy do końca zachować zimną krew. Najważniejsze, że jesteśmy w wielkim finale. Taki był plan, bo baraż byłby niezwykle ciężki – mówił po wywalczeniu sobotniego awansu, Bartosz Zmarzlik.

To właśnie decyzja sędzi Susanne Hüttinger, która po zdarzeniu w pierwszym łuku wykluczyła polskiego reprezentanta, wywołała sporo kontrowersji. Zmarzlik wprawdzie trącił łokciem Nielsa-Kristiana Iversena, zrobił to jednak w momencie, w którym Duńczyk się na niego "nakładał". Powtórzenie wyścigu w pełnej obsadzie było naturalne, tak się jednak nie stało. – Na pewno szkoda tego wykluczenia. Była to dziwna sytuacja. Trudno – nie było źle. Myślę, że ten tor nie należy do najłatwiejszych. Chodzi o regulację do niego, bo każdy bieg jest inny. Myślę jednak, że pod koniec szybkość już naprawdę znalazłem. Z biegu na bieg byłem szybszy, co zresztą widać po punktacji – 1,2, przy czym ta „dwójka” była też na finiszu. Następnie były dwie „trójki”. Potem też, jak wyszedłem z łuku, myślałem, że jest fajnie i mogli powtórzyć bieg. Pierwszy raz się znalazłem jednak w sytuacji, że było takie zdarzenie w pierwszym łuku i bieg był niepowtórzony. Trudno, to już jest historia i jedziemy dalej – dodał, nawiązując do całej sytuacji.

W poprzednich latach zawody w Vojens charakteryzowały się większymi emocjami. Tym razem wyprzedzeń nie było zbyt wiele, choć wpływ na to może mieć nawierzchnia duńskiego owalu. W ostatnich sezonach są na nim rozgrywane bowiem głównie imprezy światowego formatu, a w sezonie 2016 nie odbywają się tam nawet czwórmecze z duńskiej 1. Division. – Według mnie tor w Vojens jest ogólnie ciężki do takich rzeczy, jak wyprzedzanie, a nie tylko podczas tego półfinału. Był on dziwny (śmiech). Gdy po równaniu jechało się z pierwszy pól, trzeba było mieć naprawdę mocny motocykl. Potem były takie ślady, że motor tak wirował, jak na lodzie. Gdy z kolei złapało się tam jakiś „ślad” po zewnętrznej, to naprawdę mega „trzymało”. Trzeba było wygrać dobrze start, dojechać do jakiejś tam linii i pokonywać łuki w miarę jak najmniej złamanym motocyklem – podkreślił.

Wychowanek gorzowskiej Stali próbował wprawdzie rozpędzania się po "szerokiej". W trakcie zawodów doszedł jednak do wniosku, że ścieżki przy krawężniku dawały większą przewagę. – W pierwszych biegach byłem zaskoczony, bo zaczęli nagle jechać po szerokiej. W tamtym roku na pewno tak, na początku nie było. Później ja wjeżdżałem w tą „dużą”, fajnie mnie tam ciągło, ale jak widzieliśmy, z krawężnika się lepiej wyjeżdżało. Potem wróciłem do niego i już było znacznie lepiej.

Po wywalczeniu awansu do finału Polacy chcieli jednak pojawić się również na barażu w Manchesterze. Obserwacja jednego z przeciwników, oraz nawierzchni na Narodowym Stadionie Żużlowym może się przydać. Jeśli chodzi natomiast o pozostałych rywali na turniej finałowy, to nasi zawodnicy nie mają szczególnych upodobań, zwłaszcza dlatego, iż z każdym trzeba będzie walczyć, wchodząc na wyżyny swoich umiejętności. – Myślę, że zjawimy się w piątek na turnieju barażowym. Na pewno będziemy ciut szybciej. Nie mamy preferencji odnośnie pozostałych przeciwników w finale. Ze wszystkimi będzie ciężko walczyć i musimy być niezwykle skoncentrowani, aby pojechać o jak najlepszy rezultat. Na pewno mamy jeszcze trochę czasu na jakieś przemyślenia odnośnie toru, na którym odbędzie się ten finał – podsumował Bartosz Zmarzlik.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu