eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 123
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Bartkowiak po pierwszym treningu. Ma jedną wątpliwość
 2020-05-30 15:57:33  Filip Mikha    Przegląd Sportowy

Wszystkie kluby PGE Ekstraligi mają już za sobą pierwsze treningi. Młodzieżowiec Moje Bermudy Stali Gorzów, Mateusz Bartkowiak przyznaje po pierwszych jazdach, że z jednym mechanikiem da się ścigać. Kłopot pojawia się w warunkach meczowych, kiedy zawodnicy nie mają tyle czasu co na treningu.

Ile okrążeń wykonałeś podczas pierwszego treningu?
M.B: - Dokładniej nie liczyłem, ale miałem dziewięć wyjazdów. Na każdym zaliczałem od sześciu do siedmiu kółek. W sumie będzie to około 60.

To duża dawka jak na jeden trening?
M.B: - Bardzo duża, bo w sumie trenowaliśmy pięć godzin.

Czy po tych pierwszych zajęciach, na razie jeszcze indywidualnych, napięcie zeszło?
M.B: - Trochę tak, ale jeszcze brakuje do stwierdzenia, że wszystko jest super. Myślę, że dopiero po startach spod taśmy wejdę w odpowiedni rytm. Przyznaję, że nie mogłem doczekać się tego pierwszego wyjazdu. Od kiedy ścigam się na motocyklach zawsze pierwsze wiosenne treningi rozpoczynałem najwcześniej jak tylko było to możliwe. Jestem na początkowym etapie kariery, a w takich chwilach im szybciej zaczyna się jazdę, tym lepiej.

Jakie wysnułeś wnioski po pierwszych próbnych jeszcze jazdach?
M.B:
- Wnioski były wyciągane na bieżąco i omawiane wśród całej ekipy. W ogóle atmosfera była bardzo przyjemna, bo miło było spotkać się po tak długim czasie. Jeżeli chodzi o mnie, to jeszcze potrzebuję trochę kontaktu z motocyklem, żeby lepiej balansować ciałem w trakcie jazdy. Muszę mieć też więcej luzu w jeździe, ale to się nabierze wraz z ilością przejechanych kółek. Pierwsze jazdy po długiej przerwie zawsze są trochę dziwne. Sporo czeka mnie pracy nad doszlifowaniem techniki startowej. W sumie pracy do wykonania jest nadal sporo. Kolejne zajęcia już w sobotę.

A zakwasy będą?
M.B:
- Nie, pod względem fizycznym jestem bardzo dobrze przygotowany. Skoro po przejechaniu tylu okrążeń nie czułem się mocno zmęczony, to znaczy, że wszystko jest w porządku.

Co robiłeś przez ostatnie dwa miesiące w oczekiwaniu na pierwszy wyjazd na tor?
M.B: - Najpierw dużo trenowałem w domu, ale nie z ciężarami. Wolę ćwiczyć z własną masą, czyli przykładowo podciągania czy ćwiczenia z gumami. Ponadto, jak już można było wychodzić z domu, to sporo jeździłem na rowerze. Poza tym cały czas trenowałem na motocrossie, bo przy domu mam własny tor. Sporo czasu poświęciłem też na analizę ubiegłorocznych startów, szukałem błędów, które będę chciał w tym roku wyeliminować. Pracowałem w warsztacie przy sprzęcie. Nie tylko sportem jednak żyłem, bo miałem także lekcje on-line, od chwili kiedy zamknięto szkoły.

W planie nie ma żadnych sparingów, choć może uda się przed inauguracją ligową jednak coś odjechać, o ile pojawi się odpowiednia zgoda. Czy taka kontrolna jazda dużo pomogłaby w przygotowaniu się do walki ligowej?
M.B:
- Nie wiem, bo pierwszy raz będziemy zapewne w takiej sytuacji. Zawsze były sparingi punktowane i jakieś inne kontrolne jazdy towarzyskie. Sam jestem ciekawy, jak to wszystko wypadnie, aczkolwiek fajnie byłoby zaliczyć jakiś test przed pierwszym meczem. Taki sparing ważniejszy jest chyba dla najlepszych zawodników, żeby mogli sprawdzić się na tle silnych rywali. W moim przypadku czy innych juniorów ważne będzie sprawdzenie się na tle naszych seniorów. Dlatego tak ważne będą treningi spod taśmy.

Kiedy przyjdzie czas na testowanie sprzętu?
M.B:
- Najpierw trzeba się, mówiąc kolokwialnie, ,,wjeździć’’ indywidualnie, ale już na tym etapie można powoli zacząć obserwować zachowania się poszczególnych motocykli i dokonywać pierwszych korekt. Natomiast takie główne testowanie przyjdzie z chwilą startów spod taśmy, bo też trzeba będzie mieć punkt odniesienia.

Wiemy już, że od drugiej kolejki na trybuny powrócą kibice. Co prawda jeszcze nie w komplecie, ale jak odebrałeś informację, że jest zgoda na zapełnienie 25 procent wszystkich obiektów?
M.B:
- Ucieszyłem się jak wszyscy w naszym zespole. Powiedzmy sobie otwarcie, że jazda przy zupełnie pustych trybunach nie jest wcale fajna. Mieliśmy przykład na treningu. Było głośno i cicho. Głośno od ryku naszych silników, cicho bo nikt nam nie kibicował. Bardzo dziwne uczucie. Publiczność na trybunach dodaje kolorytu. Kibice nawet jak pokrzyczą, pogwiżdżą to tworzą atmosferę. A jak już biją brawo czy serdecznie machają, to takimi gestami budują każdego zawodnika. Powtórzę, że cieszę się z powrotu widzów, ale mam jedną wątpliwość.

Jaką?
M.B:
- Nie chodzi tu bezpośrednio o kibiców, ale skoro pojawiła się zgoda na ich udział w widowiskach, nawet w ograniczonym zakresie, to jednak powinna być zgoda na większą liczbę mechaników. Najlepiej byłoby, gdyby mogły być całe teamy, ale skoro już są ograniczenia, to zachęcałbym do ponownej analizy, czy nie dałoby rady zwiększyć limitów mechaników? Żeby było przynajmniej dwóch na każdego zawodnika.

Czy podczas treningów czuło się brak tego drugiego mechanika?
M.B:
- Na treningach nie stanowi to aż takiego problemu, bo tu nikt nikogo nie pogania. Można spokojnie przejrzeć motocykl, dokonać wszystkich napraw, korekt i jak już jest sprzęt przygotowany daje się sygnał trenerowi, a ten wtedy wypuszcza na tor. W meczach o wszystkim decyduje regulamin i sędzia. Oczywiście nie wiem, jak to będzie wyglądało w rzeczywistości, bo nigdy tego nie przerabialiśmy. Ale obawy mam i nie tylko ja, bo słyszę, że praktycznie wszyscy zawodnicy podnoszą ten problem.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

14

31

+162

2.  Betard Sparta Wrocław 14 19 +30
3. ebut.pl Stal Gorzów 14 19 -37
4.  KS Apator Toruń 14 15 -7
5  ZOOleszcz GKM Grudziądz 14 14 -58
6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra  14 13 -33
7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

14

12 -50
8. Fogo Unia Leszno 14

11

-87
 2. Speedway Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów 14 28 +128
2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz 14 27 +162
3. Innpro ROW Rybnik 14 23 +63
4. Cellfast Wilki Krosno 14 19 -20
5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  14 18 -16
6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 14 13 -54
7. Texom Stal Rzeszów 14 9 -80
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 

14

3

-182
Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno   10 21 +94
2.  Unia Tarnów  10 15 +55
3.  Polonia Piła 10 11 +18
4.  OK Kolejarz Opole 10 11 -39
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 10 10 -23
6. Trans MF Landshut Devils 10 6 --105





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

1


 

2. Dackarna Malilla 1

3. Indianerna Kumla  1

 

4. Lejonen Gislaved 1

 


5. Piraterna Motala 1

 

6. Rospiggarna Hallstavik 1

7. Smederna Eskilstuna

1



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik  111
2. Robert Lambert 90
3.   Fredrik Lindgren 88
4.  Jack Holder 87
5. Mikkel Michelsen 87
6. Martin Vaculik 75
7. Daniel Bewley 73
8.  Dominik Kubera 68
9. Leon Madsen 60
10.  Szymon Woźniak 50
11.  Jason Doyle 47
12.  Kai Huckenbeck  43
13.  Andrzej Lebiediew 43
14.  Jan Kvech  28
15.  Tai Woffinden  23
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu