eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 151
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SEC

  Artiom Łaguta: Pokazaliśmy, że pamiętamy te czasy
 2015-04-15 06:27:44  Stanisław Wrona    inf. własna

2. runda Speedway Best Pairs Cup, która odbyła się w sobotę w niemieckim Güstrow, to przede wszystkim pokaz siły Rosjan. Zdecydowanie najlepszy duet do zwycięstwa poprowadził Artiom Łaguta, który jadąc w parze z bratem Grigorijem do dorobku Sbornej dorzucił 15 punktów, a na miejscowym torze startował po raz pierwszy.

Młodszy z rodzeństwa w Güstrow niemalże "latał", choć kilkukrotnie zamieniał się polami startowymi ze swoim bratem. Dzięki umiejętnej jeździe w duecie Rosjanie w sobotę nie mieli sobie równych. Jak się okazuje w osiągnięciu tak dobrego wyniku Artiomowi pomógł jeden z silników, na którym startował w ubiegłym sezonie. – Wszystko mam z tamtego roku. Silnik, na którym zawsze startowałem w Tarnowie, właśnie na nim startowałem w tych zawodach. Cieszę się z tego, że dzisiaj wygraliśmy. Na pewno byliśmy mocni, ja byłem mocny, podobnie Grisza, pojechaliśmy dobrze, dlatego te zawody były dla nas udane. Przed zawodami życzyłem sobie dzisiejszego zwycięstwa, ale oczywiście nie wiedzieliśmy, czego się spodziewać. Nie spodziewałem się, że będzie to takie łatwe. W końcu nasza drużyna była tą, która pojechała bardzo dobrze - nie ukrywał zadowolenia z osiągniętego sukcesu Artiom Łaguta.

Jak już wspominaliśmy na tym niemieckim owalu Rosjanin startował po raz pierwszy, wcześniej mógł go oglądać tylko w telewizji. Być może to właśnie ta nieznajomość pomogła mu podejść do zawodów bez zbędnej presji. – Nie znałem tego toru, może dlatego było tak dobrze. W Toruniu mi zawsze nie do końca pasowało i nie mogłem się dopasować. W ogóle po tamtych zawodach miałem problemy z silnikiem, okazało się, że coś było nie tak. Tam na czwartym biegu dopiero wszystko zadziałało i go wygrałem. Później poprawione zostały wszystkie silniki i w tych zawodach było już naprawdę bardzo dobrze - dodał, oceniając swój występ.

W dobraniu odpowiednich ustawień mogła przeszkodzić sobotnia aura, która ani na chwilę nie dawała spokoju organizatorom. Na szczęście zawody udało się bezpiecznie zakończyć, a pomimo padającego deszczu reprezentanci Rosji sprawiali wrażenie, jakby im to w ogóle nie przeszkadzało. – Ja wszędzie jadę z jedną zębątką, nic nie zmieniałem. Po prostu wyjechałem na próbę toru, zobaczyłem jaka jest jego trajektoria i jak to wszystko wygląda. Startowałem na nim pierwszy raz, jednak w niczym mi to nie przeszkodziło. Przy wyjściu z łuku można było nabrać większej prędkości. Dla każdego jednak te warunki były równe.

W zawodach młodszy z Łagutów startował w kevlarze klubu z Esbjerg. To właśnie tam 9 maja odbędzie się ostatnia runda tegorocznego SBPC. Tor w tym duńskim mieście może być sprzymierzeńcem Artioma, ponieważ od kilku lat jest on związany z miejscowym klubem. Zaznaczmy, że Rosja cały czas ma szansę na zwycięstwo w całej serii, co może dać zawodnikom dodatkowego "kopa". – Ja tam będę startował już trzeci rok, mi ten tor w Esbjerg pasuje. Jest on taki krótki, malutki, taki czarny. Mnie zawsze on odpowiadał, około 10-11 punktów średnio na nim zdobywałem. Jednak to była liga duńska i obsada była nieco słabsza, jak będzie się tam odbywać trzecia runda Speedway Best Pairs, to każdy bieg będzie mocny - ocenił obiektywnie zawodnik.

Przed nami niebawem eliminacje do Speedway Grand Prix oraz do Speedway European Championships. Jak przyznaje nasz rozmówca w tej chwili będzie on chciał skupić się na rozgrywkach europejskiego czempionatu, nie chce bowiem brać na siebie zbyt dużej ilości imprez. – Ja chcę wystartować tylko w eliminacjach do mistrzostw Europy, czyli do SEC. Nie chcę brać na siebie za dużo, bo później będę zbyt zmęczony. Trzeba się na coś jednego zdecydować i tam jechać - podkreślił.

W sobotnich zawodach rosyjscy bracia niejednokrotnie pokazali świetną jazdę parą. Tym samym mogliśmy oglądać niekiedy popisową jazdę, z której kiedyś znani byli ci zawodnicy. Artiom przyznaje, że tęskni za czasami, gdy mógł startować w jednej parze ze swoim bratem i jeśli tylko kiedyś nadarzy się podobna okazja, to byłby z tego oczywiście zadowolony. – Kiedyś razem startowaliśmy w Rosji i tak było zawsze, w każdym biegu. W tych zawodach pokazaliśmy, że pamiętamy te czasy, gdy razem jeździliśmy w parze w rosyjskiej lidze. Kiedyś chciałbym znowu pojechać z Griszą w jednej drużynie, ale zobaczymy, co nas czeka. Jeśli któryś z zespołów będzie potrzebował nas obu, to na pewno chciałbym do tego wrócić - podsumował Artiom Łaguta.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu