Aktualności
Artiom Łaguta wziął udział w turnieju o 69. Zlátą Přilbę w Pardubicach. Rosjanin był jednym z zawodników rozstawionych w zmaganiach ćwierćfinałowych. Trafił jednak do mocniejszej z grup i nie udało mu się awansować dalej. Teraz za cel obiera sobie walkę o medal w ostatnim finale Indywidualnych Mistrzostw Europy.
Przypomnijmy, że w słynnym, pardubickim turnieju zawodnicy startują w sześciu, zdobywając za zajęte miejsca odpowiednio 5,4,3,2,1 i 0 punktów, a do końcowego rachunku liczą się dwa najlepsze starty, wywalczone przez każdego z nich. W takich warunkach Łagucie, z 7 zdobytymi "oczkami, nie udało się awansować do półfinałów, z pewnością nie robił z tego jednak tragedii i cieszył się, że mógł wziąć udział w tych zmaganiach. – Najważniejsze, że pojeździłem w tych zawodach. Nie było żadnej presji. Jak było dobrze, to było dobrze. Nie spasowałem po prosu motorów do końca tak, jak w Polsce, czy na innych torach. Ciężko było to zrobić, to jechaliśmy na bardzo twardym torze, który jest w Pardubicach. „Vaszek” Milík jeździ tam częściej i wie, co i jak. Nie tylko ja tak pojechałem, jeszcze paru takich dobrych zawodników również – mówił o swoim występie w Pardubicach, Artiom Łaguta.
Brak sympatii do twardego owalu mógł nieco dziwić, ponieważ w Grudziądzu, gdzie od trzech lat startuje Rosjanin, jest najprawdopodobniej najtwardszy tor w Polsce. Według niego nawet Tarnów, gdzie występował wcześniej, nie ma podobnego, do tego w Pardubicach. – W Grudziądzu jest twardo, ale jednak nie ma 400 metrów (śmiech). Wcześniej w Tarnowie nie było tak twardo. Ten tor jest taki trochę dziurawy. Zawody jednak w sumie były super, mogły się podobać. Gdybym pojechał lepiej w ostatnim biegu, awansowałbym. Zmieniłem motory i po tej zmianie to się nie udało – dodał.
Klub w Polsce, którego barwy Łaguta reprezentuje od trzech lat, walczył w zakończonym sezonie o utrzymanie. Na kolejny sezon ambicje mają być znacznie większe, w związku w czym pojawiło się już nawet hasło „jedziemy po medal”, zwiastujące poważniejsze plany grudziądzkich działaczy. Nie wiadomo jednak jeszcze, kto miałby wzmocnić tę ekipę. – Mam nadzieję, że klub z Grudziądza coś pozmienia i będzie dobrze. Na razie jednak nic nie wiem. Z kimś tam z pewnością rozmawiają – skwitował krótko.
Nie ma co ukrywać, że kończący się sezon był dla Rosjanina bardzo dobry. Znacznie poprawił on występy na polskich torach, udało mu się wywalczyć awans do przyszłorocznego cyklu Speedway Grand Prix i nadal liczy się w walce o medale Indywidualnych Mistrzostw Europy. Ostatni, zaległy finał tej serii zaplanowany jest na najbliższą sobotę (14.10) w Lublinie. – Do końca została mi jeszcze jedna runda Mistrzostw Europy. Najważniejsze to pojechać tam bardzo dobrze i już będzie koniec sezonu. Był on w moim wykonaniu bardzo dobry. Zająłem trzecie miejsce pod względem średnich w ekstralidze. To było dla mnie najważniejsze. Chciałem chociaż raz być w pierwszej piątce, ale byłem trzeci, zatem skończyło się to jeszcze lepiej. Jestem z tego sezonu naprawdę zadowolony. Teraz trzeba bardzo dobrze przepracować zimę i przygotować się już na następny rok – podkreślił.
W tej chwili Łaguta plasuje się na 3. miejscu w klasyfikacji europejskiego czempionatu. Nie stracił on jednak jeszcze szans i nadziei nawet na zwycięstwo w całych zmaganiach. Jako przykład przypomniał sytuację Nickiego Pedersena, z ubiegłego sezonu, kiedy to w Rybniku odrobił znaczną stratę do czołówki serii. – Na pewno w Mistrzostwach Europy chciałbym wywalczyć medal, a najlepiej jeszcze złoty. Lebiediew teraz ma końcówkę sezonu bardzo słabą. „Vaszek” Milík ma dobry okres, ale on wyprzedza mnie tylko o dwa punkty, a Andrzej o sześć. Mam zatem szansę. Przecież Nicki Pedersen w zeszłym roku też prawie nie miał szans. Tak mówili, a zrobił tam 16, czy 17 punktów (17 – przyp. red.) i został Mistrzem Europy.
Przy obecności w cyklu Speedway Grand Prix, niektórzy zawodnicy odpuszczali walkę na europejskim podwórku, z powodu zbyt dużej ilości startów. Przy założeniu 11 lub 12 rund w tej pierwszej rywalizacji, Rosjanin zostając w cyklu Speedway European Championship czekać będzie na 15 lub 16 imprez, gromadzących bardzo dobrą stawkę zawodniczą. W tej chwili nie chce on jednak mówić o swojej decyzji odnośnie startów w obydwu seriach. – Na razie nic nie mogę powiedzieć. Musimy poczekać do końca sezonu. Zobaczymy, co stanie się w ostatniej rundzie. Jak pójdzie dobrze, to będziemy coś myśleć. Albo będę jeździł, albo nie – coś na pewno wymyślimy – zakończył z uśmiechem rozmowę, zawodnik eSpeedway Team, Artiom Łaguta.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów