SGP-SON-U21
9 lipca 2016 był wielkim dniem dla Antonio Lindbäcka. Szwed w wielkim stylu zwyciężył wówczas turniej o Speedway Grand Prix Wielkiej Brytanii na Pricncipality Stadium w Cardiff. Dodatkowo dzięki wywalczeniu aż 18 punktów przesunął się w klasyfikacji generalnej cyklu na czwarte miejsce.
Na trzecie w karierze zwycięstwo w turnieju cyklu SGP czekał on prawie 4 lata, poprzednio triumfował bowiem na toruńskiej Motoarenia 6 października 2012 roku. Jak przyznaje reprezentant Kraju Trzech Koron założeniem na ten sezon było pozostanie w serii. Jak jednak wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia. – To wspaniałe. Zwycięstwo na tym stadionie, w tym miejscu, to coś niewiarygodnego. Jestem z siebie bardzo zadowolony. Mój sprzęt spisywał się bardzo dobrze przez całą sobotę. Miałem dobre ustawienia, które trochę przestały pasować na końcu serii zasadniczej, przed półfinałami i finałem. Na szczęście w decydującym momencie ponownie było bardzo dobrze. Jest cudownie. Moim celem na ten rok był powrót go Grand Prix i pozostanie w nim. Teraz oczywiście chce się więcej. Muszę tak jechać dalej w kolejnych kilku turniejach. Nadal mogę osiągnąć coś więcej – mówił o swoim występie w Cardiff, Lindbäck.
Trzy pierwsze biegi na Principality Stadium padły łupem Szweda. W kolejnych dwóch zdobył on łącznie 3 punkty, obniżając nieco loty. Na szczęście odpowiednie korekty przy sprzęcie miały miejsce w najlepszym możliwym momencie. – Gdy awansuje się do półfinałów, wszystko może się zdarzyć. Wówczas skupiamy się na tym, aby dostać się do finału. Gdy już do tego dochodzi, wówczas tylko jedno miejsce jest tak naprawdę ważne (śmiech). Liczy się zwycięstwo. Przed wygraniem półfinału dokonaliśmy w motocyklu kilku zmian. Wówczas poczułem odpowiednią szybkość. Wiedziałem, że to jest ten moment, w którym mogę wygrać – przyznał.
Często pierwszym wyborem zawodników przed wyścigiem finałowym jest pole przy krawężniku. Lindbäck zdecydował się jednak na to, z którego wygrał swój półfinał. – Mogłem wybrać pole pierwsze, drugie lub trzecie. Zostałem po prostu przy tym, w którym startowałem poprzednio. Tak naprawdę nie miało znaczenia przyglądanie się poprzednim wyścigom. Pierwsze dwa pola były do siebie zbliżone, z drugiego startowałem jednak w półfinale, dlatego je wybrałem – podkreślił.
W poprzednich sezonach Szwed miewał wzloty i upadki. Jak sam wielokrotnie powtarzał jego zadaniem na rok 2015 był powrót do grona najlepszych żużlowców świata. Przed bieżącym cyklem mówił, iż chciałby pozostać w nim tym razem na dłużej, jednak po 5 rundach podium jest w jego zasięgu i z pewnością zawodnik nie spocznie na laurach. – Po poprzednim turnieju Grand Prix byłem naprawdę zdenerwowany. Na torze w Pradze, który normalnie lubię, zanotowałem taki beznadziejny występ. Nie wiedziałem wówczas w co wierzyć. Miałem swój najlepszy okres, dobry sprzęt i wszystko pozostałe, jednak nic nie działało tak, jakbym chciał. Był to jeden z tych gorszych dni. Wówczas poczułem, że tracę nieco dystans do reszty. Greg uciekał, Tai również, byłem naprawdę podminowany. Miło było przyjechać do Cardiff, ponownie się podnieść, wskoczyć na czwarte miejsce. Teraz naprawdę czuję się dobrze, nieźle mi się jedzie i chcę iść jeszcze bardziej do przodu – zapewnił swoich fanów.
Tak małych różnic punktowych, jak te po 5 rundach tegorocznych zmagań o Indywidualne Mistrzostwo Świata, między zawodnikami pierwszej ósemki nie było od wielu lat. To tylko dodaje smaczku całej rywalizacji i miejmy nadzieję, że wielkie emocje będą towarzyszyły cyklowi Speedway Grand Prix jak najdłużej. – Po dwóch tegorocznych turniejach powiedziałem, że jest bardzo ciasno w klasyfikacji. Myślę, że to dobre, że rywalizacja jest tak wyrównana. Nie jest tak, że dwóch, czy trzech zawodników dominuje ją i ucieka do przodu. Sprawa nadal jest otwarta. Gdy ma się gorsze zawody spada się w dół, gdy kolejne są lepsze można się przesunąć wyżej. Uważam, że to dobra sytuacja – dodał na koniec Antonio Lindbäck.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów