Inne
Najbardziej rozpoznawalnym i najlepszym łotewskim zawodnikiem ostatnich lat jest z pewnością Andrzej Lebiediew. W zakończonym sezonie był on najskuteczniejszym jeźdźcem Nice PLŻ i najprawdopodobniej w kolejnym roku zobaczymy go na torach ekstraligowych. W kolejnym powalczy on o awans do SEC i SGP.
W sezonie 2016 Łotysz raz kolejny brał udział w Indywidualnych Mistrzostwach Europy, niestety nie udało mu się utrzymać w serii. Wywalczył on sobie miejsce przez eliminacje, ma również zamiar startować w tym cyklu po raz kolejny w przyszłym roku i spróbować podnieść w nim swój sportowy wynik. W zakończonej w tym roku rywalizacji zajął bowiem dopiero 9. miejsce z 26 punktami na koncie. – Zawsze byłem czegoś bliski, np. w wielu wyścigach. Walczyłem, ale to nie do końca przekładało się na wynik. Jestem w tym miejscu, na które w tym cyklu zasłużyłem. Będę w przyszłym roku walczył w eliminacjach. Są to wspaniałe turnieje i świetni ludzie to robią. Ten sezon pokazał, że kibice chętnie przychodzą na trybuny i wypełniają te stadiony. W każdej rundzie był „full”, a mnie bardzo cieszy jazda przy pełnych trybunach. Chcę się rozwijać, jeździć tam, dlatego z pewnością w następnym roku pojadę w kwalifikacjach i ponownie powalczę o awans. Mam nadzieję, że będę wśród 15 najlepszych zawodników i wezmę udział we wszystkich turniejach – mówił o planach odnośnie startów w Indywidualnych Mistrzostwach Europy, Lebiediew.
Zawodnika w kolejnym sezonie będą interesować nie tylko rozgrywki, o których mowa powyżej. Postara się on również zajść jak najwyżej w eliminacjach do Speedway Grand Prix. Nigdy bowiem nie był on jeszcze w gronie stałych uczestników tego cyklu. – Zawsze jadę w eliminacjach do Grand Prix. Tak naprawdę nie udawało mi się jeszcze nigdy awansować do Challenge’u. Mogę o tym jednak mówić, gdyby mi się to udało. Teraz jest na to za wcześnie. Zobaczymy, co wydarzy się w przyszłym roku, ale będę bardzo dużo trenował. Poszukam mocno sponsorów, żeby w następnym sezonie było jak najlepiej i abym spisywał się wszędzie na jak najwyższym poziomie – zapewnił swoich wiernych fanów.
Lebiediew w roku 2015 skończył wiek juniora. Małym niedosytem był fakt, iż nie udało mu się wywalczyć medalu w zmaganiach juniorskiego czempionatu (IMŚJ). W roku 2013 był tego bardzo bisko, musiał jednak uznać wyższość trzech Polaków, którzy znaleźli się przed nim (Patryk Dudek, Piotr Pawlicki i Kacper Gomólski). – Nic nie mogę z tym zrobić. Chłopacy byli lepsi ode mnie. Raz byłem blisko, straciłem punkcik do medalu. Teraz jedziemy dalej, mam przed sobą całą karierę, aby się rozwijać i walczyć już o seniorskie Mistrzostwo Świata – dodał ambitnie.
Zakładając, że reprezentanta Łotwy kibice będą mogli oglądać na torach ekstraligowych (nieoficjalnie mówi się o klubie z Wrocławia) można się spodziewać, że poszerzy on nieco swój park maszyn. Jak jednak przyznaje ze swoich motocykli jest dosyć zadowolony. – Teraz mam dobry sprzęt. Zawsze inwestuję sporo pieniędzy. Nie oszczędzam swoich zarobków, a zawsze wkładam je w ten sprzęt. Co roku kupuję nowy silnik i motocykl. Jak już wspomniałem, nie oszczędzam na to pieniędzy. Przyjdzie czas, gdy będę zarabiał, a na razie mam ich wystarczająco, żeby żyć. Resztę wkładam w sprzęt. To jest biznes – jak włożysz, to później odbierzesz. Na razie mam taką myśl, że nie trzeba tych pieniędzy oszczędzać i wkładać je cały czas w te motocykle. Rozumiem, że w ekstralidze wydatki są wyższe i pewnie będę miał większe środki na nie. Zawsze miałem jednak dobry sprzęt, kupowałem na początku sezonu nowe silniki i całe motocykle – podkreślił.
Zawodnik w ostatnim czasie nawiązał współpracę z Ryszardem Kowalskim. Do tej pory nie ma on podstaw aby na nią narzekać. – Pracuję z jednym mechanikiem. Chciałbym podziękować Ryszardowi Kowalskiemu za wspaniałą współpracę z nim. Było przyjemnie, pierwszy rok mi pomagał. Wykonał dla mnie naprawdę dużo pracy, fajne silniki, pod każdy „torek”. Będziemy dalej pracowali razem i szukali nowych rozwiązań.
Rok 2016 był pierwszym, w którym obaj panowie współpracowali razem. Choć taka sytuacja jest czasami obarczona pewnym ryzykiem niepewności, w tym przypadku, biorąc pod uwagę doświadczenie mechaników, nie było o tym raczej mowy. – Wiedziałem, że chłopaki fajnie robią silniki i zęby już zjedli na tym żużlu. Wiedzą, co potrzeba. Myślałem, że niezbędne będzie trochę czasu, ale w jednym silniku trafiliśmy od razu. Nad drugim trzeba było trochę popracować, ale w końcu znaleźliśmy rozwiązanie. Myślę, że poznaliśmy się trochę nawzajem i na przyszły rok będzie już trochę łatwiej dograć te silniki do ideału. Cieszy mnie to, że pracuję z tak wspaniałymi ludźmi – komplementował na koniec współpracowników, Andrzej Lebiediew.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów