DANIA
3. finał Indywidualnych Mistrzostw Europy, który w sobotnie popołudnie odbył się na torze w duńskim Holsted nie był zbyt udany dla Adriana Miedzińskiego. Polak z dorobkiem 4 punktów został sklasyfikowany na 13. pozycji tego turnieju. Po zawodach przyznał, że w początkowej ich fazie dobrał złe ustawienia.
Dodatkowym utrudnieniem w osiągnięciu lepszego rezultatu była nawierzchnia, która po wcześniejszych opadach nie należała do najłatwiejszych. Przyznał również, że myśli już o przyszłym sezonie. - Tor był dość wymagający. Na początku po prostu źle zacząłem z ustawieniami i to mnie pogrążyło, bo pierwszy bieg ok, ale drugi powinienem już trafić. Byłem wykluczony z pierwszego pola, gdzie można było lepiej pojechać. Na końcu zero z czwartego pola, które było słabe. Przede wszystkim na początku źle dobrałem ustawienia. Ten rok jest dla mnie ciężki, analizuję już wszystko pod kątem przyszłego, co wyeliminować i co zrobić, bo jestem delikatnie mówiąc, żeby nie przekląć, zły na to wszystko, co się ostatnio dzieje. W tym roku na pewno upadki mnie wybiły, już uważam troszeczkę bardziej. Nie mam zamiaru się pchać, tak jak w tym biegu z Nickim Pedersenem - mogłem go założyć, ale minął mnie, przejeżdżając mi trochę tylnym kołem po lewej dłoni. Ja już troszeczkę wrzuciłem na luz, ten rok trzeba odjechać cało i zdrowo, wyciągnąć wnioski na przyszły sezon i to jest mój priorytet na tą chwilę. Oczywiście będę się starał w kolejnych meczach jechać dobrze, to jest ważne, jednak nic na siłę - mówił krótko po zawodach w Holsted.
W klasyfikacji generalnej Speedway European Championships Polak zajmuje odległe, 11. miejsce. W ostatnim tegorocznym finale, który odbędzie się w Częstochowie z pewnością będzie on chciał zaprezentować się z jak najlepszej strony, aby godnie pożegnać się z cyklem. - Pozostał jeden turniej, oczywiście w Częstochowie powalczę o dobry wynik. Dzisiaj tor był naprawdę ciężki dla każdego, bo był po opadach. I tak jak już mówiłem, nie trafiłem w tych pierwszych dwóch biegach z ustawieniami, one były po prostu złe. Później było troszeczkę lepiej. Trochę szkoda, te punkty pogubione w dwóch pierwszych wyścigach rzutowały na to, że nie byłem w tej pierwszej szóstce, a mogło to się ułożyć troszeczkę inaczej. W Częstochowie pojadę o jak najlepszy wynik i myślę, że będzie ok. Ważne, że ja czuję się dobrze, bo po tych upadkach troszeczkę przystopowałem. Najważniejsze, że to wróciło i w tym sezonie na pewno już będę bardziej uważał na siebie - podkreślił.
Tak jak w Danii miejscowy tor nieco faworyzował Duńczyków, tak 19 września Polacy, częściej startujący na owalu w Częstochowie, powinni mieć teoretyczną przewagę nad rywalami z innych krajów. Dodatkowo w Holsted, wszyscy poza zawodnikami duńskimi, mieli bardzo rzadką okazję do startów. - Tutaj ten tor był zagadką chyba dla każdego, oprócz Duńczyków, bo mają oni większe obycie i zawodników, którzy startują w lidze duńskiej. Jest on specyficzny, na pewno jeśli nie startuje się tu na co dzień, to stanowi to jakiś problem. Ja tu jeździłem ostatni raz ok. pięć lat temu, nawet szczerze mówiąc nie pamiętam jak tu było, nie miałem żadnych notatek. Dlatego teraz zbieramy wszystko – co, gdzie, jak i które zawody się nie udały. Wyciągamy wnioski, żeby w przyszłym roku nie popełnić już błędów i wskoczyć z powrotem na wysoki poziom - zapewnił.
O ile tegoroczny cykl finałów powoli został spisany na straty, o tyle Miedziak obiecuje, że w przyszłym sezonie po raz kolejny będzie walczył o udział w tej coraz bardziej prestiżowej serii. - Poczekajmy na przyszły rok, ja sobie to miejsce wywalczę sam, to kwestia czasu. Wszystko wróci na odpowiednie tory. Oczywiście, że chciałbym tu również występować w przyszłym roku, bo lubię się ścigać z najlepszymi. Teraz akurat ten rok jest jaki jest, nie jest najłatwiejszy. W Güstrow było ok, przydarzył się upadek, który znowu wybił z rytmu. Przed Togliatti mieliśmy przełożony mecz w Gorzowie, musieliśmy rozdzielić sprzęt i nie było na pewno tak łatwo o dobry wynik. Doszły jeszcze błędy z Holsted. Nie chcę zbyt wiele poprawiać, choć mam już jakiś schemat, co zmienić. Tak naprawdę jestem troszeczkę myślami już w przyszłym roku. Taka jest prawda, choć oczywiście zrobię wszystko, by w tych wszystkich imprezach, w których będę startował w tym sezonie, zaprezentować się jak najlepiej - dodał Adrian Miedziński na koniec rozmowy z portalem eSpeedway.pl.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów